Kierrätyksestä ja kotona paristojen säilytyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
Tyhmiä kysymyksiä, mutta olen niin neuroottinen paloturvallisuusasioiden kanssa, että pakko kysyä teiltä viisaammilta apua.

Osaako kukaan neuvoa miten kierrätän tyhjän metallisen sytytysnestepullon (sellainen millä voi täyttää mm. zippoja)? Ei ole mahdollisuutta lähteä ainakaan kaatopaikalle yhtä pientä pulloa viemään kun matkaa on kilometritolkulla ja autoa ei ole käytössä. Saako sitä viedä taloyhtiön jäteastioihin ollenkaan? Sekajätteeseen nyt tuskin ainakaan..

Entä miten pienet Li41 ja Li44 paristot kannattaa kotona säilyttää? Minulla on näitä reippaasti (n.100 käyttämätöntä paristoa). Pitäisikö navat teipata, vai koskeeko teippaus vain käytettyjä paristoja? Vai uskaltaako niiden antaa lojua vain kaapissa ilman mitään sen kummempia suojia

"Entä miten pienet Li41 ja Li44 paristot kannattaa kotona säilyttää? Minulla on näitä reippaasti (n.100 käyttämätöntä paristoa). Pitäisikö navat teipata, vai koskeeko teippaus vain käytettyjä paristoja?"

Teippaisin navat, kyllä oikosulku/palovaara näissä on.

Kiitos neuvoista. Pitää vielä varmaan jäteneuvonnasta varmistaa tuon sytytysnestepullon kohtalo. Helposti syttyvää ainetta kun on. Mielestäni pullo on tyhjä, mutta täysin varma en voi olla etteikö pientä tilkkaa sisällä olisi..

Yhteistyössä