kierukan laittamisesta kysymys

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rannikolla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rannikolla

Uusi jäsen
06.07.2007
10
0
1
Sattuuko kierukan laitto? Gynegelogi hieman pelotteli että särkylääkkeitä menee ennen ja varsinkin laiton jälkeen.Kysymyksessä hormoonikierukka.

Vähän epäilyttää muutenkin kun edessä mahdollisesti vähintään 6kk vuotoa ja kipuja ja kaikkea... Mutta eihän sitä vielä tiedä. Pillerit tai rengas ei sovi koska paha migreeni, toivottavasti se sitten ei pahene..
 
jos kierukan asettajana on asiantunteva gynekologi, niin homma hoituu hetkessä ja lähes huomaamatta. Mirena toimi pari-kolme vuotta minulla mainiosti, eikä alussakaan ollut kuin parina päivänä pikkuisen nipistelyä ja tiputtelutkin loppuivat pian ja kuukautiset sitten lopulta kokonaan. Mutta tulevaisuudessa en enää luota tähän Mirenaan, sillä kuulun samaan joukkoon mirena04:n kanssa, tulin raskaaksi siitä huolimatta, että kierukka oli paikoillaan.
 
ja eka sattui paljon mutta olin synnyttämätön :/ Toinen oli ekan lapsen jälkeen ja ei tuntunut paljoa miltään laitto noin 6 vka sektiosta ja 3 taas sattui koska mulla on pieni kohtu ja oli jo 5 vuodessa palautunut ennalleen.Kipulääke ennen ja jälkeen ja rentous koska tosi nopea toimenpide.Ja yksityinen gyne sanoi että puoli vuotta jotain tuntemuksia ja sekavia vuotoja on ihan normaalia ja niin minulla menikin ekan ja vikan kans.Keskimmäinen oli oireeton alusta asti =)
 
En halua pelotella, mutta kyllä mulla se laitto sattui ja sitten se helpotti muutomassa päivässä! Eiköhän se kipu ole ihan yksilöllistä !
Mulla on Nova T 380 kuparikierukka juuri tuon mirgeenin vuoksi myös eikä ole ollut kuin kaksi kohtausta kuparikierukan laiton jälkeen :) Mä kun en saa missään nimessä syödä pillereitä joten ainoa vaihtuehto oli kierukka ja oon ollut todella tyytyväinen!
 
Mä olin kaikenkaikkiaan puoli tuntia evä levällään ku laitettiin kierukka. Kolmas kerta vasta onnistu. Mulla kuulemma tiukka kohdunkaula ja en voi sanoa etteikö sattuis mut ainaki tuntuu epämiellyttävältä. Kipu on niin yksilöllistä kuten joku jo sanoikin. Itse olen kauhea gyne kammonen mutta sain itteni raahattua laittoon. Ja vaikka se tosi epämiellyttävää olikin niin loppujen lopuksi ihan positiivinen kokemus. Lääkäri oli kyllä ammattitaitonen ja paljo niitä laittanut mut joku nyt pisti vastaan mun kohalla.. mulla ollu nyt parisen viikkoa ja tosi tyytyväinen olen ollu. Eka paino nivuseen ja istuessa selkään mut ku kävin salilla rehkiin niin ihanku ois asettunu paikoilleen. Niin ja mulla 2 lasta joten sillä ei ole mitään tekemistä asian kans et ois helpompi laitto (ei ainakaan mulla ollu) mut toki totta on että kohdunkaula on löysempi synnyttäneillä...

Rohkeesti vaan.. Kerran se kirpasee ja sit saa olla rauhas useamman vuoden jos kaik menee kohilleen.. Ei se niin pahaa ollu etteikö sitä kestäis =)
 
Joo,mulla vähän sama peli,mutta lääkäri käytti avaavaa lääketta joka aukaisi kohdunsuun.EI väkisin ruvennut tunkemaan vaan totesi heti ettei mahdu.
Mulla lapsia 5 ja luulisi että menis heittämällä mutta ei.

Buranaa otin etukäteen 600 mg ja silti se kyllä kirpaisi mutta oli nopee se laitto.
Kaikkineen kesti ehkä 10 minsaa,vajaakin.

Ollut reilu kk ja tykkään kovasti!!
 
Minulla sattui vaikka varauduin etukäteen ottamalla buranaa. Ja jännittikin varmaan ihan liikaa toimenpiteen kestoon nähden. Olin kaksi päivää aika lailla kipeänä ja alavatsa oli arkana. Minulla ei ollut kuukautisia juuri sillä hetkellä, vaan tk lääkäri sanoi, että kyllä pystyy laittamaan, synnytyksestä oli 4kk. Mutta sitten parin päivän päästä helpotti ja sen jälkeen ollut satunnaista, lähinnä ovulaation aikaan.

Jonkin verran on ollut vuotoja ennen menkkoja. Mutta muuten olen tyytyväinen. Hormonikierukka on siis. JOs ennen mietin laittavani vauvan vaipan housuihin kuukautisten ajaksi niin nyt pärjään pikkuhousun suojilla koko vuodon ajan. Eli kyllä ainakin voin suositella niille joille runsaisiin kuukautisiin laitetaan. Sen jomotuksen kyllä kestää kun tietää kuinka elämä sen jälkeen helpottaa.
 
Minulla se vähän nipisti vattanpohjasta muttei sen kummempaa... vasta kun tulin sairaalasta ulos niin alkoi huippaamaan ihan älyttömästi ja kotiin päästyäni lepäilin pari tuntia ja siinä se. Eipä siis voi valittaa...
 
Mä olen kans harkinnut tota kierukkaa, kun perheenlisäystä ei ole tarkoitus hankkia, ainakaan moneen vuoteen. Mua pelottaa ja jotenkin ahdistaa tuo laittaminen. Ja sit mietin, et miten kauan on tiputteluvuotoja ym.. Apuva! Pian pitäs päätös tehdä.. Vai alottaako taas pillerit :/
 
mä pelkäsin kans tuota kierukan laittoa...
Kyllähän se inhottavalle tuntui, aika koville menkka kivuille... Lähinnä jomotusta, ei niinkään kipua...
Varmaan henk. koht juttu millanen kipu kynnys ja millanen kohdun suu...
Samoin kaikki tiputtelut ym on jokaisella oma juttu. Mulla ei ole ollut ja menkatkin jäi lähes kokonaan pois :D
Minulla oli nopea toimitus ja kaiken sen väärti, nyt on hyvä!

Mulle muuten sanottiin että jos on synnyttänyt niin se kipu ei ole mitään siihen verrattuna!!! Joten nou hätä! Nopeemmin se kierukka menee paikalleen kun synnytys!
 

Similar threads

L
Viestiä
2
Luettu
1K
Aihe vapaa
Lapsen ravinto 6:sta 24:n kuukauden ikään.
L

Yhteistyössä