Kierukan ottaminen minipillereiden aikana/ilman menkkoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kndkln
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kndkln

Vieras
Syön minipillereitä (cerazette) ja haluaisin vaihtaa ehkäisyn kuparikierukkaan, sillä minipillerit vievät kyvyt (siis en saa...) ja vaimentavat halujakin. Mutta: minipillereiden aikana ei varmaan nyt tule pitkään aikaan taas kuukautisia. Voiko kierukan asentaa vaikkei olisi kuukautisia? Onko se kovinkin tuskallista? En voi kumia käyttää ja muutenkin tosi aktiivinen seksielämä, joten en haluaisi lopettaa niitä pillereitä ja odotella menkkoja... koska niitä ei takuulla tulisi kun tulisin paksuksi.

Onko sulla synnytyksiä? Koska?

Jos ei, niin sitten suosittelisin menemään ihan gynelle sen laitattamaan, eikä neuvolaan. Gynellä on enemmän mahdollisuuksia, jos kohdunsuu on tiukka.

mulle laitettiin kierukka neuvolassa, tk-lääkärin toimesta. Sama tilanne, minipillerit ilman kuukautiskiertoa. Ei juurikaan sattunut, epämukavaa vain. Yksi synnytys alakautta takana.

Oletteko muuten ostaneet sen kierukan itse apteekista vai neuvolan/tk:n kautta? Kaverini sanoi jotain sellaista, että hänelle sanottu että tk:n kautta olisi edullisempi jotenkin. En tiedä että reseptilläkö sen sitten saa vai onko siellä valmiina niitä.

Pillerit vie kyvyt ja halut ja silti on aktiivinen seksielämä? :O

Sun kannattaisi varmaankin keskustella asiasta sen kierukan asettavan tahon kanssa, ei etukäteen 'päättää' asian laitaa tällä tavoin keskustellen.
Mä sain aikanani aivan erilaiset neuvot ehkäisyneuvolan terkkarilta kuin sitten gynen hoitajalta ja lääkäriltä.

Kierukkaan on oltava resepti ja riippuu reseptiin kirjoitetusta syystä saako sillä kelan korvauksia vai ei. Mulle asetettiin kierukka runsaiden ja kivuliaiden kuukautisten vuoksi, jolloin ehkäisymuoto muuttui ikäänkuin sairautta hoitavaksi, siis edullisemmaksi minulle.

Viimeksi muokattu: