Kierukka ja kova äkillinen kipu???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Mulla on ollut kuparikierukka jo 1,5 vuotta, eikä koskaan ole ollut minkäänlaisia menkka kipuja. Tänään aamulla alkoi menkat, ja töissä alkoi yhtäkkiä aivan sairaalloisesti sattumaan alaselkään, vatsaan ja säteili myös tuonne reisiin. Edes särkylääke ei auttanut, ja mun kaveri haki mut kotiin kun en itse voinut autolla ajaa.

Ja tuo kipu ei tosiaankaan ollut mitään normaalia menkkakipua, vaan just (tai no melkein :)) kun synnytys supistukset. Kipu nyt helpottanut enimmäkseen, mutta alaselkään ja vasemmalle puolelle alavatsaan juilii vieläkin, ja vuoto on niukempaa kuin yleensä. Soitin omalääkärille, ei pääse, eikä päivystykseen, ehkäisyneuvolan th ei ole tänään paikalla, ja työterveyslääkärille pääsee soittamaan vasta myöhemmin.

Voiko olla kyse esim. kohdun ulkoisesta raskaudesta, vai mistä? Onko kellään kokemuksia?

Minulla tuli hormonikierukan kanssa tosi kova vatsakipu, kävin parin päivän päästä ultrassa ja todettiin että oli ollut toiminnallinen kysta. Kuulema kierukat "edistää" noiden kystien muodostumista.

Yhteistyössä