Kierukka ja verenpaine..........

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "epätoivonen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"epätoivonen"

Vieras
Onko kellään kokemusta siitä kohottaako kierukka(mirena) verenpainetta??? Mulla ollut jo monta vuotta paineet koholla ja pahenee vaan niin ajattelin otattaa kierukan pois kun laskeskelin et nousivat asentamisen jälkeen n. 8 vuotta sitten. Mulla on siis jo toinen kierukka menossa.

Tuskin liittyy mitenkään Mirenaan. miettisin ennemmin oletko näitten vuosien aikana saanut enemmän painoa, vähentänyt liikuntaa, lisännyt suolan käyttöä, onko stressiä enemmän?

Tuskin liittyy mitenkään Mirenaan. miettisin ennemmin oletko näitten vuosien aikana saanut enemmän painoa, vähentänyt liikuntaa, lisännyt suolan käyttöä, onko stressiä enemmän?

olen hoikka ja ruoka todella vähäsuolaista. Tekisin vaan kaikkeni et saisin ton verenpaineen aisoihin kun lääkkeitä on jo kolme ja ikää vasta vähän päälle nelkyt

Mulle ainakin gyne on pikemminkin suositellut (tai oikeastaan rankasti painostanut...) hormonikierukkaa ehkäisyyn yhdistelmäpillerien tilalle, kun ikä 40 + ja verenpainelääkitys käytössä.

Mulla nousi mirena-kierukalla verenpaineet: tulin raskaaksi kierukasta huolimatta ja aloin odottaa kolmansia kaksosiani. Tuleva lapsiluku 8. Verenpaine on aina välillä koholla