kierukkako???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sartsa70
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla on nyt hormonikierukka jo toista kertaa. Eli otin ekan pois n. neljän vuoden käytön jälkeen kun haluttiin toinen lapsi. Oon tykänny tosi paljon. Ekalla kerralla kierukan laiton jälkeen oli sellasta tiputteluvuotoa n. kaks kuukautta, mutta sen jälkeen menkat oli tosi niukat. Ihan vaan pikkuhousunsuoja riitti suojaksi. Nyt toisella kertaa on myös sellasta tiputteluvuotoa (kierukan laitosta n. 2 kk), mut jotenkin vähän erilaista kuin eka kerralla. (eli tiputtelee n. 10pv. sit n. 10pv. väliä ja taas tiputtelee n. 10pv.) Mut kaipa se tästä kohta selkiytyy...
Joka tapauksessa oon ollu tosi tyytyväinen.
Toivottavasti ymmärsit kaiken mitä yrítin selvittää :)

Mulla ollut sekä kupari-että hormonikierukka. Kuparikierukan poistatin kun haluttiin vielä lapsi. Siihen olin tosi tyytyväinen, ei mitään sivuvaikutuksia, ainoastaan ehkä hieman kosteammat kelit. Kolmannen lapsen jälkeen otin hormoonikierukan jonka menen mitä pikimmiten poistattamaan. (ollut nyt puoli vuotta) Melko pian asetuksen jälkeen alkoi lähteä hiuksia todella rajusti, nyt jäljellä enää alle puolet entisestä määrästä ja huivipakko... Paino noussut liikunnasta ja ruokavaliosta huolimatta reilut 5kg ja mieliala vaihtelee holtittomasti. Ihanaa on ollut kun ei ole minkäänlaista vuotoa mutta kaikki muu onkin sitten mennyt #&%?$!*. Joillekin toki hormonikierukka sopii, monet kovasti kehuneet ja siksi itsekin otin sen. Vaan henkilökohtaisesti en kyllä uskalla suositella kenellekään.

Mulla oli hormonikierukka n. 4 vuotta. Ihan hyvin toimi, kuukautiset helpottuivat tosi paljon. En lihonut, ei lähtenyt hiuksia, ei tullut iho-ongelmia. Eli kai se niiltä osin sopi. Mutta luulen sen aiheuttaneen masennusta ja mielialanvaihteluita, siksi poistatin sen. Jos kuukautiset on ongelmana, ja ei ole masennusherkkää tyyppiä, niin silloin hormonikierukkaa kannattaa varmaan kokeilla. Mun kuukautiset jäi ekan käyttövuoden jälkeen melkein kokonaan pois, ennen kierukkaa ne oli tosi kivuliaat ja runsaat. Seksihaluihinkaan kierukka ei kielteisesti vaikuttanut.

Olen kaikki markkinoiden kierukat kokeillut... Hormonikierukka oli asennettu aivan päin v..tua ja hormonien vuoksi olin aivan raivopäinen 3 kuukautta, kunnes vimpain kontrollikäynnillä luiskahti pois. Koko ajan oli emätintulehdus. Seuraavaksi kuparikierukka ja taas lankojen vuoksi jatkuva tulehdus. Taukoa n. vuosi ja erimallinen (Multiload) kierukka, joka tuntui ikävästi ja aina vaan jatkuva tulehdus..
Jos saat helposi epäspesifisiä tulehduksia, mieti tarkkaan otatko kierukan vai et. Kohtutulehduksen vaara kasvaa.

Yhteistyössä