kihlasormuksen uusiminen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
mentiin mun miehen kanssa kihloihin kaks vuotta sitten.
tämä rakennusaika on syönyt ja kalvanut meidän parisuhdetta niin paljon et kuukausi sitten palautin sormuksen miehelle ja sanoin et haluan sen takas vasta kun tää parisuhde toimii ja tiedän et haluan naimisiin sun kanssa :ashamed:
vielä en ole sitä takaisin ottamassa, mut tuli mieleen, että sit jos/kun aika on kypsä, niin mä en tiedä haluanko sitä samaista sormusta takas, tuntuu et siin on sellanen "paha karma" :ashamed: ihmisethän ne sotkut aiheuttaa eikä sormus, mutta.. ymmärtääköhän kukaan mitä tarkoitan... :ashamed:
jotenkin jos niikseen tulee,niin haluan sitten aloittaa puhtaalta pöydältä sormuksineen kaikkineen.
meidän kihloihin meno ei aikanaan ollu mikään päähänpisto (vaikka mies extempore kosikin) vaan ihan naimisiinmenolupaus se kummallekin oli, mut nyt nää viimeaikaset tapahtumat on saanut mut miettiin ns.alusta aloittamista sit kun siltä tuntuu..
oonko mä ihan pimee? :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Mietin näin..:
Mutta mitä se alusta aloittaminen auttaa? kun kuitenkin samat ihmiset ja sama yhteinen menneisyys..

niin on, mut jotenkin kun tää raskas rakentaminen on ohi, niin aloittais "uuden elämän" puhtaalta pöydältä.
en mä kuvittele et elo olis sit ruusuilla tanssimista, mut kuitenkin sit se raskain aika olis ohi.. en mä osaa selittää :ashamed:

no, yks vaihtoehto on, että ajattelet koko prosessin olevan osa teidän parsuhdetta ja samoin se vanha sormus. voihan sen käydä puhdistamassa samoin kun teette parisuhteellennekin. meiti sinne vaikka uutta päivämäärän kaivertamista ja jotain kiven upotusta. ei ole niin tyyriitä toimenpiteitä, kuin äkkiseltään luulisi ja samaa parisuhdettahan te edelleen elätte.

Alkuperäinen kirjoittaja vara:
no, yks vaihtoehto on, että ajattelet koko prosessin olevan osa teidän parsuhdetta ja samoin se vanha sormus. voihan sen käydä puhdistamassa samoin kun teette parisuhteellennekin. meiti sinne vaikka uutta päivämäärän kaivertamista ja jotain kiven upotusta. ei ole niin tyyriitä toimenpiteitä, kuin äkkiseltään luulisi ja samaa parisuhdettahan te edelleen elätte.

toi kuulostaiskin hyvältä :)
paljonkohan kiven upottaminen maksais tollaseen perussormukseen? :)

no mie ymmärrän kyllä mitä sie tarkotat :hug:

mitäs jos sulatutat sen sormuksen ja teetät siittä vaikka korun? me meinataan exän kanssa sulatuttaa omat kihlamme koruksi tuolle yhteiselle tyttärelle.

En tiedä, minusta tuntuisi hassulta, että antaa sormuksen pois eikä huoli sitä enää takaisin, vaan haluaa "uuden". Jos kerran on ideana että saman henkilön kanssa jatketaan sitä aiemmin toiminutta suhdetta.

Voithan ehkä ostaa itse itsellesi jonkun korun tai sormuksen muistoksi uudesta lupauksesta?

Ja ohi aiheen, jos minun mieheni antaisi sormuksen pois ja sanoisi ettei pidä sitä "ennen kun taas haluaa naimisiin mun kanssa", antaisin oman sormuksenikin takaisin ja pakkaisin kamat. Sovittiin jo kihloihin mennessä että tollanen sormuksen kanssa pelleily alotetaan vasta, jos ollaan tosissaan. Eli ei mitään sellasta että sillon kun on vähän kivisempää, ja vaikka talonrakennusaika kalvaa suhdetta, sormus lentää mettään, ja sit kun on kivaa ja menee hyvin niin sormusta pidetään, ja sen raskaimman ajan yli toinen saa elää epätietosuudessa.

riippuu kiven koosta ja puhtaudesta pääasiassa työn hinta ei ole suuri.
teetettiin nimittäin itse kihlasormuksemme ja kultaseppä sanoi, ettei työllä oli suurta hintaa, vaan materiaali maksaa. meillä yhteensä kahden sormuksen paino noin 15g valkokultaa ja töineen maksoi 880e, mutta laskuun ei eroteltu työn osuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
En tiedä, minusta tuntuisi hassulta, että antaa sormuksen pois eikä huoli sitä enää takaisin, vaan haluaa "uuden". Jos kerran on ideana että saman henkilön kanssa jatketaan sitä aiemmin toiminutta suhdetta.

Voithan ehkä ostaa itse itsellesi jonkun korun tai sormuksen muistoksi uudesta lupauksesta?

Ja ohi aiheen, jos minun mieheni antaisi sormuksen pois ja sanoisi ettei pidä sitä "ennen kun taas haluaa naimisiin mun kanssa", antaisin oman sormuksenikin takaisin ja pakkaisin kamat. Sovittiin jo kihloihin mennessä että tollanen sormuksen kanssa pelleily alotetaan vasta, jos ollaan tosissaan. Eli ei mitään sellasta että sillon kun on vähän kivisempää, ja vaikka talonrakennusaika kalvaa suhdetta, sormus lentää mettään, ja sit kun on kivaa ja menee hyvin niin sormusta pidetään, ja sen raskaimman ajan yli toinen saa elää epätietosuudessa.

ei tää oo mitään sormuspelleilyä vaan pitkällisen keskustelun tulos jonka pointti oli kärjistettynä tuo.
en mä sormustani joka sanaharkan päätteeks ole mihinkään vipannut.
enkä mä sitä vanhaa hukkais, en mä tiedä.. jotenkin oon vaan niin taikauskonen tai jotain..
:ashamed:

mä tiedän avioparin joilla oli liitto katkolla ja kun sotkut selvitetty ja avioliittoa päätettiin jatkaa ni (ainakin sille vaimolle) hankittiin vanhaan sormukseen sopiva sormus ja ne jotenski sitte yhdistettiin yhdeksi sormukseksi. outo selitys kun en tarkkoja "faktoja" tiedä:D Mutta siis kahdesta sormuksesta yksi

Yhteistyössä