Kihomadot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja simpukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

simpukka

Vieras
Onko kenelläkään kokemuksia kihomadoista ja niiden häätämisestä? Oletteko saaneet ne pois helpolla? Onko niitä ollut itsellänne vai vaan lapsilla?

Jestas, kun olen ihan hermona asian kanssa. Havaitsin asian itselläni eilen. Illalla tunsin sängyssä mieletöntä kutinaa, sen jotenkin aavisti ihan muuksi kuin ns. tavallinen ihon kutina. Tein sitten vessassa teippitestin ja siihen tarttui valkoisen langanpätkän näköinen joka liikkui. Nyt ette usko, että olen aivan hädissäni, varsinkin kun nuorimmainen on vasta 6 viikkoa vanha!!!!

Auttakaa hyvät ihmiset, tämä on niin arka aihe, ettei kehtaa siskolle esim itkeä asiaa, kun silläkin monta pientä lasta ja nyt en voi muuta kuin porata. en saanut omaa terkkaria kiinni, se on lomalla. Joten vertaistuki tulisi todella tarpeeseen.

Nyt jäitä hattuun, kihomadot on TÄYSIN harmittomia, paitsi että kutisevat inhottavasti. Itsellä ei ole ollut, mutta olen kyläillyt kavereiden luona joilla on niitä ollut enkä pidä niitä yhtään ällöttävinä. Olen vähän biologiahullu, joten melkein toivoisin saavani niitä ihan vaan uteliaisuudesta, kokemuksen vuoksi.

Häätäminen voi vielä pari kuuria, mutta kyllä se ohjeita noudattamalla onnistuu. Kuuri on ihan simppeli, pari tabua naamaan. Ja niitä myydään tosi isoissa purkeissa, niin että kyllä se varmaan on ihan normaalia ettei häätö vielä ekalla kerralla onnistu ;)

Ei tartte mennä lääkäriin tai terkkarille, apteekkiin vaan, ja googlaa hakusanalla "kihomadot" niin löytyy muutama hyvä ja selkeä linkki.

Ja ota nyt ihmeessä tää huumorilla ja rennosti :D

Helpot ne on häätää, muistaa vaan käsienpesun eikä syö kynsiä tai sormiruokia. Vaikeampaa se on pieniltä lapsilta, joilla on aina sormet suussa. Meillä kolme lasta ja ollut kymmenet kerrat kihomatoja ja nyt täit riesana :(

meillä oli myös noita matoja taas vaihteeks pari kuukautta sitten. nuorin oli n 2 kk, eikä saanut matotartuntaa. että ei kannata hätäillä vaikka vauva on talossa.

kiitos teille jo vastanneille!tuhannesti!

googlasin tietty jo yöllä kun en saanut nukutuksi, mutta toivon saavani näitä käytännön kokemuksia. Olen aika hysteerinen vielä :)

HAE Apteekista lääkkeet/ja koko perhe lääkitä.
Kuuri 2viikon ajan.Ohjeiden mukaan hyvä käsi hygienia,yms.
Ja pehmo lelut 1kk:N ajaks pois....
Jos tauti uusii 1kk:N kuluttua ni sit jälleen....

Ja jos lapsiin tarttuu ni sit lääkärilt ihan pienille lääke resepti.
Peti vaatteet piti muistaakseni pestä 2viikon ajan 60asteen lämpötilas,imuroida,tuulettaa pakkasessa yms.....

Alkuperäinen kirjoittaja canislupus:
Helpot ne on häätää, muistaa vaan käsienpesun eikä syö kynsiä tai sormiruokia. Vaikeampaa se on pieniltä lapsilta, joilla on aina sormet suussa. Meillä kolme lasta ja ollut kymmenet kerrat kihomatoja ja nyt täit riesana :(

huh, eli tuttua teille! meillä tuo 4v on edelleen sormet suussa vähän väliä ja siksi pelkään että vauva on saanut tartunnan. jos isommat (tai minä!) ovat esim tuttiin koskeneet jne. ja nyt tunnen huonommutta vielä senkin takia että äidinmaidostahan vauva suojan saisi, mutta hän ei ole täysimetyksellä :(

Alkuperäinen kirjoittaja Mari -76:
Nyt jäitä hattuun, kihomadot on TÄYSIN harmittomia, paitsi että kutisevat inhottavasti. Itsellä ei ole ollut, mutta olen kyläillyt kavereiden luona joilla on niitä ollut enkä pidä niitä yhtään ällöttävinä. Olen vähän biologiahullu, joten melkein toivoisin saavani niitä ihan vaan uteliaisuudesta, kokemuksen vuoksi.

Häätäminen voi vielä pari kuuria, mutta kyllä se ohjeita noudattamalla onnistuu. Kuuri on ihan simppeli, pari tabua naamaan. Ja niitä myydään tosi isoissa purkeissa, niin että kyllä se varmaan on ihan normaalia ettei häätö vielä ekalla kerralla onnistu ;)

Ei tartte mennä lääkäriin tai terkkarille, apteekkiin vaan, ja googlaa hakusanalla "kihomadot" niin löytyy muutama hyvä ja selkeä linkki.

Ja ota nyt ihmeessä tää huumorilla ja rennosti :D

Ihana asenne :D

Yhteistyössä