Kiinnostaako isovanhemmilla oikeasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Meillä on mieheni kanssa 2 lasta. Ensimmäinen syntyi viime vuonna ja toinen nyt kesällä. Omat vanhempani käyvät meillä viikottain 1-2 kertaa, mutta mieheni vanhemmat ovat syyskuussa pidettyjen ristiäisten jälkeen piipahtaneet vain kerran.

Ollaan erikseen kysytty käymään, mutta anoppi on aina sanonut, että appiukkoa väsyttää eikä tiiä voiko tulla kahville. He asuvat n. 20-30min ajomatka päässä meiltä ja käyvät viikottain kaupassa tuossa lähellä. Silti ei voida edes käydä katsomassa lapsenlapsia kuukausiin. Meitä ollaan sinne pyytelemässä, mutta itse ei voida nähdä vaivaa, että tulisivat käymään. Meillä ei ole omaa autoa niin joudutaan ains kysymään kyyti heiltä sinne heille ja lähtörumba on omanlainen kahden alle 2-vuotiaan kanssa. Tuntuu että heitä ei vain kiinnosta ja ollaan asiasta puhuttu miehen kanssa. Mies ei usko, että heitä ei kiinnostaisi ja hänen mielestään heitä pitää vain pyytää kylään. No olen kysynyt monta kertaa ja aina anoppi menee vaikeaksi kun kysyn. Ja ei viitsi turhaan kerjätä kylään kun omat vanhempani osaavat käydä oma-aloitteisesti ilman että tarvitsee erikseen kysellä kylään. Samalla tavalla heillä on suu ja sormet, että voi soittaa ja kysyä ollaanko kotona ja voiko piipahtaa. Ei luulisi sellaisen maata kaatavan.

Onko tällainen tuttua teille muille ja mitä mieltä olette, että kiinnostaako noilla miehen vanhemmilla oikeasti?

Kyllä heitä varmasti kiinnostaa. Mutta heidän omalla tavallaan. Pitäkää vain yhteydenpidosta huolta välillänne, älkää vertailko isovanhempia keskenään.

Miten vaikeaa se on äippyliinille tajuta, että muut ihmiset - edes lähisukulaiset - eivät välttämättä ole niin läpeensä hullaantuneita niistä pikku paskatykeistä kuin mitä itse on? Maailma EI pyöri niiden ympärillä.

Meillä on mieheni kanssa 2 lasta. Ensimmäinen syntyi viime vuonna ja toinen nyt kesällä. Omat vanhempani käyvät meillä viikottain 1-2 kertaa, mutta mieheni vanhemmat ovat syyskuussa pidettyjen ristiäisten jälkeen piipahtaneet vain kerran.

Ollaan erikseen kysytty käymään, mutta anoppi on aina sanonut, että appiukkoa väsyttää eikä tiiä voiko tulla kahville. He asuvat n. 20-30min ajomatka päässä meiltä ja käyvät viikottain kaupassa tuossa lähellä. Silti ei voida edes käydä katsomassa lapsenlapsia kuukausiin. Meitä ollaan sinne pyytelemässä, mutta itse ei voida nähdä vaivaa, että tulisivat käymään. Meillä ei ole omaa autoa niin joudutaan ains kysymään kyyti heiltä sinne heille ja lähtörumba on omanlainen kahden alle 2-vuotiaan kanssa. Tuntuu että heitä ei vain kiinnosta ja ollaan asiasta puhuttu miehen kanssa. Mies ei usko, että heitä ei kiinnostaisi ja hänen mielestään heitä pitää vain pyytää kylään. No olen kysynyt monta kertaa ja aina anoppi menee vaikeaksi kun kysyn. Ja ei viitsi turhaan kerjätä kylään kun omat vanhempani osaavat käydä oma-aloitteisesti ilman että tarvitsee erikseen kysellä kylään. Samalla tavalla heillä on suu ja sormet, että voi soittaa ja kysyä ollaanko kotona ja voiko piipahtaa. Ei luulisi sellaisen maata kaatavan.

Onko tällainen tuttua teille muille ja mitä mieltä olette, että kiinnostaako noilla miehen vanhemmilla oikeasti?

Minusta kuulostaa sille, että on meneillään jotain, josta ei haluta kertoa.

Näinhän se on.
Nämä suuret sukupolvet ovat ensimmäisiä jotka "haluavat nauttia omasta ajasta".
He eivät muuten vaan hoida, tai leikitä lapsia, jos tulevat kylään lasten kuuluu käydä kauniisti tervehtimässä, halaamassa ja sanomassa että olet maailman rakkain mummo/pappa ja sen jälkeen päivitetään facebuukkiin söpö päivitys nassikoista, ja sen jälkeen lasten pitää olla hiljaa tai lähteä pihalle, että vieraat pääsevät kahvittelee.

Näin se vaan on. Minkäs teet. Mentävä vain toisten ehdoilla. Tuo on sukupolvi joka on saanut kaiken valmiina, kouluja ei ole tarvinnut käydä kun aina on töitä ollut. Ja helpolla on itse päästy lomailee kun on aina pistetty lapset mummolaan tai mummot olleet hoitamassa. Tuo on maailman hedonistisin sukupolvi, eivätkä he edes ymmärrä sitä.

Ja tod.näk. siellä on pappa pikku tuitterissa eli "väsyttää". Ja mummo ei itse aja autoa/uskalla lähteä yksin ettei toisen humala paljastu/haluaa vahtia humalaista miestään. Eli mummo tekee teille palveluksen, kun eivät tule, ei vaan uskalla tai halua sanoa asiaa ääneen.

Näinhän se on.
Nämä suuret sukupolvet ovat ensimmäisiä jotka "haluavat nauttia omasta ajasta".
He eivät muuten vaan hoida, tai leikitä lapsia, jos tulevat kylään lasten kuuluu käydä kauniisti tervehtimässä, halaamassa ja sanomassa että olet maailman rakkain mummo/pappa ja sen jälkeen päivitetään facebuukkiin söpö päivitys nassikoista, ja sen jälkeen lasten pitää olla hiljaa tai lähteä pihalle, että vieraat pääsevät kahvittelee.

Näin se vaan on. Minkäs teet. Mentävä vain toisten ehdoilla. Tuo on sukupolvi joka on saanut kaiken valmiina, kouluja ei ole tarvinnut käydä kun aina on töitä ollut. Ja helpolla on itse päästy lomailee kun on aina pistetty lapset mummolaan tai mummot olleet hoitamassa. Tuo on maailman hedonistisin sukupolvi, eivätkä he edes ymmärrä sitä.
Maailman hedonistisin sukupolvi on nyt äiteinä, jotka kuvittelevat että maailma pyörii heidän panopokaaliensa ympärillä, ja että heidän oma päätöksensä harrastaa seksiä ja saada lapsia velvoittaa muka jotenkin automaattisesti muut ihmiset tiettyihin suorituksiin.

joko olet huomaamatta tai miehes loukannut heitä jotenkin. tai sit he on vaan kotona viihtyvää porukkaa. jotenkin vaikuttaa siltä, että viihtyvät kotona. ja minkäs voi jos vanhempi ihminen on ja väsyttää. kyllä heitä ihan varmasti kiinnostaa lapsenlapset.

Kuulostaa niin tutulta. Meillä isovanhemmat eivät olleet kiinnostuneita pojanlapsistaan. Kaikissa muissa suvun kissanristiäisissä kävivät, mutta koskaan eivät tulleet pojanlapsiensa synttäreille tai joulunviettoon jne. Puhumattakaan ihan normaalista päivästä, koskaan ei sopinut tulla.
Lopetimme kysymisen ja lopetimme heillä käymisen. Hautajaiset ovat seuraavat, joihin menemme, jos sinnekään.

Toiset isovanhemmat ovat olleet lapsien elämässä todella tiiviisti. Ihan omasta halustaan, ovat olleet kiinnostuneita lapsista ja lapsilla on läheinen suhde heihin.

Sen verran olen elämäni aikaka lapsia -omia ja toisten- nähnyt että voin sanoa ihan suoraan näin yleisesti että toiset lapset ovat herttaisia, hiljaisia, miellyttäviä ja toiset sensortin kiljukaulariiviöitä että.

Ensiksi mainittuja tulen tapaamaan mielelläni, jälkimmäisiä vältän koska en pidä päänsärystä.

Monet vanhemmat ihmiset ovat tuollaisia. Eivät halua liikahtaa sieltä kotoa, eivätkä varsinkaan vaivata ketään vierailullaan. Siis vaikka välit olisivat ihan kunnossa ja tykkäisivät siitä, että heillä käydään. Anna olla. Kutsu silloin tällöin ja muulloin menkään heille, ja nauttikaa siitä, että pääsette valmiiseen kahvipöytään, eikä tarvitse itse mitään laittaa :D

Yhteistyössä