Yhteydenpito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Miten muilla perheellisillä on ihmiset aktiivisia?

Me ollaan pidetty yhtä mieheni kanssa kohta 5 vuotta. Meillä on yksi lapsi, joka on nyt vuoden ikäinen ja 3 kuukauden sisällä syntyy toinen. Omat vanhempani ovat todella aktiivisia ja vierailevat viikottain meillä ilman, että tarvitsee erikseen kutsua kylään. Miehen vanhemmat ovat ihan toista maata. Eivät itse koskaan kysy voivatko käydä vaan aina pitää itse pyytää. Oikeastaan vanhempani ja miehen paras ystävä ovat ainoat, jotka ovat aktiivisia meidän suuntaan. Meille aina sanotaan käykää ja käykää, mutta juuri kukaan ei koskaan vahingossakaan satu käymään meillä. Ei ainakaan ilman, että erikseen kutsutaan. Miehen vanhempien luona vierailuja on vaikea itse tehdä ja heidän olisi helpompi käydä meillä. Syynä se, että he asuvat 20km päässä meiltä eikä meillä ole vielä omaa autoa. Meidän pitää siis aina pyytää heitä hakemaan meidät sinne.

Itselläni harmittaa ja toivoisin ihmisiltäkin enemmän aktiivisuutta meidän suuntaan ja, että itse oma-aloitteisesti kysyttäis voitaisko piipahtaa tms.

Itselläni harmittaa ja toivoisin ihmisiltäkin enemmän aktiivisuutta meidän suuntaan ja, että itse oma-aloitteisesti kysyttäis voitaisko piipahtaa tms.
Musta taas on tullut aika erakko, että ahistuisin jos sukulaiset kutsuisivat itse itsensä jatkuvasti kylään...yhteyttä toki pidetään aktiivisesti, mutta kyll mulle riittää kerta - pari kertaa vuodessa tapaamiset ja niin ettei kummallekaan osapuolelle tule sellasta tunnetta että toinen tuppaa väkisin viikoks löhölomalle toisen kotiin.:cautious:

Minulle olisi kammotus, jos pyytämättä ängettäisiin kylään. En mitenkään pidä sitä positiivisena aktiivisuutena. Kun lapset asuvat omillaan, niin ei sinne aina sovi ängetä. Useimmille opetetaan, että on huonoa käytöstä tyrkyttää itseään kylään. Jos haluatte miehen vanhemmat kylään, niin pyydätte heitä. Jos he silloin aina tulevat, niin en urputtaisi täällä palstalla asiasta mitään. Sellaisethan on unelma appivanhemmat, jotka eivät änkeä omillaan, mutta tulevat pyydettäessä.

Mikä estää teitä sanomasta muille, että käykää ja käykää? Jäänyt käytöstavat oppimatta?

Onko miehesi muuten yhtä innostunut sinun vanhempiesi aktiivisuudesta?

Minulle olisi kammotus, jos pyytämättä ängettäisiin kylään. En mitenkään pidä sitä positiivisena aktiivisuutena. Kun lapset asuvat omillaan, niin ei sinne aina sovi ängetä. Useimmille opetetaan, että on huonoa käytöstä tyrkyttää itseään kylään. Jos haluatte miehen vanhemmat kylään, niin pyydätte heitä. Jos he silloin aina tulevat, niin en urputtaisi täällä palstalla asiasta mitään. Sellaisethan on unelma appivanhemmat, jotka eivät änkeä omillaan, mutta tulevat pyydettäessä.

Mikä estää teitä sanomasta muille, että käykää ja käykää? Jäänyt käytöstavat oppimatta?

Onko miehesi muuten yhtä innostunut sinun vanhempiesi aktiivisuudesta?

No me ollaan kyllä miehen kanssa ihmisille sanottu aina, että saa meilläkin käydä sillon ku on tullut se "käykää käykää" puheeksi. Ei vaan kukaan käy. Ja mies on ollut iloinen, että minun vanhemmat on aktiivisia, koska ei sillä tavalla olla erakko-ihmisiä vaan sosiaalisia molemmat. Tykätään toki olla välillä omassa rauhassa eikä meille kukaan ole ängennyt ilman lupaa. Tarkoitan tällä enemmän, että olisi kiva, jos ihmiset välillä itse kysyisivät ollaanko kotona, jos tulisivat käymään eikä tarttis aina ite pyydellä kylään enkä sitä että kutsumatta tultais pimpotteleen ovikelloa.

-Ap

Yhteistyössä