Kiinnostaisi kokemukset erilaisista sisäkattomateriaaleista ja niiden hinnoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja polka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:
Jos ruiskumaalattua kattoa tarkoitat, niin meillä se tehtiin tasoitetoiden aikaan. Ikkunat muoveilla peitettiin, on sen verran sotkuista puuhaa.

Tuollaisen katon kanssa ei tarvi kattolistoja, katon ja seinän rajaan tulee sellainen ns. valoraita, jonka meillä maalaajat tekivät, kun seiniä maalasivat.

Meilläkin oli sellaset valoraidat, meillä oli seinät pohjamaalattu ja sit mies tapetoi seinät jättäen tuon raidan, mutta sen tekeminen on melko tarkkaa puuhaa. Yhdes huonees toteutettiin tuo yläreuna sellasel boordilla myös. Listoja meil ei ollut yhdessäkään huoneessa.

Kiitos vastauksista. Joo, kyllä ruiskumaalattua tarkoitan. Se juuri mietityttää kun seinien maalaamiset ja tapetoinnit tullaan tekemään itse, että tuleeko tuosta rajasta sitten siisti, varsinkin olohuoneessa vino katto ja sinne tässä vaiheessa ajateltu tapettia. Itsekin olisin mieluummin ilman listoja.

iOsko teillä mahdollisuutta laittaa kuva tuosta rajasta, ollaan kyllä menossa katsomaankin naapurin kattoa, en kyllä tiedä onko heillä tapettia vai maalia seinät.

Ei ole mullakaan mahdollista tähän hätään alkaa kuvaamaan; kameran akku on tyhjä ja korteissa ei ole kuvia jäljellä ja en osaa siirtää kuvia koneelle, kun mies ne yleensä tekee :ashamed:

Sen kuitenkin sanon, että itse ne niitä lähtisi tekemään ellei ole ja (kun ei ole) kokemusta maalamisesta ja tapetoinnista. Minusta kuitenkin tapettiseinissä tuo raja on siistimpi, tosin eihän sitä ihan läheltä katsota, mutta olisi yhdessä tehosteseinässä, joka on maalattu paikattavaa. Enemmän mä noista kuitenkin tykkään kuin listoista.

Yhteistyössä