Kiinteiden maistelu ei ota onnistuakseen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonskis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jonskis

Jäsen
11.09.2007
291
0
16
Poika nyt viikkoa vajaa 5kk ja 4kk iässä alettiin maistella kiinteitä. Perunalla alettiin ja 3-4päivää olen antanu aina yhtä makua ja sit ottanu uuden mukaan. Hedelmä- ja marjasoseita olen sit antanu alkuillasta maistiaisia ja aamupäivisin tota kasvissosetta. Ongelma on se, että annan soseen sitten ennen tai jälkeen maidon, menee kiinteiden maistelu aina itkuksi. Poika oikein raivostuu yleensä jo ensimmäisen lusikallisen jälkeen... 5kk iässä eli kohta pitäis aloittaa puuron anto illalla, nyt syö velliä, mietin, että meneekö yöt ihan risasiksi kun ei puuron syönnistäkään siis varmaan tule mitään... Vinkkejä? Kokemuksia miten pojan saisi syömään paremmin ja uskallanko lohduttautua sillä, että alkaa ajan kanssa sujumaan? Hyvin on poika kasvanut, 3kk sai rintamaitoa ja siitä eteenpäin tuttelia. Voiko siis olla niin ettei hän vaan ole vielä valmis kiinteille? Poika syntyi keskosena joten siksi suosittelivat alottamaan kiinteät 4kk iässä muuten olisin ehkä odotellu...

Meillä tyttö reilu 5 kk ja kiinteiden maistelu aloitettiin myös 4 kk iässä. Meillä oli muutama viikko juuri tuollaista ja ajattelin että tästä ei taida tulla yhtään mitään. Sitten ostin kaupan kasvissosetta.... ja alkoi maistua :) En tiedä liittyikö tuohon vai oppiko muuten vaan syömisen. Omatekemä kasvissose ei kauheasti maistu, mutta sotken sitä sitten kaupan valmissoseeseen ja hämään sillä tavalla. Meillä alkoi alkuun häiriintymään tuo maidon juominenkin kun aloitettiin soseet, ei meinaa maito maistua. Eikä maistu kyllä oikeen vieläkään. Nyt syö soseita ihan mielellään jos ei vaan ole päässyt liian väsyneeksi. Annokset eivät vielä mitään jättisuuria ole, mutta hyvin pärjäisi jo pelkillä soseillakin. Minä annan ensin maidon ja sitten vasta soseet perään. Maitoa annan ennen soseita noin 80-100 ml. Syö yöllä myös 1-2 kertaa maitoa. Jos annan maidon soseen jälkeen sitä menee ehkä 10 ml... ja jos yritän antaa soseruokien välissä sitä ei mene ehkäpä yhtään.

En osaa enempiä neuvoa, mutta eiköhän se teilläkín ala sujumaan kunhan harjaantuu poika siihen hommaan =)

meillä 5kk poika, aloteltiin soseiden maistelu 4kk, ei millää meinannu maistua, hermostu vaan ku antoi, parhaiten meni sillon ku ei ollu liian väsyny eikä oikeen nälkänen. nyt kuukauden jälkeen poika on muutaman päivän syöny aika hyvin, siis verrattuna aikasempaan, nyt jopa avaa suun ku antaa ruokaa, ei mene vielä isoja määriä, nyt oon antanu aamusin ja iltasin puuroo ja päivällä hedelmäsosetta tai kasvissosetta.sit ku paremmin vielä sujuu nii muutan vähä tota ruoka rytmiä. et aamulla puuro, sit kasvissose(pian lihasosetta) sit hedelmäsose ja taas lämmin ruoka ja puuro, mut ei onneks vielä kiirettä ku ainaki vielä riittää nuo, juo kyl maitoo aika paljo kans ja nukkuu koko yöt. outoo vaan ku esikoinen oli heti hyvä syömään.

Yhteistyössä