Kiinteisiin ruokiin siirtyminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jixy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jixy

Jäsen
12.07.2009
39
0
6
Miten nopeassa tahdissa olette siirtyneet syöttämään kiinteitä? Millaisia annoksia ja montako kertaa päivässä? Kauanko syötätte samaa sosetta kun siirrytte uuteen makuun?

Tyttö nyt 4kk, ja ollaan syöty kiinteitä kohta kolmisen viikkoa.
Aloitettiin perunalla jota syötiin parina päivänä, sitten siirryttiin peruna-porkkanaan. Hedelmäsoseita maisteltu myös, ja illalla menee velliä.

Nyt kun ollaan vauhtiin päästy, menee peruna-porkkanaa puoli purkkia kerralla. Tämä syödään ns. lounasaikaan, maitoa pullosta aamulla kerran heräämisen jälkeen. Iltapäivällä syödään maitoa nelisen kertaa, illalla siinä klo 19-20 välillä hedelmä sosetta myös se puoli purkkia, yhdeksän aikaan iltavelli (maissi- tai riisivelliä). Yöllä herää kerran syömään.

Syökö teidän mielestä tyttö jo liian paljon "muuta" ? On hoikkaa tekoa, paino miinus käyrillä aavistuksen, pituus ok. Neuvolan täti hieman pyöritteli silmiään kun kerroin neidin ruokailusta.....

viikoa vajaa 5kk, syö päivällä purkillisen(tai vähä enemmän,tene ite soseet ni paha sanoa) kasvis sosetta ( tällä hetkellä peruna-porkkana-maissi-kesäkurpitsa ) ja illalla purkillisen hedelmäsosetta,nyt oon antanu 2 iltana puuroa ja sen seassa puol purkkia sosetta :D
ja me alotettiin muutama päivä ennenku täytti 4kk ni syömää sosseita.. nyt on syönyt perunaa,porkkanaa,maissia,kesäkurpitsaa,persikkaa,päärynää,mangoa ja vadelmapäärynää vähän.. ja mannapuuroa :D

meillä meni kans paino miinuksilal mut saas nähä miten nyt menee,on toi poika sellanen ahmatti nyt :laugh:

Meillä neiti 5kk :heart:

Soseet aloiteltu vko alle 4 kk. Pikkuhiljaa peruna, porkkana, bataatti, maissi jne..sitten hedelmistä mango, luumu, päärynä, omena, banaani. Ehkä 3 pvä aina samaa koska mitään oireita ei ole tullut mistään.
nunnukalla kova poika syömään :D
Meillä mennään suurinpiirtein näin riippuen monelta herätään päivään, mut yleensä herätys 10-12 :)
8 aamumilkkis eli Nan ja uni jatkuu
11 aamupuuro+hedelmäsose + päälle Nan
14 kasvissose n 60g, sekaan Nan ja päälle Nan
17 välissä Nan
20 illalla hedelmäsose n ½ tai 3/4 prk ja nan
21.30 iltapuuro + nan

5 kk jälkeen siirrytty siis puuroon, aiemmin illalla velliä. Puurossa menossa vasta riisipuuro, seuraavana ehken kaura tai manna.

Jixy minusta teitin määrät kuulostaa hyvältä kun olette kuitenkin aloittanut jo ennen 4 kk.

Meillä neiti 6,5kk, aloitettu maistelut 5,5kk iässä. Nyt menee kiinteitä kahdesti päivässä, jossain vaiheessa päivää puoli purkkia hedelmäsosetta ja jossain vaiheessa sitten pari jääpalanappulaa kasvissosetta. Hedelmät maistuu, kasvikset ei. Viime viikolla oli lääkärineuvola ja hänen mukaansa mitään kiirettä ei ole lisätä ruoka-aineita, yksi uusi ruoka-aine per viikko ja jossain vaiheessa liha tai viljat mukaan. Neiti tyytyväinen ja kasvaa hyvin tissillä.

minulla poika reilu 5kk vanha, aloitin soseet 4kk:tisena perunaa viikko ensin muutama lusikka ja sitten joka päivä hieman enemmän, tein itse ja lisäsin aluksi tuttelia sekaan ja sitten tein veteen, jatkoin tämän jälkeen viikon porkkanaa, vko kukkakaalia vko maissia vko päärynää vko parsakaalia. Aluksi n 4vko annoin aina yhden purkillisen lounas aikaan, mutta koska tuntui nälkäiseltä kysyin neuvolasta, voiko antaa enemmän ja nyt poika saa aamulla tissiä, lounaalla yksi purkki ja vesi, hiukan tissiä jos huolii, puoli kahden aikoihin hedelmää n puoli purkkia tai koko purkin ja sitä ennen tissiä, päivällisaikaan yksi purkki ja iltasella kuuden aikoihin hieman hedelmää tai tuttelia ja illalla velliä(porkkana- pereuna, maissi tai riisi)ja vielä ennen nukkumaan menoa tissiä. ja saa aina soseen päälle vettä. Joten meillä taidetaab syödä aamupalaa vaille täysi ruokaympyrä. Yöllä ei enään poika syö muuta kuin ihan satunnaisesti. Kohta pitäisi meidänkin aloittaa viljat, onneksi ei kiirettä ole. Olen ostanut nyt valmiita pilttejä koska omatekemä ei tälle pikku herralle kelpaa. Minulle sanottiin neuvolasta, että jos lapsi syö hyvin, eikä allergioita ilmaannnu niin ei silti saisi lisätä ruokalajeja nopeampaan tahtiin, koska jos allergiaa sitten tuleeekin niin ei enään tiedetä, että mistä se johtuu. Minulla myös se, että omaa maitoa ei enään tule paljoa, joten poika saa lisänä siis vielä tuttelia. Poikani on myös suht hoikka, vaikka syökin näin paljon. Mitat 5kk neuvolassa 68,1cm ja 7250g.JOTEN minusta ei tyttösi syö ollenkaan liikaa, jos lapsella on nälkä niin hän syö. Tsemppiä vaan jatkoon.
Annukka ja Eemeli =)

Yhteistyössä