Kiireellinen sijoitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kiitos kaikille, jotka jaksatte lukea.

Taustaa. Olen 3 vuotiaan nepsy lapsen yksinhuoltaja. Meillä ph ja tukiperhe, jossa lapsi 1x kk viikonlopun.
Noina viikonloppuina käytän runsaasti alkoholia.

Asiaan. Tässä yhtenä iltana kasautui sitten kaikki asiat päälle. Olin koittanut hakea apua yms, sitä saamatta, kaikki lomilla yms. Etäisä uhkaili ja soitteli putkeen. Soitin sosiaalipäivystykseen asiasta ohjeita.
Pistin lapsen nukkumaan ja otin n. 4 lasia punaviiniä katsellessani telkkaria, mikä oli todella huono ajatus, eikä yleensä alkoholia kotona olekaan, mutta nyt oli jäänyt vapaa viikonlopulta..

Seuraavaksi tulikin päivystävä sossu poliisien kera sisälle, koska kuulemma soittaessani olin irrationaalinen. Puhalluttivat, ja tietty alkoholia oli jonkin verran, siinä ei selitykset auta. Sanoivat sitten kun ei ollut sukulaisia yms, että nyt kiiresijotukseen.

Siinä sitten itkua nieleskellen herättelin lapsen, vaihdoin vaipan ja vaatteet ja siitä lähti sitten.
Ei mitään infoa tai apua tai tietoa.
Stressistä melkoset oireet päällä, otin kaikki aa kerhot yms tietoon koska nyt oli se viimeinen niitti, ja ylilyönti. Olen lapseni aina hyvin muuten hoitanut, vaikkei helppoa ole ollut, mutta tämä oli karu herätys asiaan.

Ensi viikolla sitten kokous. En tiedä yhtään mitä tapahtuu. Sijaisph äiti laitellut kyllä kuulumisia, mutta en tiedä yhtään miten tästä eteenpäin.

Mitä tässä seuraavaksi tapahtuu? Mitä voin tehdä?
Olin kuitenkin ns. Normikunnossa, en hoiperrellut, ollut sammunut, toimin normaalisti. Tiedostan, että alkoholinkäytön on nyt loputtava täysin, mutta voiko tosiaan olla niin, että hakevat huostaanottoa, vaikka mihin toimiin alkaisin?

Lapsi on elämäni ykkösasia, ja tässä on käyty melkoista itsesyyttelyä ja pohdintaa ja haluan olla parempi ja selvä vanhempi, koska muutamakin on liikaa, eikä yhtään saisi ottaa ollessaan hoitovastuussa, mutta on karu ajatus, että kaikki kaatuisi nyt yhteen virheeseen.

Tänä päivänä lastensuojelu on aika uskomaton. Vaikea neuvoa kun ei tiedä asiasta. Luulisi että asiat kääntyy vähitellen parhain päin kuitenkin. Tsemppiä.

Yhteistyössä