Kiitokset ilouutisesta 👍 The Times: ”Pentagon näyttää vihreää valoa Ukrainan iskuille Venäjälle”

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oletko tosissasi? 18 kurditaistelijaa vs. se, että Venäjä tahallisesti pommittaa tuhansia siviilejä. Puhumattakaan siitä, että Yhdysvallat ei aloittanut sotaa, mutta Venäjä sen sijaan on yksin syypää hyökkäykseensä Ukrainaan. Ja Syyriassa Yhdysvallat toimii osana kansainvälistä koalitiota kun taas Venäjä on yksin toimiva imperialistinen diktatuuri. Jne. yms. Näitä on ihan turha edes verrata. Mutta sinähän vain haluatkin sotkea keskustelua sivuraiteille ettei ihannoimaasi Putinia ja raiskaavia venäläissotilaita kritisoitaisi.
No en minä kaikkia Usan tappamia siviilejä ja Naton mattopommittamia väestöjä sinulle ala etsimään.😦
Luvut ovat joka tapauksessa järkyttäviä!
Pointtini oli se, että Usa ja Nato ovat tappaneet siviilejä ja sotineet.

En kannata sotimista - mielestäni meidän kaikkien tulisi priorisoida rauha, ymmärtää miten sodat syntyy ja ennaltaehkäistä sotien syntymistä ja eskaloitumista.

Ukrainassa on sodittu vuodesta 2014. Olisihan tässä ollut aikaa varmaan tehdä jotakin? Jos tehtiin niin mitä?
Eikä kannata väittää, että mitään ei ollut tehtävissä. Aivan varmasti olisi ollut!

Edelleen, nyt pitäisi mielummin sopia rauhasta kuin järjestää meille joku joukkotuhokatastrofi!

No en minä kaikkia Usan tappamia siviilejä ja Naton mattopommittamia väestöjä sinulle ala etsimään.

En kannata sotimista - mielestäni meidän kaikkien tulisi priorisoida rauha, ymmärtää miten sodat syntyy ja ennaltaehkäistä sotien syntymistä ja eskaloitumista.

Ukrainassa on sodittu vuodesta 2014. Olisihan tässä ollut aikaa varmaan tehdä jotakin? Jos tehtiin niin mitä?
Eikä kannata väittää, että mitään ei ollut tehtävissä. Aivan varmasti olisi ollut!

Edelleen, nyt pitäisi mielummin sopia rauhasta kuin järjestää meille joku joukkotuhokatastrofi!

Sä olet niin pihalla kuin voi olla.

• Vau!
Reactions: Lispetti
Lissulle ja muillekin Kremlin lähettiläille:

Diktaattori Vladimir Putin väitti perjantaina, että Venäjä olisi valmis rauhansopimukseen.

– Olen sanonut monta kertaa, että olemme valmiita näihin sopimuksiin ja olemme avoimia, Putin sanoi vierailullaan Kirgisiassa.

Lausunto on absurdi, sillä joka ikisenä päivänä venäläiset jatkavat aloittamaansa tuhoamissotaa eli hyökkäystään Ukrainaan. Suomen valtionjohto näkee tyhjien sanojen lävitse.

– Se ei sodi sotilaita vaan siviiliyhteisöä vastaan, tasavallan presidentti Sauli Niinistö esitti sunnuntaina arvionsa Venäjästä. Niinistö vastasi suomalaisten lähettämiin kysymyksiin Ylen Radio 1:ssä.

Joissakin demokraattisten maiden asukkaissa elää sitkeä kuvitelma, että Putinin hallinnon kanssa olisi mahdollista neuvotella jostakin
.

Diktaattori Vladimir Putin väitti perjantaina, että Venäjä olisi valmis rauhansopimukseen.

– Olen sanonut monta kertaa, että olemme valmiita näihin sopimuksiin ja olemme avoimia, Putin sanoi vierailullaan Kirgisiassa.

Lausunto on absurdi, sillä joka ikisenä päivänä venäläiset jatkavat aloittamaansa tuhoamissotaa eli hyökkäystään Ukrainaan. Suomen valtionjohto näkee tyhjien sanojen lävitse.

– Se ei sodi sotilaita vaan siviiliyhteisöä vastaan, tasavallan presidentti Sauli Niinistö esitti sunnuntaina arvionsa Venäjästä. Niinistö vastasi suomalaisten lähettämiin kysymyksiin Ylen Radio 1:ssä.

Joissakin demokraattisten maiden asukkaissa elää sitkeä kuvitelma, että Putinin hallinnon kanssa olisi mahdollista neuvotella jostakin
.

Lisäksi:

"Venäjään kytköksissä oleva puolisotilaallinen uusnatsiryhmä on pyytänyt jäseniään toimittamaan tiedustelutietoja Latvian, Liettuan ja Viron raja- ja sotilastoiminnasta. Toiminta herättää huolta siitä, suunnittelevatko äärioikeistolaiset venäläisryhmät hyökkäystä Nato-maihin.
Guardianin mukaan Wagner-ryhmään kytköksissä olevan Task Force Rusichin virallinen Telegram-kanava pyysi viime viikolla jäseniään toimittamaan tietoja, jotka liittyvät raja-asemiin ja sotilaallisiin liikkeisiin kolmessa Baltian valtiossa, jotka olivat aiemmin osa Neuvostoliittoa.
Viestissä pyydettiin yksityiskohtaisia tietoja rajalla sijaitsevista tietoliikennemastoista ja turvalaitteista sekä raja-alueiden polttoainevarastojen ja turvajärjestelmien koordinaatteja.
Rusich on läheisessä yhteydessä Wagner-ryhmään, joka on Venäjän presidentin Vladimir Putinin läheisen liittolaisen johtama sotilaallinen yksikkö."

Sä olet niin pihalla kuin voi olla.

.

Onko noin vaikeaa hyväksyä, että jotkut priorisoivat rauhan?

Ei Usaa vastaan ole lähdetty asettamaan edes pakotteita vaikka tämä on tappanut viattomia siviilejä ympäri palloa ja aiheuttanut konflikteja.

Kyllä teillä sohvaperunasotijoilla menee sormi suuhun siinä vaiheessa jos nämä nykyiset toimet eskaloivat keissin kolmanteen.
Kukaan ei puhu rauhasta mitään.

En minä halua, että lapseni joutuvat sotaan! Nykyisillä provosoinneilla ja teoilla sinne ollaan menossa hyvää vauhtia.

Suomi voi vaihtaa järkevämmät, ei vihamieliset pättäjät ja alkaa rauhanneuvottelumaaksi. Me olemme pitäneet rauhaa yllä vuosikymmeniä. Meidän maa ja lokaatio ovat merkittävässä asemassa tässä maailmassa!
Meillä on keskeinen rooli rauhan ylläpitäjänä.

Usa ja EU painostaa meitä ratkaisuihin jotka eivät ole kenellekään hyväksi, vähiten meille!

Se ei kuitenkaan tarkoita että meidän täytyy kumarrella Venäjää! Meidän ei pidä kumarrella kumpaakaan, ei Usaa, eikä Venäjää.

Suomalaiset ovat identiteettikriisissä! Kansallista identiteettiä on nostettava! vuodesta 2015 meillä ei kuulema ole ollut omaa kulttuuria ja isänmaallisuus on noloa tai typerää, jopa sairasta! Joo-o. Tässä on sitten tulos: kumarrellaan minne sattuu eikä edes omia veronmaksajien rahoja enää käytetä suomalaisiin vaan tungetaan yhä enenevässä määrin muiden maiden kansalaisten hyväksi!

Onko ihmiset onnistuttu aivopesemään pahasti vai mitä täällä tapahtuu?!
Sairaaksi on Suomi tullut!:(

Ei Usaa vastaan ole lähdetty asettamaan edes pakotteita vaikka tämä on tappanut viattomia siviilejä ympäri palloa ja aiheuttanut konflikteja.

Kyllä teillä sohvaperunasotijoilla menee sormi suuhun siinä vaiheessa jos nämä nykyiset toimet eskaloivat keissin kolmanteen.
Kukaan ei puhu rauhasta mitään.

En minä halua, että lapseni joutuvat sotaan! Nykyisillä provosoinneilla ja teoilla sinne ollaan menossa hyvää vauhtia.

Ei, mutta kun se sun rakastama Putin ei halua rauhaa vaan voittoa, hinnalla millä hyvänsä. Rumasti sanottu tuommoinen "sohvaperunasotijat". Ettäs kehtaat.

Ei, mutta kun se sun rakastama Putin ei halua rauhaa vaan voittoa, hinnalla millä hyvänsä. Rumasti sanottu tuommoinen "sohvaperunasotijat". Ettäs kehtaat.
Miksi se on rumasti sanottu?

Jotkut härskeimmät sohvaperunasotijat ilakoivat kuinka ukrainalaiset siellä sotivat meidän puolesta. Lukuisat äidit ovat menettäneet poikansa, lukuisat lapset isänsä! Voisin sanoa että ihan yhtälailla sohvaperunasotijoilla on ukrainalaisten ja venäläisten verellä tahritut kädet kun kehtaatte kannustaa tappamiseen!

Ettäs kehteette!

Hämmästyttävän hyvin Venäjä on pystynyt välttämään siviiliuhreja.
Kohta vuosi käyty sotaa ja ainoastaan n. 6700 siviiliä on saanut surmansa operaation seurauksena.
Jos vertaa Usan käymiin sotiin, esim. Irak. jos siivilehnkilöitä kuoli satoja tuhansia, Venäjä on käynyt hyvin inhimillistä sotaa Ukrainassa.
Niin siis hämmästyttävän hyvin on Ukraina pystynyt suojelemaan siviiliväestöään. Siellä on väestönsuojelutoimi pikkaisen paremmalla tolalla kuin Irakissa ja vastaavissa.

Yhdysvaltojen armeijan vuodettujen dokumenttien mukaan vuoteen 2010 mennessä Irakissa oli kuollut 66 000 siviiliä eli n. 8250 per vuosi. Iraq Body Count Project listaa 206 107 siviilikuolemaa huhtikuuhun 2019 mennessä eli 12 881 per vuosi. Tuon sinun linkkisi mukaan Venäjä on nyt saanut hengiltä siviilejä suunnilleen samaan tahtiin, vaikkakin tuo arvio on todennäköisesti alakanttiin.

Mutta sinänsä tämän keskustelun kannalta on mielenkiintoista havaita, että siinä missä minä vastustan sekä irakilaisten siviilien että ukrainalaisten siviilien pommittamista hengiltä, putinistit ilmeisesti kannattavat irakilaisten siviilien tappamista. Koska eihän se muuten voi olla mitenkään mahdollista, että siihen vedotaan kun halutaan oikeuttaa venäläisten toimet Ukrainassa. Ilmeisesti osalle ihmisistä siviilien tappaminen on vain positiivinen juttu, josta nillittäminen on tosi vanhanaikaista.

No en minä kaikkia Usan tappamia siviilejä ja Naton mattopommittamia väestöjä sinulle ala etsimään.😦

Rauhastahan tässä edelleenkin yritetään sopia. Venäjä ei vaan suostu rauhaan. Sen on hävittävä ennen kuin rauha on mahdollinen. Mitä nopeammin se häviää, sitä nopeammin tulee rauha. Ei kukaan muu ole tässä sotaa aloittamassa tai ylläpitämässä kuin Venäjä.

Sinähän et priorisoi rauhaa koska pitkität sotaa vaatimalla Venäjälle erioikeuksia. Sinä olet samanlainen rauhanoppositio kuin se alkuperäinen rauhanoppositio. Olet taistolainen. Piste. En voi uskoa, että olisit niin sokea ettet sitä ymmärrä ja siksi arvelenkin sinun vain kiusaavan meitä muita trollaamisellasi. Itse en enää jaksa provosoitua, mutta totuus ei pala tulessakaan. Eivät ne venäläisten ohjukset ole mitään rauhanohjuksia, vaan murhamiesten aseita.

Ja taas uusi yhdyssana jota on niin kiva toistaa.. ja nuo jatkuvat huutomerkit ei ole enää tehokeino liian usein käytettynä
Tämä sohvaperunasotija on sitten minulta lähtöisin, jos joku kysyy. Keksin sen iltapäivällä!🤗

Jos nyt yleensä tarkoitit ed. main. yhdyssanaa…🤔

Rauhastahan tässä edelleenkin yritetään sopia. Venäjä ei vaan suostu rauhaan. Sen on hävittävä ennen kuin rauha on mahdollinen. Mitä nopeammin se häviää, sitä nopeammin tulee rauha. Ei kukaan muu ole tässä sotaa aloittamassa tai ylläpitämässä kuin Venäjä.
Eipä olla sovittu. Suomalaiset lähettävät aseita millä tappaa ja rahaa mikä valuu korruptioon koska Ukraina.

Sinähän et priorisoi rauhaa koska pitkität sotaa vaatimalla Venäjälle erioikeuksia. Sinä olet samanlainen rauhanoppositio kuin se alkuperäinen rauhanoppositio. Olet taistolainen. Piste. En voi uskoa, että olisit niin sokea ettet sitä ymmärrä ja siksi arvelenkin sinun vain kiusaavan meitä muita trollaamisellasi. Itse en enää jaksa provosoitua, mutta totuus ei pala tulessakaan. Eivät ne venäläisten ohjukset ole mitään rauhanohjuksia, vaan murhamiesten aseita.
Mitä olen vaatinut?

Olen suomalainen. Minä en kannusta Ukrainaa, Venäjää, enkä Usaa.

Ei hyökkäyssodalle. Tulee mieleen Suomen töppäys jatkosodan loppupuolella, eli mentiin vanhan rajan yli.

Eipä olla sovittu. Suomalaiset lähettävät aseita millä tappaa ja rahaa mikä valuu korruptioon koska Ukraina.

Mitä olen vaatinut?

Olen suomalainen. Minä en kannusta Ukrainaa, Venäjää, enkä Usaa.
Ei olla sovittu koska Venäjä sotii Ukrainassa. Ei tämä yhtälö kovin hankala ole.

Suomalainen voit olla, mutta olet avoimesti Venäjän puolella ja putinisti. On surkuhupaisaa, että esität kuin et tiedostaisi sitä. Puheesi ja käytöksesi on identtistä taistolaisten kanssa, mutta vain päivitettynä tähän aikaan.

Ei olla sovittu koska Venäjä sotii Ukrainassa. Ei tämä yhtälö kovin hankala ole.

Suomalainen voit olla, mutta olet avoimesti Venäjän puolella ja putinisti. On surkuhupaisaa, että esität kuin et tiedostaisi sitä. Puheesi ja käytöksesi on identtistä taistolaisten kanssa, mutta vain päivitettynä tähän aikaan.
No ei nyt tarvitse valehdella enempää kuin on tarpeen.🤗
Vaikkakin, niinhän te sohvaperunasotijat teette, valehtelette muille ja itsellenne sotapsykoosissanne.😦

Usan on jätettävä Ukraina rauhaan valta-/taloudellisilta pyrkimyksiltään, Naton taattava ettei se enää sijoita ohjuksiaan Venäjän rajanaapureiden alueelle uhkaamaan Venäjän turvallisuutta, Usan valtaannostaman Kiovan nukkehalllituksen vaihduttava demokraattisesti valittuun ja äärioikeistolainen Azov järjestö lopetettava ja siinä vaiheessa rauha alueelle on mahdollinen.
Tässä sodassa taistellaan nyt Venäjän olemassaolon oikeutuksesta, joten voimme olla varmoja, etteivät neukut anna periksi ihan helpolla ja sodan eskaloituminen ydinsoadaksi on varteenotettava riski, elleivät länsimaat, Usa etunenässä lopeta aseistamasta ja rahoittamasta Ukrainaa Venäjän vastaisessa sodassaan.

• Tykkää
Usan on jätettävä Ukraina rauhaan valta-/taloudellisilta pyrkimyksiltään, Naton taattava ettei se enää sijoita ohjuksiaan Venäjän rajanaapureiden alueelle uhkaamaan Venäjän turvallisuutta, Usan valtaannostaman Kiovan nukkehalllituksen vaihduttava demokraattisesti valittuun ja äärioikeistolainen Azov järjestö lopetettava ja siinä vaiheessa rauha alueelle on mahdollinen.
Tässä sodassa taistellaan nyt Venäjän olemassaolon oikeutuksesta, joten voimme olla varmoja, etteivät neukut anna periksi ihan helpolla ja sodan eskaloituminen ydinsoadaksi on varteenotettava riski, elleivät länsimaat, Usa etunenässä lopeta aseistamasta ja rahoittamasta Ukrainaa Venäjän vastaisessa sodassaan.
Jos asia käännetään niin
sama kai se olisi Venäjän viedä kunnon arsenaali ydinaseita Usan rajalle jos etupiiriä ei ole, eikä joukkotuhoaseilla rajojen läheisyydellä ole väliä…🤔
Venäjähän voisi alkaa houkutella Mehikoa Usaa vastaan, samalla tavoin kuin Usa Ukrainaa.

Eipä olla sovittu. Suomalaiset lähettävät aseita millä tappaa….

Toope, suomalaiset lähettävät vastuuntuntoisina aseita joilla puolustautua raakalaismaisen roistovaltion laittomalta hyökkäykseltä!

No ei nyt tarvitse valehdella enempää kuin on tarpeen.
Vaikkakin, niinhän te sohvaperunasotijat teette, valehtelette muille ja itsellenne sotapsykoosissanne.

Vaikutat perunamuussipäiselta trollilta mutta ilmeisesti kirjoitat kaiken tuuban ihan tosissasi

• Vau!
Toope, suomalaiset lähettävät vastuuntuntoisina aseita joilla puolustautua raakalaismaisen roistovaltion laittomalta hyökkäykseltä!

Vaikutat perunamuussipäiselta trollilta mutta ilmeisesti kirjoitat kaiken tuuban ihan tosissasi
Wannabesotahaukka on hyvä ja lähtee Ukrainan rintamalle itse sitten auttamaan, että et vain täällä sohvaperunasotijana ohjaa sotaan ja mässäile ukrainalaismiesten kuolemilla - kuinka he siellä sotivat sinun sotaasi!
Tai sattuisiko sinulla olemaan sotaikäisiä lapsia? Onko oikein että ukrainalaiset äidit jäävät ilman lapsiaan mutta sinun lapsesi saavat elää?

Jos asia käännetään niin
sama kai se olisi Venäjän viedä kunnon arsenaali ydinaseita Usan rajalle jos etupiiriä ei ole, eikä joukkotuhoaseilla rajojen läheisyydellä ole väliä…
Venäjähän voisi alkaa houkutella Mehikoa Usaa vastaan, samalla tavoin kuin Usa Ukrainaa.
60-luvun alussa Neuvostoliitto oli viemässä ohjuksia Kuubaan ja oli viittä vaille ettei Usan demokraattipuolueen presidentti aloittanut maailman tuhoavaa ydinsotaa.

• Tykkää
Wannabesotahaukka on hyvä ja lähtee Ukrainan rintamalle itse sitten auttamaan, että et vain täällä sohvaperunasotijana ohjaa sotaan ja mässäile ukrainalaismiesten kuolemilla - kuinka he siellä sotivat sinun sotaasi!
Tai sattuisiko sinulla olemaan sotaikäisiä lapsia? Onko oikein että ukrainalaiset äidit jäävät ilman lapsiaan mutta sinun lapsesi saavat elää?
Olet täysin seonnut! :o

Jos olen joku haukka niin olen itsenäisyyden puolustajahaukka. Ja minun sotaako muka käydään Ukrainassa? Voi luoja kuinka typerä olet

Parempi että olen valmiina puolustamaan omaa kotimaatani idolisi mahdollisesti hyökätessä toisiin naapurimaihinkin

Jos pitää mässäillä niin venäläisten suurilla tappioilla. Ovat onnettomia sodankävijöitä

Yhteistyössä