Kiitos 2+ olen viettänyt sairauslomaani myös täällä viim. 3kk ja täytyy sanoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tietenkin kaikilla on oikeudet perheeseen mutta onhan se sääli, että juuri ne joilla ei ole koulutusta eikä monestikaan myös talous kunnossa tekevät maallemme ne lapset.

Ap hyvä, etkö tiedä että Suomen maassa duunari tienaa usein paljon enemmän kuin ns. koulutettu? Ja ns. koulutetulla voi olla opintovelkaa, vaikeuksia työllistyä, ja pieni palkka?
Eli se tuosta teoriastasi.

mä en uskonut että tänne on eksynyt lukutaidottomiakin..
Puhun ihmisistä joilla EI ole koulutusta! En duunareista! Olen itsekin duunari! En ehkä koulutukseltani mutta työnkuvaltani KYLLÄ!

mä en uskonut että tänne on eksynyt lukutaidottomiakin..
Puhun ihmisistä joilla EI ole koulutusta! En duunareista! Olen itsekin duunari! En ehkä koulutukseltani mutta työnkuvaltani KYLLÄ!

No mitäs arvon ap puuhailee leipänsä eteen?

ihan aloituksessa, lukutaidottomat HUOMIO!

Eli siis olet jokin päiväkodin lastenhoitaja tai vastaava, niinkös? Mikset voi suoraan sanoa, mikä salaisuus se on?

Niin ja miksi olet ollut saikulla? Vaikka arvaankin jo, että stressin takia.

ja älä veikkaile kun pieleen menee ja kovaa.. ihan olen ollut onnettomuudessa ja sisäisistä vammoista vuodelevossa olen toipunut ja sen takia olen ollut paljon netissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
raskausaikana ehtii kouluttautua äitiyteen. muuta koulutustahan siihen ei tarvita. asia on sitten erikseen ne jotka hankkivat lapsia joihin heillä ei ole varaa. se on järjenköyhyyttä.

Etkö ole kuullut sanontaa:lapsi tuo leivän tullessaan!

Niinpä. Hyvin sitä pärjää kun pistää pärjäämään.

siis tuon: lapsi tuo leivän tullessaan? Mä en itse sitä ymmärrä, koska ei lapsi vanhempiaan kouluta, ei se vanhemmille töitä etsi puolesta, jep, lapsilisä tulee jokaisesta lapsesta mutta mihin se riittää? Ei meillä ainakaan pelkällä lapsilisällä eletä.

siis tuon: lapsi tuo leivän tullessaan? Mä en itse sitä ymmärrä, koska ei lapsi vanhempiaan kouluta, ei se vanhemmille töitä etsi puolesta, jep, lapsilisä tulee jokaisesta lapsesta mutta mihin se riittää? Ei meillä ainakaan pelkällä lapsilisällä eletä.

Ei eletä meilläkään mutta niillä maksetaan asunto-ja kesämökkilainaa.Ja mikä autuaaksitekevä asia se koulutus on?Meilläkin on töissä tosi paljon täysin peruskoulupohjalta ponnistavia perheellisiä ihmisiä.Enkä pidä heitä yhtään huonompina,päinvastoin kuin sinä.

Ei suomi olisi tietoyhteiskunta ja hyvinvointivaltio (tästä voidaan olla tänä päivänä eri mieltä ja syystä) jos täällä kaikki ajattelisi ettei koulutus ole tärkeää. Kyllä kouluttautuminen MAKROtasolla on tärkeää. Puhun nyt asioista yleisellä tasolla en henkilökohtaisella tasolla. Toki kouluttautuminen riippuu myös omasta kontekstista, asuinpaikasta jne. Itse kaupunkilaisena en ole nähnyt mitään vaihtoehtoa kouluttautumiselle.

Mä ymmärrän sen ihan niin et jos lapsi tulee vähän "huonompaan" aikaan eli just jos ei ole ammattia, töitä tai muuta varmuutta elannosta niin kyllä sitä silti pärjää. Lapsilisät sun muut tuet auttaa ainakin alkuun.

Ei suomi olisi tietoyhteiskunta ja hyvinvointivaltio (tästä voidaan olla tänä päivänä eri mieltä ja syystä) jos täällä kaikki ajattelisi ettei koulutus ole tärkeää. Kyllä kouluttautuminen MAKROtasolla on tärkeää. Puhun nyt asioista yleisellä tasolla en henkilökohtaisella tasolla. Toki kouluttautuminen riippuu myös omasta kontekstista, asuinpaikasta jne. Itse kaupunkilaisena en ole nähnyt mitään vaihtoehtoa kouluttautumiselle.

Pitäähän sitä olla kouluttamatontakin kuraa joka tekee kaikki paskahommat että hienosto voi sitten kauhistella mokomia.Ihan kuin amerikan malliin!

edes ne kouluttamattomat. Paskahommat tekee mamut. Suomalainen ei paskahommiin enää taivu, työttömänä ollaan mielummin, ainakin täällä kaupungissa juttu on tasan näin!

Aivan kirjaimellisesti Stasi toi leivän tullessaan koulusta. Olivat leiponeet ja toi vielä voitakin päälle. Olivat sen itse kirnunneet... :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Sivusaseuraaja:
että on täällä kouluttamattomia ja ennakkoluuloisia miehiäkin ja isiäkin.

Kjäh kjäh kjäh!!! :D Hyvin lohkaistu, ap!

Muuten samaa mieltä ap:n kanssa.

Mutta huomaa:tuonkin tajusi vasta kun minä kommentoin.Ei ole tainnut seurata palstaa kuitenkaan kovin tarkkaan.

Taas tämä.

Viimeksi ap oli kai viimesillään raskaana ja äitiysomallaan seurannut palstaa.

Juu maailma on pahuus johtuu kaksplussasta ja äitien kouluttamattomuudesta.

Mä taidan sitten olla todellinen väliinputoaja |O Korkeakoulutettu 3 lapsen äiti, joka lisäksi elää avioliitossa. Ai niin ja alle 30-kymppinen olen... Mutta niin se vain on, että tämä järjestelmä ei kannusta tekemään lapsia ja opiskelemaan samalla, vaikka Vanhanen niin kaunopuheisesti suositteleekin. Siinä olen todella huomannut että olen poikkeus, opiskellut kuten muutkin (saman ikäisenä), mutta samalla saanut lapset. Kun muut ovat lähteneet opiskelijarientoihin, minä olen joko mennyt töihin tai kotiin hoitamaan lapsia :D

Yhteistyössä