"Kiitos äiti ja isä, että meillä on vain yksi koti."

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Dusk:
Alkuperäinen kirjoittaja Neith:
Nainen päättää omasta kehostaan tekeekö abortin vai ei, vain synnyttääkö lapsen paskalle ukolle.

mutta mitä jos mies ei oel paska, mitä jos yhteiselo ei vain toimi, ja sitä ei tiedä ennenkuin se lapsi on syntynyt ja koko tilanne selviää..
:snotty:
mitä jos se mies/nainen muuttuu paskaksi jonkun kriisin, onnettomuuden, sairauden seurauksena?

Aikuiset voisi lopettaa sen omaan napaan tuijottelun ja suoda lapselle yhden kodin, ettei tarvi joka viikko eri paikassa olla.

niin juu, eli kannattaa elää huonossa parisuhteessa 18v
katsoa vierestä kun toinen käy vieraissa, tekee lapsia ympäri kyliä, käyttää lääkkeitä väärin, juo liikaa, tai elää kuin villi ja vapaa sinkku?
yleensä onnelliset vanhemmat saavat aikaan onnellisia lapsia..
ja yleensä onnettomat ihmiset eivät jaksa niitä lapsia hoitaa tai joskus jopa se pelkkä eläminen on mahdotonta..

Jos kerran aikoo erota niin miksi piti lisääntyä?

Minullakin varmaan olisi pitänyt olla se kristallipallo, kun tein lapsen. Olisin tiennyt, että mies ihastuu 5 vuoden kuluttua työkaveriinsa ja siinä sai lapset jäädä!

Ja vastuu on toki ainoastaan minun, koska olen nainen!!

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:

No kuvittelepa tilanne.

Suhde sujuu hyvin. Jätetään ehkäisy pois.
Nainen hyppää vieraisiin, mies saa tietää.
Mies haluaa erota, nainen ilmoittaa olevansa raskaana.
Nainen ilmoittaa, että jos lähdet, teen abortin.
Tätä mies ei halua, onhan se hänenkin lapsensa.
Mies sinnittelee huonossa suhteessa, jota tuskin voi suhteeksi sanoa.
Kun vauva syntyy, mies on edelleen samassa kodissa naisen kanssa jota inhoaa, mutta rakastaa lastaan ja hoitaa tätä lähes 24/7.
lapsen ollessa vuoden ikäinen, tulee lopullinen ero.

Onko tässäkin nyt sitten se mies paska ja idiootti ja naisen ois pitäny tehdä vaan abortti?

No olisi tuommoisen akan pitänyt tehdä abortti
:x

millä perusteella? tässäkin tapauksessa olet sitä mieltä että vain ja ainoastaan naisella on oikeus päättää?

Nainen saa päättää omasta kehostaan ihan itse.

Tyhmältä kuulostaa äijäkin.

ei kai kukaan aio erota ja siinä sitten huomata että tehdään silti lapsi! Et voi olla noin vääristyneessä maailmassa? Itse onnellisessa parisuhteessa kylläkin olen, ja lapsiakin on tehty.
Mutta vanhempani eivät ole vieläkään eronneet,ja olen kärsinyt siitä lapsesta asti.Riitelevät usein,kummallakin ollut suhteita...ja en vie mielelläni lapsiani mummolaan koska siellä huono ilmapiiri ja nälvitään toisia.

No kuvittelepa tilanne.

Kun vauva syntyy, mies on edelleen samassa kodissa naisen kanssa jota inhoaa, mutta rakastaa lastaan ja hoitaa tätä lähes 24/7.

Onko tässäkin nyt sitten se mies paska ja idiootti ja naisen ois pitäny tehdä vaan abortti?

millä perusteella? tässäkin tapauksessa olet sitä mieltä että vain ja ainoastaan naisella on oikeus päättää?

Nainen saa päättää omasta kehostaan ihan itse.

Tyhmältä kuulostaa äijäkin.

no tyhmältä kuulostat sinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:

No mä ehkä jäävi vastaamaan kun mä olen, ja aionkin olla yhdessä lasteni isän kanssa hamaan tulevaisuuteen mutta aina ei elämä kaikilla mene kuten suunnittelee.

Näin minullakin, mutta en ole mielestäni jäävi sanomaan sitä, että suhteesta toiseen hyppivät naiset ja miehet tekevät hallaa lapsilleen. Yksi ero vielä menettelee, mutta joku mättää pahasti, jos kenenkään kanssa ei pystytä elämään, mutta uutta siippaa etsitään heti kun edellisestä on päästy eroon. Mutta tätähän ei kuulu sanoa.

Onneksi mun ja mun lasten elämä on täydellistä ehjässä kodissa :heart: :heart: :heart:

Öitä!

mun lapseni elämä on täydellistä, sillä on kaksi vanhempaa ja heidän uudet puolisot, yhteensä siis 4 rakastavaa aikuísta.. turvallinen koti jne
ero ei tarkoita sitä että lapsi olisi onneton, että lapsen elämä olisi kamalaa tai että lapsen tulevasiuus olisi pilalla

Ero kun voi johtua monesta syystä. Itse olen avioerolapsi. Isäni oli lasten yksinhuoltaja. Äitini lähti ja jätti lapset isälle. Nyt olen aikuinen ja elämäni on ollut onnellista. Kaikki meistä lapsista olemme kouluttautuneet hyvin ja olemme hyvissä ammateissa. Välit nykyisin molempiin vnhempiin hyvät, myös äitiin. Aina siis se mies ei lähde. Ja vaikka mies lähtisikin niin onko se aina naisen syy?

Onneksi mun ja mun lasten elämä on täydellistä ehjässä kodissa :heart: :heart: :heart:

Öitä!

Tai sitten vähemmän täydellisessä kodissa jossa ainakin äiti moralisoi kaikkien muiden elämää ja katselee maailmaa mustavalkoisesti. Kaikki ei ole niin kuin sinä Dusk sanot ja ajattelet! Ja mistä tiedät jos miehesi vaikka jättää sinut muutaman vuoden päästä....heheheheh

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:

Minullakin varmaan olisi pitänyt olla se kristallipallo, kun tein lapsen. Olisin tiennyt, että mies ihastuu 5 vuoden kuluttua työkaveriinsa ja siinä sai lapset jäädä!

Ja vastuu on toki ainoastaan minun, koska olen nainen!!

Meillä kävi samoin, ehdimme olla yhdessä 20 vuotta. Mutta minähän se vastuun kannan näiden muiden mielestä.

voi jesus Dusk. mitä te ees viittitte kirjottaa, jos maailma olis mustavalkonen meitä ketään ei täällä olis. lapsettomien on helppo tuomita eroavia pareja. itselläni on viisi lasta saman naisen kanssa, ja voin sanoa että ei maailma aina oo niin mustavalkoinen että nainen tai mies on paska vituttaa lukea jonkun kirjottavan asiasta josta ei selvästi tiedä tuon taivaallista. kirjoita mielummin vaikka humanoidien lisääntymisestä kuin ihmisten eroista tai suhteista

Alkuperäinen kirjoittaja piks:
Minua säälittävät myös lapset, joilla on monia menneitä ja tulevia isiä, äitejä, isä-, äiti-, isoisä- ja mummopuolia. Jos homma ei toimi, niin voisiko vaikka toisen parisuhteen jälkeen rauhoittaa tilanteen ja elää yh:nä kunnes lapsi on vähän vanhempi..?

Peesaan. Näin juuri tekisin itse.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minua säälittävät myös lapset, joilla on monia menneitä ja tulevia isiä, äitejä, isä-, äiti-, isoisä- ja mummopuolia. Jos homma ei toimi, niin voisiko vaikka toisen parisuhteen jälkeen rauhoittaa tilanteen ja elää yh:nä kunnes lapsi on vähän vanhempi..?

Ja kaikki uskoo...

Alkuperäinen kirjoittaja BangBang:

Ja kaikki uskoo...

Itse tiedän, siinä ei muiden uskomuksilla ole väliä. Kammottaa nämä "puolisukulaisten" sotkut ja monimutkaiset uusperhekuviot.

Ja kaikki uskoo...

Itse tiedän, siinä ei muiden uskomuksilla ole väliä. Kammottaa nämä "puolisukulaisten" sotkut ja monimutkaiset uusperhekuviot.

Osittaispeesi. Ei mua suorastaan kammota, mutta itse en haluaisi elää "sun, mun ja meidän lapset, sun eksä ja mun eksä ja niiden nyksät"- elämää. Enkä eläisikään.

eli jos eroaa pitää istua alas ja syytellä toista osapuolta tai itseää ja pärjätä yksin arjessa viettää lomat yksin, vain että ei vaikuttais huorahtavalta tai pukilta. lapsi tarvii toki kaksi vanhempaa mutta vängällä ei aviolitossa lasten vuoksi voi olla lapset kärsivät riutuvassa suhteessa kuitenkin. ei en ole eronnut rakastan vaimoani lapsiani, mutta tosi asia on ettei mitään ole missään kirjoitettu kiveen, ketään ei voi kahlita tai omistaa edes avioliitossa. mutta ihminen on laumaeläin ja kaipaa vierelleen kumppania minä ainakin voin rehellisesti sanoa etten halua elää yksin. jokainen TARVII jonkun jonka kanssa jakaa elämänsä hyvät ja huonot asiat. säälikää mielummin itseänne ja omaa tietämättömyyttä ja hävetkää omaa tuomitsevuuttanne ja eläkää omassa kulississanne mutta älkää kirjottako asiosta mistä ette tiedä mitään KIITOS

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:

Ja kaikki uskoo...

Osittaispeesi. Ei mua suorastaan kammota, mutta itse en haluaisi elää "sun, mun ja meidän lapset, sun eksä ja mun eksä ja niiden nyksät"- elämää. Enkä eläisikään.

no kyllä sitä moni alkaa jossain vaiheessa kaivata sitä toista aikuista, rakkautta, lempeä jne. Voihan sitä tietty yhden illan juttuja harrastaa pahimaan tarpeeseen mutta liekö sekään niin järkevää/tarkoituksenmukaista...

no kyllä sitä moni alkaa jossain vaiheessa kaivata sitä toista aikuista, rakkautta, lempeä jne. Voihan sitä tietty yhden illan juttuja harrastaa pahimaan tarpeeseen mutta liekö sekään niin järkevää/tarkoituksenmukaista...

Minä en tekisi lapsia enää uuden miehen kanssa, enkä varmaan ottaisi edes saman katon alle asumaan ketään miestä.

Seurustella voisin, mutta en minä lapsilleni isäpuolta haluaisi.

Toki pidätän oikeuden muuttaa mieltäni; never say never :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:

Minä en tekisi lapsia enää uuden miehen kanssa, enkä varmaan ottaisi edes saman katon alle asumaan ketään miestä.

Seurustella voisin, mutta en minä lapsilleni isäpuolta haluaisi.

Toki pidätän oikeuden muuttaa mieltäni; never say never :D

joo eihän sitä tiedä mihin elämä vie. :)

kuten nikki jo sanoo :)

Mutta kyllä, kumpa kaikkien perheet säilyisi ehjinä. Kumpa lapset ei toivoisi aina, että äiti ja isä palais yhteen, vaikka äidin mies ja isän nainen on ihan kivoja.

Se vaan menee, niin et tää yhteiskunta missä elämme on tehnyt näistä asioista tälläsiä. Mies tai nainen voi tulla yhtenä päivänä kotia ja sanoa, että hän lähtee nyt. Mitään velvollisuutta ei ole lähdön jälkeen entisen kumppanin suhteen, lapseta pitää elatusmaksu maksaa, mutta sen monesti saa kikkailtua mihin kuosiin huvittaa tai voi vaikka alkaa dogaa ja kunta maksaa.
Kyllä, eroaminen on perseestä. Mut empä rehellisesti tiedä montaakaan joka ois lapsia tehdessä ollut eroaikeissa! Ja abortti vaan ei sais olla tollanen myönnetään kelle vaan. Kyllä, aikuinen naimisissa oleva nainen, joka tienaa ihan vitusti vuodessa kävelee vaan lekuriin ja kertoo et haluaa abortin ja se on siinä. Lääkäri kirjaa ehkä paperiin "sosiaaliset"-syyt.

Miespuoleinen työkaveri lesos, että on saanu jo 4 muijaa ehkäsystä huolimatta paksuks ja sano, et onneks kaikki oli fiksuja ja teki abortin. Mä olisin halunnu lyödä sitä. Fiksua, ettei sen kanssa, mut saatana vois opetella kondomin käytön tai ehkä parempaa, vois lakata olemasta tollanen miespuoleinen lutka ja kokeilla vaikka josko ois yks kumppani... Nykyään kun ei mene mainekkaan jos vaikka panee kaikkia, vähäsen.

Mutta, ihan vaan, Dusk todella raivostuttavaa kommentointia, säkun et muiden elämää elä. Ja joo, moralisoinhan mäkin tällstä kukasta kukkaan menoo ja mua suorastaan vituttaa tää eroamisen muoti-ilmiö, vaikka itse en koskaan, ikinä milloinkaan palais exän kanssa yhteen.
Duskille toivon, että joku ihastuttava vamppi (oli se mies tai nainen, oli dusk mies tai nainen) tulee ja hankkii puolisosi kanssa lapsosen.. :)

No kuvittelepa tilanne.

Ja tarinan lopuksi, mies saa tietää että lapsi ei olekkaan hänen vaan naisen ja toisen miehen....

Yhteistyössä