Kiitos hakemuksestanne, mutta ette tullet tällä kerta valituksi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Taas tällainen vastaus =(
Koulusihteerin paikkaa hain ja hakijoita oli ollut 17, joista 13:lla oli tehtävään sopiva koulutus/ työkokemus. Haastatteluun pääsi kolme ja se joka valitiin tehtävään oli myös merkonomi, mutta enemmän työkokemusta omaava.


Miten ihmeessä voin saada työkokemusta jos ei edes töihin oteta =/
 
Mitäpä jos hankkisit alan työkokemusta harjoittelun kautta, niin myöhemmin voi olla paremmat mahdollisuudet tärpätä paikkaa hakiessa.Merkonomeja on pilvin pimein ja usein otetaan hän, jolla kokemusta enemmän.Ikä ja työhistoria vaikuttavat paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Mitäpä jos hankkisit alan työkokemusta harjoittelun kautta, niin myöhemmin voi olla paremmat mahdollisuudet tärpätä paikkaa hakiessa.Merkonomeja on pilvin pimein ja usein otetaan hän, jolla kokemusta enemmän.Ikä ja työhistoria vaikuttavat paljon.

Se on orjatyötä eikä Rollo suostu työkkärin harjootteluja tekemään. Ei vaikka se näyttääs cv:s paremmalta ku kotona makaaminen.
 
Mitäpä jos hankkisit alan työkokemusta harjoittelun kautta, niin myöhemmin voi olla paremmat mahdollisuudet tärpätä paikkaa hakiessa.Merkonomeja on pilvin pimein ja usein otetaan hän, jolla kokemusta enemmän.Ikä ja työhistoria vaikuttavat paljon.

mulla on mahdollisuus palkkatukeen, mutta edes kaupunki ei huolinut. Ajatella nillä on varaa maksaa sakkoja siitä eetten työlisty, ennemmin kuin ottaa mut palkkatuella töihin. palkkatuki on kuitenki yritykselle 700-1300e
 
Se on orjatyötä eikä Rollo suostu työkkärin harjootteluja tekemään. Ei vaikka se näyttääs cv:s paremmalta ku kotona makaaminen.

koko ajanhan mä teen ktiivisesti haen töitä ja käyn iltalukiota. Olen koko tämän päivänkin pakertanut uskonnon tehtävien kanssa, mulla kun on open kirja lainassa ja se pitää maanataina palauttaa. Tehtävät pitää ola niin hyvin tehty että niistä voi sit lukea kokeesen. Rovaniemen kirjastossa ei ollut tätä kirjaa ollenkaan... Ja mä haluan suoriutua kunnialla enkä vaan rimaa hipoen. Enkku on vaikeaa ja sitäkin pitää lukea ihan urakalla. Neljä iltaa viikossa on koulua + tehtävät päälle. ens jaksossa alka äikkä ja siinä on kuulmma hirveästi tehtäviä.
 
mulla on mahdollisuus palkkatukeen, mutta edes kaupunki ei huolinut. Ajatella nillä on varaa maksaa sakkoja siitä eetten työlisty, ennemmin kuin ottaa mut palkkatuella töihin. palkkatuki on kuitenki yritykselle 700-1300e

Koska et ole onnistunut saamaan tukipaikkaa, niin suosittelen menemään harjoitteluun, mistä on sinulle hyötyä, koska saat siitä tarvitsemaasi kokemusta.
 
[QUOTE="vieras";29039666]Jos käyttää työhakemuksessa sanaa "omaava" niin ei ihme ettei haastatteluun kutsuta eikä töitä saa.[/QUOTE]

no en tietenkään työhakemuksen sellaista laittaisi. Tuossa tiedotteeda minkälähettivät luki siuurinpiirtein noin.
osan kyllä hakemukset ja cv:t tehdä.
Pitänee maananatina viedä vielä yhteen paikkaan hakemus, sinne kun ei huiolita nettihakemuksia vaan postitetut tai paikanpäälle vietävät. Yrittänyttä ei laiteta.
 
Mun merkonomi poika oli harjottelussa yhdessä firmassa josta tarjottiin kesäksi muutama vuoro jotka otti vastaan, sitten tarjottiin mahdollisuutta myynnin erikoisammattitutkintoon oppisopimuksella jonka otti vastaan. Nyt saa 80% peruspalkasta ja tämä firma maksaa myös teoriapäivltä palkkaa mitä ei tarvis maksaa koska siitä sais virallisesti opintotukea (muutaman roposen). Että kannattaa vaan mennä niihin "orjatyö" harjotteluihin niissä saa näyttää mitä osaa ja että haluaa tehdä töitä. Todennäköisesti pojalla on työpaikka tossa firmassa kun koulutus päättyy koska toinen omistaja jää eläkkeelle... että ei kannata nirsoilla liikaa..
 
  • Tykkää
Reactions: Maine Coon/
no en tietenkään työhakemuksen sellaista laittaisi. Tuossa tiedotteeda minkälähettivät luki siuurinpiirtein noin.
osan kyllä hakemukset ja cv:t tehdä.
Pitänee maananatina viedä vielä yhteen paikkaan hakemus, sinne kun ei huiolita nettihakemuksia vaan postitetut tai paikanpäälle vietävät. Yrittänyttä ei laiteta.

Tarkastaako kukaan hakemuksia, joita kirjoitat. Sinulla on täälläkin teksteissä paljon kirjoitusvirheitä ja puhekieltä, jota ei saa käyttää esimerkiksi koulun äidinkielen kirjoitelmissa. Katsohan tuotakin ylhäällä olevaa lainattua tekstiä. Paljon virheitä.
 
[QUOTE="vieras";29039695]Mun merkonomi poika oli harjottelussa yhdessä firmassa josta tarjottiin kesäksi muutama vuoro jotka otti vastaan, sitten tarjottiin mahdollisuutta myynnin erikoisammattitutkintoon oppisopimuksella jonka otti vastaan. Nyt saa 80% peruspalkasta ja tämä firma maksaa myös teoriapäivltä palkkaa mitä ei tarvis maksaa koska siitä sais virallisesti opintotukea (muutaman roposen). Että kannattaa vaan mennä niihin "orjatyö" harjotteluihin niissä saa näyttää mitä osaa ja että haluaa tehdä töitä. Todennäköisesti pojalla on työpaikka tossa firmassa kun koulutus päättyy koska toinen omistaja jää eläkkeelle... että ei kannata nirsoilla liikaa..[/QUOTE]

mä en tahdo myyntipuolelle, toimistopuolelle olen lukenut joten sitä haluan myös tehdä, tosiekseen mitä vähemmin jon kävelyä sen parempi. Jalat ei oikin tykkää. en tahtois saikulle heti
 
[QUOTE="vieras";29039695]Mun merkonomi poika oli harjottelussa yhdessä firmassa josta tarjottiin kesäksi muutama vuoro jotka otti vastaan, sitten tarjottiin mahdollisuutta myynnin erikoisammattitutkintoon oppisopimuksella jonka otti vastaan. Nyt saa 80% peruspalkasta ja tämä firma maksaa myös teoriapäivltä palkkaa mitä ei tarvis maksaa koska siitä sais virallisesti opintotukea (muutaman roposen). Että kannattaa vaan mennä niihin "orjatyö" harjotteluihin niissä saa näyttää mitä osaa ja että haluaa tehdä töitä. Todennäköisesti pojalla on työpaikka tossa firmassa kun koulutus päättyy koska toinen omistaja jää eläkkeelle... että ei kannata nirsoilla liikaa..[/QUOTE]

ehkä nurella on vähän eriasia kuin AIKUISELLÄ nelikymppisellä. Sillä harjoitlurahalla ei elä sen paremmin. Nuoret syrjäytyvät nopsaan jos ei ole mitän tekmistä , mutta mulla on paljonkin tekemistä, ja näen ihmisiä paäivittäin se ei oel syrjäytymisen merkki ettei ole työtä. Suomessa liikaa ollan työn perässä. Meidän pitäis ottaa mallia australialaisista ne tekee täitä viikossa noin 20-30 tuntia ja ovat ihan tyytyväsiis, heillä on elämässä muutakin kuin työ. silti tulevat toimeen sillä rahalla mitä saavat.
 
[QUOTE="vieras";29039758]Ai että se sinä osaat olla pahansuopainen kateellinen, onko syynä se että et ole löytänyt elämänkumppania vai että olet lyhyenläntä liika pulska,. :([/QUOTE]

Kateellinen ap:lle? Siis mistä? :O Mä vain toistin sen mitä ap on itte täällä kirjoottanu monta kertaa.

Mä en muuten tienny, että 168cm pitkänä oon lyhyenläntä... :D Mä voin mainiosti ilman kumppania, kummallista että kaikilla pitääs väkisin olla joku.
 
Oma kokemukseni työharjottelun merkityksestä: ÄLÄ MENE SELLAISIIN!! JOS KERRAN SUOSTUT, SEN JÄLKEEN EI KUKAAN ENÄÄ PALKKAA SINUA OMALLA RAHALLAAN TÖIHIN!

Ei kukaan palkkaa? No ehkä vika on jossaki muualla ku siinä, että oot ollu harjoottelus...

Mä itte olin baaris harjoottelus pariin kertaan työkkärin kautta ja toisen harjoottelun jälkeen tammikuus -06 alootin osa-aikaasesti töis siä. Työt on jatkunu ihan tähän asti. Kokopäivääsesti teen töitä hoitoalalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin;29039622:
Kaikki vaan eivät tule koskaan työllistymään se vaan pitää oppia hyväksymään.

No mitä meille sitten pitäisi tehdä?kun palstan mukaan tuetkin pitäisi lopettaa.Ilmaisiin töihinkö loppuelämäksi? Tuskin edes sinne huolitaan.jos kaikki työttömät pakotetaan töihin niin sama jakohan se on niille,otetaan se jolla on ennestään kokemusta.
 

Yhteistyössä