Kiitos hakemuksestanne, mutta ette tullet tällä kerta valituksi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jaa-a";29040375]Täällä toinen joka saanut heti töitä harjoittelupaikasta. Menin heti opintojen jälkeen harjoitteluun ja sinne jäin. Monen monta vuotta jo takana.

Niin ja se 80 prosenttia oli se raha, minkä joku oli saanut harjoittelun kautta. Ja tuskin sinun tilanteessa on väliä vaikka sinulla jäisi käteen lähes sama kuin työkkäristä, sillä työkokemustahan sinä sinne cv:hen olisi hakemassa![/QUOTE]

kyllä mä teen työtä siksi että elintaso nousee. Teen tyätä ELANNON takia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja merkonomi minäkin;29040377:
Niin siis toivoisin vastauksen ap:lta miksi myyntityö ei käy? Mäkin olen valmistunut atk-merkonomiksi, mutta sujuvasti nykyään vähittäiskaupan puolella töissä. Ja jopa viihdyn siellä hyvin niin että kieltäysyin ylennyksestä toiseen toimipisteeseen!

Ja kaikki myyntyö ei ole seisomatyötä.
kyllä ruokakaupassakin aika paljon seistään, kun nitä hyllyjä täytellään. ei sitä istuen voi tehdä, mutta voisin toki kysyä tarttisko tuo lähikauppa toimistoon työntekijää, onhan sielläkin kaikenlaista hommaa..... Voisin sanoa etä julla on tuo palkkatukimahdollisuus. kas kun en tullut ennen ajatelleeksi
 
[QUOTE="Vieras";29039787]Käsittääkseni koulusihteerin pitää osata oikeinkirjoitus.[/QUOTE]

Miten oikeasti ap kuvittelee pärjäävänsä koulusihteerin tehtävässä hänen tasonsa oikeinkirjoituksen kanssa.Hei ihan aikuisten oikeasti sihteerit ihan kirjoittaa tiedotteita ym jotka menee jakeluun oppilaille ja heidän vanhemmilleen... Ei niissä yksinkertaisesti voi olla järkyttävää tekstiä mitä täälläkin näkyy!
 
[QUOTE="jaa-a";29040445]Etkö sinä aloituksessasi sanonut, että tarvitset työkokemusta? Onko parempi olla ilman työkokemusta ja olla saamatta työpaikkaa sen takia ja siis olla työkkärin rahoilla. Vai kokeilla työharjoittelua ja mahdollisesti sen kautta saada parempi tulotaso myöhemmin?[/QUOTE]

edeleenkin en tunne YHTÄÄÄN ihmistä joka olis harjoittlun jälkeen saanut työpaikan xsamasta firmasta, JA kyllä pomot sen verran kseksustelevat että tietävät kyllä jos toinen ollut harjoittelemassa siellä , se oikeeasti voi monessa paikasa olla haitta, jos olet tehnyt paljon harjoitteluja, varsinkin jos olet jo 40v uotias kuten minä nuorillehan ne avaavat oviua.
Miksi mulle sitten on USEAMMASSAKIN paikassa ku olen käynyt töitä kysymässä on sanottu ettei me palkata kun saadan ilmaiis harjoittelijoita koulusta ja tyäkkäristä, ei tarvii palkata, kun koko ajan on uusia HARJOITTLEIJOITA tulossa joille ei trvii palkkaa maksaa
 
Musta tuntuu, että ainoa tapa Rollon saada palkkatyötä on päästä johonkin tv:n ajankohtaisohjelmaan säälinkohteeksi (jonka seurauksena, joku työnantaja voi sääliä niin paljon, että palkkaa).

Muuten palkaton harjoittelu taitaa olla ainoa vaihtoehto päästä työuran alkuun.
 
edeleenkin en tunne YHTÄÄÄN ihmistä joka olis harjoittlun jälkeen saanut työpaikan xsamasta firmasta, JA kyllä pomot sen verran kseksustelevat että tietävät kyllä jos toinen ollut harjoittelemassa siellä , se oikeeasti voi monessa paikasa olla haitta, jos olet tehnyt paljon harjoitteluja, varsinkin jos olet jo 40v uotias kuten minä nuorillehan ne avaavat oviua.
Miksi mulle sitten on USEAMMASSAKIN paikassa ku olen käynyt töitä kysymässä on sanottu ettei me palkata kun saadan ilmaiis harjoittelijoita koulusta ja tyäkkäristä, ei tarvii palkata, kun koko ajan on uusia HARJOITTLEIJOITA tulossa joille ei trvii palkkaa maksaa
Mä taas tunnen useitakin - sekä nuoria että vähän vanhempia - jotka ovat harjoittelujakson jälkeen päässeet ensin kesätöihin ja valmistumisensa jälkeen varsinaisiin töihin aiempaan harjoittelupaikkaansa.
 
  • Tykkää
Reactions: samanta
edeleenkin en tunne YHTÄÄÄN ihmistä joka olis harjoittlun jälkeen saanut työpaikan xsamasta firmasta, JA kyllä pomot sen verran kseksustelevat että tietävät kyllä jos toinen ollut harjoittelemassa siellä , se oikeeasti voi monessa paikasa olla haitta, jos olet tehnyt paljon harjoitteluja, varsinkin jos olet jo 40v uotias kuten minä nuorillehan ne avaavat oviua.
Miksi mulle sitten on USEAMMASSAKIN paikassa ku olen käynyt töitä kysymässä on sanottu ettei me palkata kun saadan ilmaiis harjoittelijoita koulusta ja tyäkkäristä, ei tarvii palkata, kun koko ajan on uusia HARJOITTLEIJOITA tulossa joille ei trvii palkkaa maksaa

Siis pointtihan tossa oli, että harjottelusta sä saisit työkokemusta ja sen työkokemuksen ansiosta voit saada jatkossa töitä helpommin. Ei välttämättä samasta paikasta mutta kyllä se työkokemuksen lisääntyminen nimenomaan helpottaa työnsaantia.
 
Ei varmasti ole helppoa saada työtä jos on ollut pitkään työttömänä eikä seisomatyötä pysty tekemään. Suosittelen kouluttautumista tai paikkakunnan vaihtoa. Etelä-Suomessa on paljon paremmat työmarkkinat mitä muualla. Myös vapaaehtoistyö voi olla varteenotettava vaihtoehto silloin tällöin tehtäväksi (tukihenkilö-toiminta) jota työnantajat arvostavat! Tsemiä!
 
Ei varmasti ole helppoa saada työtä jos on ollut pitkään työttömänä eikä seisomatyötä pysty tekemään. Suosittelen kouluttautumista tai paikkakunnan vaihtoa. Etelä-Suomessa on paljon paremmat työmarkkinat mitä muualla. Myös vapaaehtoistyö voi olla varteenotettava vaihtoehto silloin tällöin tehtäväksi (tukihenkilö-toiminta) jota työnantajat arvostavat! Tsemiä!

Etelä-Suomessa on asuntojen hinnat ym niin korkeita ettei sinne kannata kovin pienen palkan perässä muuttaa =) ja juu en minäkään tee työtäni työn ilosta vaan ihan rahan hankkimis mielessä =)
 
Musta on myös mielenkiintoinen tämä Rollon käsitys aktiivisesta työnhausta,sen kerran kun olen ollut työtön lama-aikaan yhden kuukauden v. 92 lähetin päivässä 20 työhakemusta. Lähetin avoimia hakemuksia järjestelmällisesti kaikkiin lähellä sijaitseviin yrityksiin. Ja tosiaan työllistyin kuukaudessa.
 
Ei kukaan palkkaa? No ehkä vika on jossaki muualla ku siinä, että oot ollu harjoottelus...

Mä itte olin baaris harjoottelus pariin kertaan työkkärin kautta ja toisen harjoottelun jälkeen tammikuus -06 alootin osa-aikaasesti töis siä. Työt on jatkunu ihan tähän asti. Kokopäivääsesti teen töitä hoitoalalla.

kukas sun lapsen kanssa on ja sitä hoitaa jos teet baarihommia ja hoitoalaa?

Itse olen vuodeosastolla ja työvuorot 6.45-14, 13.30-22, 21.30-07. En millään venyis enää baarihommiin ellen antaisi perhe-elämän valua sormien välistä...
 
[QUOTE="vieras";29040400]Keskustelupalstoille kirjoitetaan eri tavalla kuin hakemuksia. Miksi pitää arvostella Rollolaista?

Töiden saanti on nykyisin tosi vaikeaa. En ymmärrä, miksi työttömiä syyllistetään niin kovasti.[/QUOTE]

Joo, töiden saanti on nykyisin tosi vaikeata. Mutta Rolloa tai ketään muutakaan ei yhtään auta se, että höpötetään, kuinka palstalle muka kirjoitetaan niin eri tavalla kuin hakemuksissa. Minä ja monet muutkin kielten ja kirjoittamisen kanssa ammatikseen työskentelevät voivat vannoa, ettei Rollon tyyliä kuten ei kenenkään henkkoht kirjoitustyyliä (muoto, rakenne, sanasto, oikeakielisyys) vain pysty yhtäkkiä kääntämään joksikin muuksi.

Juuri siksi on järjetöntä, että Rollo haluaa nimenomaan olla tekemisissä kielten, kirjoittamisen ja laskemisen parissa, jotka kaikki hänen omien todistettujen sanojensa mukaan ovat hänelle hankalia.Juuri siksi häntä ei olisi työkkärin rahoilla pitänyt kouluttaa ammattiin, jota hän ei koskaan tule tekemään. Sama sen ilta-lukion kanssa: sen työllistävät hyödyt tulevat olemaan nolla, sillä ylioppilastutkinto ei työllistä. Hienoa, että Rollo jaksaa painaa, mutta suunta on aivan väärä. Hän ei mitenkään kykene kilpailemaan tiedonkäsittelyssä ja -prosessoinnissa nykymarkkinoilla, ja sitä ne harvat palkatut sihteerit tekevät; neuvovat perusopintojen yleisen ruotsin korvaushakemuksesta Färsaarilla suoritetun vaihto-opiskelun jälkeen ja twiittaavat ison kanslian kuulumisia samaan aikaan.


Ei siis ole kyse syyllistämisestä vaan järjestä.
 
[QUOTE="poikia3";29040694]Musta on myös mielenkiintoinen tämä Rollon käsitys aktiivisesta työnhausta,sen kerran kun olen ollut työtön lama-aikaan yhden kuukauden v. 92 lähetin päivässä 20 työhakemusta. Lähetin avoimia hakemuksia järjestelmällisesti kaikkiin lähellä sijaitseviin yrityksiin. Ja tosiaan työllistyin kuukaudessa.[/QUOTE]

Tääkin on niin ressuliinia, että tullaan yli 20 vuotta vanhaa vinkkiä oikein pokkana jakamaan. Mitäs luulet, että vaikkapa Detroitissa tossa kesällä jengi teki, ku koko kaupunki meni konkurssiin? Kaikki tietty juoksi ympäriinsä parhaat olkatoppausrotsit päällä, faksatut ceeveet kädessä ja hiusdonitsit pörheinä halus tavata johtajan ja sit tuli töitä? Just siksi jengi asuu siellä telttakylissä, ku ne ei oo vaan lähettäny tarpeeks hakemuksia kaikkiin lähellä sijaitseviin yrityksiin xD Jos sulla yhä on se vuonna 1992 saatu duuni, paa kädet kyynärpäitä myöten ristiin ja kiitä -- ei nimittäin välttämättä oo enää kauaa, sillä ajat on hyvin erilaiset nykyään.
 
[QUOTE="poikia3";29040694]Musta on myös mielenkiintoinen tämä Rollon käsitys aktiivisesta työnhausta,sen kerran kun olen ollut työtön lama-aikaan yhden kuukauden v. 92 lähetin päivässä 20 työhakemusta. Lähetin avoimia hakemuksia järjestelmällisesti kaikkiin lähellä sijaitseviin yrityksiin. Ja tosiaan työllistyin kuukaudessa.[/QUOTE]

Kuinkahan nykyään olis ees mahdollista kuukauden ajan laittaa 20 hakemusta/ päivä?? :D Ellei tietty laita ihan kaikkeen mahdolliseen mihin ei voi edes päästä (väärä koulutusvaatimus tms).

Mullakin on työnhakualueena tällä hetkellä kaksi maakuntaa ja en todellakaan päivittäin voi laittaa hakemuksia menemään. Joka päivä seuraan molia ja viikottain oon laittanu avoimia hakemuksia/soitellu ympäriinsä mutta ei niitä töitä nykypäivänä nyt niin paljon ole, että toi sun väittämä toteutuis :D
 
edeleenkin en tunne YHTÄÄÄN ihmistä joka olis harjoittlun jälkeen saanut työpaikan xsamasta firmasta, JA kyllä pomot sen verran kseksustelevat että tietävät kyllä jos toinen ollut harjoittelemassa siellä , se oikeeasti voi monessa paikasa olla haitta, jos olet tehnyt paljon harjoitteluja, varsinkin jos olet jo 40v uotias kuten minä nuorillehan ne avaavat oviua.
Miksi mulle sitten on USEAMMASSAKIN paikassa ku olen käynyt töitä kysymässä on sanottu ettei me palkata kun saadan ilmaiis harjoittelijoita koulusta ja tyäkkäristä, ei tarvii palkata, kun koko ajan on uusia HARJOITTLEIJOITA tulossa joille ei trvii palkkaa maksaa

Eli kun sä et tunne, niitä ei ole :)

Mä olen ottanut osastolleni töihin harjoittelijoita, lähes joka harjottelijaerästä löytyy yksi, jolle aloitin jo harjoitteluaikana maksamaan palkkaa kun se oli hommansa oppinut. Näin hän sitten pysyi jäämään siihen töihin itsekseenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Oletko ap hakenut myös pätkätöitä vai pelkkiä vakitöitä? Itse sain nykyisen vakituisen työpaikkani hakemalla samaan firmaan parin kk:n määräaikaiseen hommaan. Sen sain, koska hakijoita lyhyisiin pätkiin ei ole paljon. Olin ollut ko. firmassa alle kuukauden kun tuli vakituinen paikka avoimeksi, hain siihen ja sain sen koska tiesivät ja tunsivat jo minut. Jos olisin hakenut suoraan tuota vakipaikkaa niin en usko että olisin sitä saanut.

Ja vaikka näin ei kävisi,niin cv:ssä näyttää paremmalta kun on edes jotakin työhistoriaa.
 
kyllä mä teen työtä siksi että elintaso nousee. Teen tyätä ELANNON takia.

Voisitko ajatella työharjoittelun yhtenä osana koulutusta ja tutkintoa, josta valmistuit?
Niin, että se tutkintotodistus ei vielä riitä, vaan tarvitaan sitä työkokemusta,
jota työharjoittelusta voisit saada.
Ikäänkuin "asennemuokkausta" omassa päässäsi.
 
Kkai kesää tein siellä samasa paikassa sit sinakin jo keittiöapulaisen työn, koska oiskelin keittiöapulaisekai. Olen ollut töissä useammassa ravintolassa, hoitolaitoksessa työpaikkaruokaloissa jne. kaikki ne yhden kahden päivän työtkin on työtä. tein sitä aikoinani vaikka YHDESTÄKÄÄN paikasta ei pidemmpiaikaista työtä tullut.

Oletko koskaan miettinyt, mikä siihen voisi olla syynä ettet jo silloin aikoinaankaan ole saanut pitkäaikaisia työsopimuksia vaikka olikin jopa koulutus alalle...?
 
[QUOTE="Vieras";29039627]Ihan oikeesti hei Rollo, sinä ja koulusihteeri ette sovi samaan lauseeseenkaan ;)[/QUOTE]


Saatan olla väärässäkin, mutta ettet nyt vaan nauttisi ilkeilystä?
 
Joo, töiden saanti on nykyisin tosi vaikeata. Mutta Rolloa tai ketään muutakaan ei yhtään auta se, että höpötetään, kuinka palstalle muka kirjoitetaan niin eri tavalla kuin hakemuksissa. Minä ja monet muutkin kielten ja kirjoittamisen kanssa ammatikseen työskentelevät voivat vannoa, ettei Rollon tyyliä kuten ei kenenkään henkkoht kirjoitustyyliä (muoto, rakenne, sanasto, oikeakielisyys) vain pysty yhtäkkiä kääntämään joksikin muuksi.

Juuri siksi on järjetöntä, että Rollo haluaa nimenomaan olla tekemisissä kielten, kirjoittamisen ja laskemisen parissa, jotka kaikki hänen omien todistettujen sanojensa mukaan ovat hänelle hankalia.Juuri siksi häntä ei olisi työkkärin rahoilla pitänyt kouluttaa ammattiin, jota hän ei koskaan tule tekemään. Sama sen ilta-lukion kanssa: sen työllistävät hyödyt tulevat olemaan nolla, sillä ylioppilastutkinto ei työllistä. Hienoa, että Rollo jaksaa painaa, mutta suunta on aivan väärä. Hän ei mitenkään kykene kilpailemaan tiedonkäsittelyssä ja -prosessoinnissa nykymarkkinoilla, ja sitä ne harvat palkatut sihteerit tekevät; neuvovat perusopintojen yleisen ruotsin korvaushakemuksesta Färsaarilla suoritetun vaihto-opiskelun jälkeen ja twiittaavat ison kanslian kuulumisia samaan aikaan.


Ei siis ole kyse syyllistämisestä vaan järjestä.

Osuit tavallaan ikävästi naulan kantaan. Yksi järjestelmämme typerimpiä juttuja on haluttomuus auttaa ihmisiä ammatinvaihtoon. Uskoisin että meillä olisi pidemmät työurat jos työkkäri hyväksyisi sen että ihmiset pystyvät tekemään kahta täysin erilaista ammattia.
 
mikä 80 prossaa? ei niistä harjoitteluista saa kuin työmarkkinatuen. palkkatukityö on sit eri asia, mutta usein niistäkin saa alta tonnin bruttona, nettona melkeen sama kuin täkkärikorvaus.se 600e minkä saa

Ajattele nyt!
Mulla loppui työt kesäkuussa. Silti hain uutta työtä vaikka tiesin että joudun jäämään töistä pois 4kk kuluttua eli marraskuussa. Otin vastaan työn josta saan saman verran palkkaa kuin kotona olemalla tukea, MUTTA pointti tässä on nyt se, että mielestäni tuokin pätkä töitä tuossa välissä näyttää paremmalta kuin se työttömyys. Ja kokemuskin karttuu lisää, vaikka koulustus tähän työhön onkin ;)
 

Yhteistyössä