Kiitos teille ja julkinen lupaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päivänlilja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

päivänlilja

Vieras
Luin täältä juttujanne ja totean "läskin on aika lähteä" ja totean sen ihan itselleni :D . Kiitos teille siis hyvästä alkupotkusta laihikselle.

Minulle on yleensä ollut tehokas tuo atkins, mutta kilot tulevat näköjään takaisin eli ei sitä siis enää :headwall: . Ja edellisen jouduin keskeyttämään ihan laikkeuksen vuoksi, koska "rampana" oli ihan mahdotonta yrittää kokkailla yhtään mitään eli meni ihan hiilareiden syömiseksi koko ruokavalio kertaheitolla.

Meillä on se painonvartoijoiden kirjekurssi, kun mieheni joskus sen halusi. Etsin sen avaamattoman pakkauksen käsiini ja alan minäkin siis sitä noudattamaan. Tavoitteena siis laihtua oikein kunnolla!

Motivaatiota pitäisi lisätä parissa vuodessa reilusti kohonnut kolesteroli ja mahdollinen aikuisiän diabetes. Ei ole otettu sokeriarvoja pitkään aikaan, mutta gynegologi kehotti tarkistuttamaan taas. Raskausajan diebetes toki oli :/ .

Nyt on kertynyt taas lisää kiloja, koska jalkaleikkauksen vuoksi en ole juurikaan liikkunut yli kuukauteen. Eli jopa ihan normaali kävelykin on ollut kesäkuun ensimmäisestä päivästä alkaen pois ja sen huomaa :'( . Nyt voin jo kävellä, mutta hyvin hitaasti ja en kovin pitkiä matkoja.

Mutta nyt lupaan näin julkisesti aloittaa kevyen ja terveellisen ruoan elämäntavan heti huomenna sunnuntaina, maanantaina ostan vaa´an ja painonvartoijoiden systeemin aloitan välittömästi kun se paketti löytyy. :saint:

Onneksi pudotin aikoinani painonvartijoiden pisteillä kuukaudessa 16 kiloa eli huomisesta aloitan vähän niin kuin sinne päin ;) .

Jos joku haluaa alkaa nyt kanssani yhtä aikaa niin y-viestiä vain tulemaan :wave: . Muutenkin saa laittaa viestiä =) .

Tsemppiä kaikille laihduttajille :hug: .

:wave: Tarkoitus olis maanantaina kans aloittaa, haluisin vähän kiloja pois, ennenkuin aletaan toista lasta yrittämään.
2kk:tta aikaa, paljonkohan sinä aikana on mahdollista laihtua, jos jättää herkut pois ja harrastaa jotai liikuntaa jokapäivä?

Juu, kaikki mukaan vain. Minulla on muuten virhe tuolla alussa. Painoa tippui kuukaudessa 10 kiloa ei 16 :ashamed: . Tuo oli siis ihan vahinko :attn: .

Ja meitä on mukana jo todella monta eli on hyvä tsemppifiilis :D .

Tsemppiä kaikille :hug: . Nyt näytetään itsellemme ja liikakiloille kuka määrää.

Säännöt ainakin itselläni on seuraavat:

Kannustan muita ja kilpailen vain itseni kanssa omia kiloja vastaan.

Tuomita ei saa jos repsahtaa vaan laihis jatkuu.

Ilkeillä ei toisille saa :attn: .

Tarkkoja mittoja ja henkilökohtaisempia tuntemuksia laihiksen edetessä kirjoittelen vain y-viesteillä =) .

Ilkeilyt pistän toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos =) .

Olen jossai vaiheessa lomalla 1-2 viikkoa ja pois koneen ääreltä, mutta mielelläni kirjoittelen y-viestejä ja vaihtelen kuulumisia tuloksista.

:wave: :wave: :wave: Nyt siis onnistutaan! Jokainen omalla systeemillään. :wave: :wave: :wave:

päivänlilja! miten sait nini monta kiloa kuukaudessa tippumaan? Montako pistettä söit? Paljonko harrastit liikuntaa? Kun itsellänikin pv käytössä eikä paino tipu läheskään noin paljoa... :( ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.07.2005 klo 15:01 Tintti1010 kirjoitti:
päivänlilja! miten sait nini monta kiloa kuukaudessa tippumaan? Montako pistettä söit? Paljonko harrastit liikuntaa? Kun itsellänikin pv käytössä eikä paino tipu läheskään noin paljoa... :( ;)

Siitä on aikaa n. 8 vuotta. En muista pisteitä, mutta en käyttänyt niitä herkkupisteitä lainkaan enkä myöskään antanut itselleni lisäpisteitä liikunnasta. Liikuin paljon normaalia enemmän. Eli olin jonkin verran jyrkempi kuin säännöt sanoo. Näin taidan tehdä nytkin, koska minun luonteelle pitää saada alkuun hyviä tuloksia, että jaksan jatkaa urakkaa.

Ajattelin otattaa (siis mieheni ottaa) minusta huomenna ällötyskuvan, että voin katsella sitä sitten matkan varrella jos meinaa usko loppua :kieh: .

:wave:

Mä en vaan saa koskaan itsestäni niin paljon irti että aloittaisin uuden elämän.
Nälkäkuurilla kyllä kilot karisee mutta ne tulee sit tuplana takasin :headwall: :headwall: :headwall:
Mulla on kiloja niin paljon että ihan hetkessä ei tavoitteeseen pääse.
Mietin asiaa,josko saisin jonkin lähtölaukauksen.

Miet ihan rauhassa vaan =) . Ja jos päätät lähteä mukaan niin voithan aloittaa ihan milloin vain haluat. Ja eikös terveellinen laihduttaminen olekin aika lailla pitkäjänteistä puuhaa. Monilla on varmasti pitkä matka sinne tavoitteeseen :hug: .

Minulla se kipinä tuli eilen ja kyllä sitä taas odottelinkin :whistle: .
Ja pelkällä kipinällä ei vielä paljon juhlita vaan kova työ on vasta alussa :kieh: . Siksi vähän tukiverkostoa etsiskelinkin ympärille :hug: .

itse jätin vuosi sitten kaiken sokerin pois.ei limua ,ei mehua, ei karkkeja tai keksejä ...elikkä ei yksinkertasesti mitään herkkuja.olen syönyt ihan normaalisti kaikkee ja joka päivä liikkunut joko kävellen tai pyörällä enkä edes juo litraakaan vettä ja paino pysynyt tosi hyvin normaali lukemissa.olen sitä mieltä että kun jättää kaiken sokrun pois niin varmaan laihtuu!!!

Saako liittyä joukkoon? itse kyllä ollut jo parisen viikkoa laihiksella (PV) ja painoa lähtenyt 2kg.

Laihdutin syksyllä n. 15kg. Laihari tyssäsi jouluun ja uudestaan en saanut aloitettua, kuin vasta nyt. Takaisin mulle kerkesi tulla kevään aikana 5kg. Nyt sitten vien laihksen loppuun. Tavoite 65-68kg. (pit.176cm)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2005 klo 12:39 Daiquiriini kirjoitti:
Saako liittyä joukkoon? itse kyllä ollut jo parisen viikkoa laihiksella (PV) ja painoa lähtenyt 2kg.

Laihdutin syksyllä n. 15kg. Laihari tyssäsi jouluun ja uudestaan en saanut aloitettua, kuin vasta nyt. Takaisin mulle kerkesi tulla kevään aikana 5kg. Nyt sitten vien laihksen loppuun. Tavoite 65-68kg. (pit.176cm)

No totta kai :hug: .

Meitä on jo monta =) .

Itse olen tiiviisti kiinni töiden parissa tiistain ja keskiviikon aamusta iltaan eli ehdin vain piipahtaa täällä palstalla.

Tsemppiä sinullekin laihikseen ja y-viestejä saa varmasti laitella kaikille mukana oleville :wave:.

Nyt takaisin tyon ääreen :headwall: .

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2005 klo 12:39 Daiquiriini kirjoitti:

No totta kai :hug: .

Meitä on jo monta =) .

Itse olen tiiviisti kiinni töiden parissa tiistain ja keskiviikon aamusta iltaan eli ehdin vain piipahtaa täällä palstalla.

Tsemppiä sinullekin laihikseen ja y-viestejä saa varmasti laitella kaikille mukana oleville :wave:.

Nyt takaisin tyon ääreen :headwall: .

Lupaukseni on pitänyt ja pitää edelleen. Kilot tippuu uudella terveellisellä elämäntyylillä ja pisteitä en edes alkanut laskemaan. Olen jättänyt raa'asti pois kaikki karkit ym. herkut, roskaruoan ja syön mahdollisimman vähärasvaista ruokaa. Vaaleaa leipää en käytä enää ollenkaan vaan leipänä on vain ruisleipä. Löysin jopa sellaisen herrkuleivän kaupasta, joka on 100 % ruista :). Ruoka-annokset ovat nykyään myös järkevän kokoisia eikä ylisuuria kuten ennen. Liikuntaa lisään pikkuhiljaa, koska toivun edelleen jalkaleikkauksesta ja se rajoittaa vielä tuota liikuntapuolta jonkin aikaa. Mutta hyötyliikunta on taas onneksi mukana elämässä.

Kiitos kaikille ihanille ryhmäläisillemme hyvästä tsemppifiiliksestä. Meitä onkin jo 31 mieletöntä tsemppajaa ryhmässä :D . Itselläni on nyt sellaiset 5 kiloa lähtenyt 11.7 jälkeen. Ajattelin käydä täällä aina 5 kilon välein "tilittämässä" tuloksia.

Muutkin laihduttajat mukaan vain :wave: . Sivulle voi jättää hakemuksen tai sitten minulle y-viestinä sähköpostiosoite johon laitan kutsun.

http://groups.msn.com/Kaksplussanpalstanlaihduttajat

:D :wave: :D

Hiphei, taas on tännekin aika ilmoittautua. :D

Nyt on tippunut painoa yli 10 kiloa ja painoindeksin mukaan olen normaalipainoinen =) .

Kerrankin siis olen laihduttanut terveesti laittamalla koko ruokavalion remonttiin ja paino tippuu koko ajan kivasti.

Ruumiinrakenteeni on hentoinen eli vaikka painoindeksi onkin alle 25 niin silti minulla on ihan rehellistä läskiä vielä toisetkin 10 kiloa jäljellä :kieh: :kieh: :kieh: .

Laihdutus siis jatkuu ja lisäksi uudet terveelliset elämäntavat pitää pitää koko loppuelämän :whistle: .

Nyt on helpompi jatkaa, kun olen tottunut tähän uuteen terveelliseen ruokavalioon ja herkkuja ei tee enää pahemmin mieli. Mutta toisaalta nuo viimeiset kilot on kuulemma vaiken saada pois :/ . Saa nähdä millainen urakka siis vielä on edessä B) .

8 pudotetun kilon jälkeen tuli hienoinen, mutta äärimmäisen ketuttava painon junnaus -vaihe, mutta onneksi se meni jo ohi =) .

Ryhmämme on ihana ja ilman ryhmämme tukea tuskin olisin onnistunut. Kiitos kaikille Kaksplussan palstan laihduttajat -ryhmäläiselle :hug: .

Pahimmasta saavuttamastani elopainosta on nyt pois 17 kiloa, 7 kiloa tiputin pois imetyksen aikana. En laske elopainoon mukaan niitä kiloja, jotka jäivät synnytyslaitokselle ;).

En ihan oikeasti ota enää tuotaa läskitaakkaa takaisin kannettavaksi!!!!!

Tulen taas ilmoittamaan, kun seuraavat 5 kiloa ovat lähteneet ;) .

Kovasti tsemppiä kaikille laihduttajille. Rankkaa on laihduttaminen, mutta myöskin todella palkitsevaa :wave: :wave: :wave: .

paivanlilja1971@hotmail.com

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2005 klo 10:44 Nellamaaria kirjoitti:
10 kg kuukaudessa?? Wau! Miten teit sen, ihan vaan noudattamalla Paikkareiden ohjelmaa?

Moikka, en ole ehtinyt tänne aikoihin. Tänään sitten kirjoittelen oikein urakalla =) .

Nyt olen tiputtanut jo yli 15 kiloa meidän ryhmässämme eli laihista on takana n. 3 kuukautta.

Minulla on oma laihis eli pistin vain elämäntavat remontiin.
- Sokeri ja vehnäjauho pois.
- Einekset pois.
- Sipsit, karkit ym. sonta pois.
- Pikaruoka pois.
- Järkevän kokoiset ruoka-annokset.
- Ei ylimääräistä napostelua.
- Vaalea riisi vaihtui tummaksi riisiksi.
- Margariinit pois. Käytän joskus levitteenä Kavilin 3 % sulatejuustoa.
- Makkarat pois leivän päältä ja tilalle kinkku- ja kalkkunaleikettä.
- Juustot pois. (NYYH!)
- Limut ja mehut pois.
- Jäätelö pois.
- Rasvainen liha pois ja tilalle vähäräsvaista lihaa.
- Salaateista ja ruoka-annoksista kastikkeet pois.
- Tapasyöminen pois!!!! Eli elokuvailtoina ei tarvitse enää mässyttää jne.

Lisäsin ruokavalioon runsaasti kasviksia. Eli siinäpä tuo minun dieettini ruokavalion osalta kiteytettynä on.

Alku oli vaikeaa, mutta ryhmämme tuki auttoi kovasti ja auttaa edelleen. Nyt on jo helpompa :). Ja kun on saanut konkreettisia tuloksia niin sitten ainakin minulla on kova tahto saada aikaan lisää tuloksia!

Olen liian laiska laskemaan pisteitä ja kaikki tehodieetit on jo kokeiltu kerran jos toisenkin :headwall: . Atkinsilla tiputin joskus aika nopeasti 10 kiloa, mutta en voinut jatkaa sillä ruokavaliolla ja kilot tulivat takaisin oikein humisten :kieh: .

(Atkins kieltää liikaa ruoka-aineita ja minulla ei kestä hermo niin tiukkaa kiellettyjen ruoka-aineiden listaa. Ja ruokavalion noudattaminen on minulle liian vaativaa, kun Suomessa ei ole esim. hotelleissa ja ravintoloissa todellakaan panostettu vähähiilihydraattiseen ruokavalioon. Haluan myös syödä perheen kanssa samaa ruokaa ja se on myös minulle aika tärkeä seikka. En siis tuomitse vähähiilihydraattista ruokavaliota, mutta minun juttu se ei vain ole.)

Monet onnistuvat Painonvartijoilla eli se sopii varmasti jollekin, jolla on hiukan enemmän pinnaa kuin minulla B) .

Liikuntahan auttaa aina, mutta minä tunnustan etten ole kovinkaan sporttiseksi alkanut :whistle: . Tippuu noita kiloja ilman kuntosalia ja aerobiciakin =) . Hyötyliikuntaa olen lisännyt jne.

Tsemppiä vaan :wave: .

Yhteistyössä