kiittämätön lastenhoitaja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miksi väkisin sitä suklaata?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miksi väkisin sitä suklaata?!

Vieras
taaaas tänäkin vuonna kaappini täyttyvät suklaasta, nyt jo olen saanut 3 konvehtirasiaa ja sellaisia irtosuklaakarkkeja ja mä en voi sietää makeaa :(
harmittaa aina jakaa eteenpäin omat lahjansa vaan siksi kun en pysty syömään makeaa ja ihmiset ei sitä vaan kykene sisäistämään.. olen sanonut, että mulle ei tarvitse mitään, esim.hoitolapsen tekemä kortti riittää ja et ei ainakaan mitään makeaa ja vuodesta toiseen sitä tulee tuutin täydeltä. 3v sitten sain yhtenä jouluna suklaiden lisäksi kynttilän, ainoa mieluinen juttu... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja miksi väkisin sitä suklaata?!:
taaaas tänäkin vuonna kaappini täyttyvät suklaasta, nyt jo olen saanut 3 konvehtirasiaa ja sellaisia irtosuklaakarkkeja ja mä en voi sietää makeaa :(
harmittaa aina jakaa eteenpäin omat lahjansa vaan siksi kun en pysty syömään makeaa ja ihmiset ei sitä vaan kykene sisäistämään.. olen sanonut, että mulle ei tarvitse mitään, esim.hoitolapsen tekemä kortti riittää ja et ei ainakaan mitään makeaa ja vuodesta toiseen sitä tulee tuutin täydeltä. 3v sitten sain yhtenä jouluna suklaiden lisäksi kynttilän, ainoa mieluinen juttu... :ashamed:

laita kiertoon. Meille ei muuta tuodakaan osastolle kuin suklaarasioita ja hyvin menee kahvipöydässä kaupaksi. Nykyään kun on vaikea tietää ihmisten makua ja mitään kallista ei halua ostaa ja pelkkä kortti tuntuu tylsältä. Siksi minä vein tänä vuonna suklaata. Viime vuonna vein saunatontut (sellaiset joihin laitetaan tuoksua saunassa ) mutta myöhemmin aloin miettimään, että mahtoiko hoitajilla olla saunaakaan :laugh: :laugh: No, ajatus tärkein.

Mulle riittä että toivotetaan Hyvää Joulua .
Jos lahjan saan niin otan sen mielihyvin vastaan enkä nirsoile. Ei ne antajat voi tietää mistä mä tykkään tai en.

Jos mä olisin hoitaja, mä inhoisin niitä lasten tekemiä kortteja ja muita juttuja yli kaiken. Mitä ihmettä niillä tekee?? Roskiinkaan ei voi heittää ainakaan heti, ei omatunto anna myöten vaikka mieli tekis, eikä nurkissa viitti kaikkea tollasta säilyttää. Eli ottaisin mielihyvin vastaan suklaata ja antaisin sitten eteenpäin. Tai MÄ kyllä söisin ne itse, mut jos ei ite tykkää ni anna eteenpäin.

Meillä oon minä lastenhoitaja ja mies ope ja kyllä niitä suklaarasioita on parhaina jouluina likemmäs 20 kappaletta ollut. Kiittämätön en mielestäni ole, mutta tuskanhiki siinä alkaa tulla ja pakko on laittaa eteenpäin osa ainakin.

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrys sulle:
Meillä oon minä lastenhoitaja ja mies ope ja kyllä niitä suklaarasioita on parhaina jouluina likemmäs 20 kappaletta ollut. Kiittämätön en mielestäni ole, mutta tuskanhiki siinä alkaa tulla ja pakko on laittaa eteenpäin osa ainakin.

Jännää, kun siitä maristaan, kun saadaan ja sitten maristaan jos ei saada. Sinun ja miehesi kannattaa ensi vuonna hyvissä ajoin vaikka sanoa, että ette ota lahjoja vastaan. Tällä pääsette tästäkin ongelmasta.

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja :
Jos lahjan saan niin otan sen mielihyvin vastaan enkä nirsoile. Ei ne antajat voi tietää mistä mä tykkään tai en.

mietin tuossa just ku tytöllä perjantaina vika hoitopäivä tälle vuodelle et jos vaan kortin veisin. Kaks kuukautta ollu hoidossa pph:lla ja ku ei mitään ideaa mitä veisin nii turhaako väkiselläkään mitään alaan keksimään.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja :

mietin tuossa just ku tytöllä perjantaina vika hoitopäivä tälle vuodelle et jos vaan kortin veisin. Kaks kuukautta ollu hoidossa pph:lla ja ku ei mitään ideaa mitä veisin nii turhaako väkiselläkään mitään alaan keksimään.

kun tätä palstaa lukee niin tulee tunne, että jopa lahjan saamiseenkin liittyy ongelma..jotkut jopa rutisee siitä, että tulee liikaa suklaata..
Ei kannata kohta viedä mitään. Sanoo vaan hyvän joulun toivotuksen..

Meillä tyttö oli työharjottelussa päiväkodissa 10 viikkoo. Työ loppuu nyt torstaina. Sanoi että vie "työkavereille" yhteisen lahjan, kahvipaketti ja jotain pipareita kahvihuoneeseen. :)

Meillä muksut leipoi isot piparit ja koristelivat ne sokerikuorutteella. Laitan ne sitten sellofaaniin ja lasten tekemä kortti mukaan!
Ap, onko toi hyvä lahja? Vai suuttuuko meidän hoitajatkin.... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja neuvo:

Jännää, kun siitä maristaan, kun saadaan ja sitten maristaan jos ei saada. Sinun ja miehesi kannattaa ensi vuonna hyvissä ajoin vaikka sanoa, että ette ota lahjoja vastaan. Tällä pääsette tästäkin ongelmasta.

No en varsinaisesti marissut mielestäni ja iloinen olen toki muistamisesta, mutta aika possu olisin jos kaikki suklaat joka vuosi söisin :) Joka vuosi joulun alla ja keväällä sanon, etten kaipaa lahjoja ja pidän itsetehdyistä korteista jos jotain haluaa tuoda, mutta perinne istuu sitkeässä. Itse en todellakaan pahoita mieltäni, kun kaikki eivät muista opea tai hoitajaa.

Ihan ystävällisesti kysyn teiltä, että mitä itse tekisitte 20 rasialla suklaata? Ei sitä joka vuosi viitsi joka kyläpaikkaan viedä tuliaisena suklaata eikä ole enää yllätys mistä ne on peräisin :) Töissä kun tarjoaa, kaikilla on sama tilanne eli kaapit täynnä suklaata. Joskus on vielä kesän kynnyksellä ollut jouluisia jäljellä ja sitten saa uusia :)

Ja siis ihan oikeasti, ei tämä mikään elämää suurempi ongelma ole mutta sympatiseerasin vaan ap:ta.

:laugh: Meidän lapset ei ole ikinä vieny suklaata, ei opeille eikä hoitajille. Joulukukka istutukset on hienoja ja kaikki kynttilähärdellit ja jollei tykkää kynttilä jutuista voi antaa eteenpäin. :) Meillä mies saa kans suklaarasioita, jää kyllä syömättä kun niitä on 10 pinossa joka joulu. Pakastaahan ne voi ja viedä pitkin vuotta sitten vaikka kylään mennessään tuliaisena.

Alkuperäinen kirjoittaja neuvo:

No en varsinaisesti marissut mielestäni ja iloinen olen toki muistamisesta, mutta aika possu olisin jos kaikki suklaat joka vuosi söisin :) Joka vuosi joulun alla ja keväällä sanon, etten kaipaa lahjoja ja pidän itsetehdyistä korteista jos jotain haluaa tuoda, mutta perinne istuu sitkeässä. Itse en todellakaan pahoita mieltäni, kun kaikki eivät muista opea tai hoitajaa.

Ihan ystävällisesti kysyn teiltä, että mitä itse tekisitte 20 rasialla suklaata? Ei sitä joka vuosi viitsi joka kyläpaikkaan viedä tuliaisena suklaata eikä ole enää yllätys mistä ne on peräisin :) Töissä kun tarjoaa, kaikilla on sama tilanne eli kaapit täynnä suklaata. Joskus on vielä kesän kynnyksellä ollut jouluisia jäljellä ja sitten saa uusia :)

Ja siis ihan oikeasti, ei tämä mikään elämää suurempi ongelma ole mutta sympatiseerasin vaan ap:ta.
Anna hyvänteväisyyteen. Vie yksinäisille mummoille ja pappoille, joita ei käy kukaan vanhainkodissa katsomassa.

Neuvo, ihan hyvä neuvo.

Mutta jos palataan alkuperäiseen probleemaan, niin eikö kuvio tunnu hassulta: Lapsi muistaa hoitajaansa joululahjalla, hoitaja pähkäilee mihin jakaa lahjan eteenpäin.

Parhaita muistamisia vuosien varrelta on mm. pienet ja korostan sanaa PIENET lahjakortit (vaikka kahvilaan tai kukkakauppaan, josta voi sitten myöhemmin talvella hakea kukan kun joulukukat on kuihtuneet), leivonnaiset (voi pakastaa eikä kaikkia tarvi syödä heti) ja yleensäkin kaikki "kuluvat" lahjat. Mutta edelleenkin, olen hyvillä mielin kaikista ja myös siitä, jos ei muisteta.

Tuntuu vaan pahalle se, että osoitellaan sormella jos ei halua syödä suklaata kilokaupalla... :) Nyt vaikenen, hyvää joulua kaikille!

Yhteistyössä