Kiitti vaan taas vi***ti sulle, esikoisen kummi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oikein paskaa joulua sullekin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:
Täällä on sata aloitusta siitä ettei kummit muista, itsellä tekee jouluisin pahaa, kun tytön ja pojan isä ja siskopuoli muistaa vaan poikaa, muttei tyttöä. Enkä voi tehdä asialle mitään :( Samoin on synttäreiden kanssa.

lapsestani olisi varmasti kummallista, jos ehdottelisin uutta kummia, siksi en harkitse sellaista ollenkaan.

mutta tuo Lillin tilanne hämmästyttää vielä enemmän, miten voi olla noin?

Ehkä sen takia, että tyttö oli vajaan vuoden kun erottiin ja isä häippäs ulkomaille useammaksi vuodeksi. Kymmenen vuoden jälkeen poika tavoitti isänsä ja pitävät yhteyttä, mutta tytön kanssa ei kehittynyt minkäänlaista yhteyttä.

Minä taas haluisin olla kummi, mutta en ole juuri ristiäisten jälkeen saanut kummilapseni elämään kuulua.Aikani yhteyttä pidin ja lahjat vein joka vuosi, mutta yhtään korttia tai kuvaa en koskaan saanut.Kummipoikani tuskin minua edes tuntee ja kyllä, olen yrittänyt ottaa yhteyttä, mutta....En tiedä miksi minua kummiksi pyydettiin, kun ei kiinostusta ole enempää ollut.Liekö ollut pulaa kummeista.Olisin halunnut olla kummi, joka saa osallsitua lasten elämään.
Olen puhunut

ihmetyttää, miksi täällä suututtiin niin kamalasti siitä, etten halua jo asioita tajuavalle lapselle ottaa uutta kummia ja se on minusta kornia? mielestäni sellaiseen tehtävään pyydetään vain kerran ja vauvaa kastettaessa. ei kaikkia asioita voi tai tarvii ottaa alusta, jos ei onnistu.

laita yhteystietoja,voin alkaa varakummiksi ihan sydämellä.Isellä 3 kummilasta ja yhden lapsen varakummina pyynnöstä,johon suostuin tietty heti,Oman lapsen kummi ei muista tyttöö ollenkaan..tiedän mistä puhutaa

ihmetyttää, miksi täällä suututtiin niin kamalasti siitä, etten halua jo asioita tajuavalle lapselle ottaa uutta kummia ja se on minusta kornia? mielestäni sellaiseen tehtävään pyydetään vain kerran ja vauvaa kastettaessa. ei kaikkia asioita voi tai tarvii ottaa alusta, jos ei onnistu.

näinpä! :)

ei kaikkia asioita voi tai tarvii ottaa alusta, jos ei onnistu.

Mutta kummiasian voi - ja sinähän kerroit että lapsi ihmettelee mikä hänessä on vikana kun kummi ei koskaan muista...lisäksi toivotit lapsesi kummille oikein paskaa joulua.
Asia olisi korjattavissa siten, että ottaisit lapselle uuden kummin, ilmoittaisit vanhalle että hän ei ole enää teidän elämässänne mukana (jos koskaan olikaan), ja selittäisit asian lapsellesi. Siis jos asia ihan oikeasti harmittaa sinua, ja lastasi.

hyvää päivää kun onkin sitten kamalaa!!! Tänäpäivänä tuo kummius nyt ei ole sen isompi asia kuin tätinä, serkkuna oleminen. Lapsi ei nyt ymmärrä sen ihmeemmin onko se kortin laittamatta jättänyt täti vai kummi vaan sinuahan tämä nyt selvästi risoo. Anna olla.

jos musta puhutaan,ni ei tule enää kortteja eikä paketteja,ku ei minullekkaan päin mitään kuulu koskaan. Ja juu lasta ei voi syyttää,mut jos vanhemmatkaan ei tee asian eteen mitään,ni en minäkään yksin jaksa mikään raha- ja lahjamaatti olla.

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
jos musta puhutaan,ni ei tule enää kortteja eikä paketteja,ku ei minullekkaan päin mitään kuulu koskaan. Ja juu lasta ei voi syyttää,mut jos vanhemmatkaan ei tee asian eteen mitään,ni en minäkään yksin jaksa mikään raha- ja lahjamaatti olla.

no en kai sitten puhu sinusta, koska lähettelen aina kortit ja kutsut synttäreille ja kutsun käymään. ei vaan koskaan tule.
vierailemme itse kummin luona aina, kun olemme paikkakunnalla, jos vaan sattuu hän olemaan kotona tai tavoitettavissa muualta. kummi ei vaan edes juuri puhu lapselle mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä myös:
hyvää päivää kun onkin sitten kamalaa!!! Tänäpäivänä tuo kummius nyt ei ole sen isompi asia kuin tätinä, serkkuna oleminen. Lapsi ei nyt ymmärrä sen ihmeemmin onko se kortin laittamatta jättänyt täti vai kummi vaan sinuahan tämä nyt selvästi risoo. Anna olla.

kun ei ole tätejä tai setiä meillä, niin kyllä hän tietää. jos olisi iso suku, niin ei kai sillä sitten nin väliä oliskaan, mutta kun ei ole. jos itselläsi ei tällainen asia merkitse, niin miksi kommentoit. anna itse olla.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä myös:

kun ei ole tätejä tai setiä meillä, niin kyllä hän tietää. jos olisi iso suku, niin ei kai sillä sitten nin väliä oliskaan, mutta kun ei ole. jos itselläsi ei tällainen asia merkitse, niin miksi kommentoit. anna itse olla.

Ai miksi kommentoin! Jos tänne kirjoitat ja valitat niin pitäisikö kaikkien olla samaa mieltä kanssasi? No voi kun sinulla sitten sattuikin kurjasti kun kummi ei ota yhteyttä vaikka sinä niin mukava oletkin, voi voi, olen tosi pahoillani, samaa mieltä kaikki ollaan, paska akka koko kummi.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Eikös kummin tehtävä ole lapsen uskonnollinen kasvatus. Ehkä kummi on eronnut kirkosta :saint:
Eikös vanhemmat + isovanhemmat ole niitä lahjakoneita.

Tai moraalinen kasvatus. Ei kaikki kummit ole uskovaisia, ateisti voi olla kummi, vaikka ei sylikummi tai virallinen kummi.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
ei kaikkia asioita voi tai tarvii ottaa alusta, jos ei onnistu.

Mutta kummiasian voi - ja sinähän kerroit että lapsi ihmettelee mikä hänessä on vikana kun kummi ei koskaan muista...lisäksi toivotit lapsesi kummille oikein paskaa joulua.
Asia olisi korjattavissa siten, että ottaisit lapselle uuden kummin, ilmoittaisit vanhalle että hän ei ole enää teidän elämässänne mukana (jos koskaan olikaan), ja selittäisit asian lapsellesi. Siis jos asia ihan oikeasti harmittaa sinua, ja lastasi.

Peesaan Åboa

Ap lopettaa sitten ruikuttamisen ja kertoo lapsukaiselleen, ettei kummia kiinnosta niin ei.

mun vaikea tajuta kummien tärkeyttä ku itelläni ei oo ollu oikeastaa koskaan kummia...tai oli..mutta hänestä tuli yhtäkkiä katujuoppo ja vei meiltä monta tuhattasataa markkaa...vanhemmat katkas sitte välit häneen ja nyt isona oon sen nähny ohimennen kylällä juopottelemessa...ja kas siinähän se minun kummini menee...:/

Alkuperäinen kirjoittaja oikein paskaa joulua sullekin:
ei sitten taaskaan edes joulukorttia.
tosi kiva kun muut lapset saa kummeiltaan korttia ja lahjaa, mutta sä et viitsi edes sähköpostia/tekstaria laittaa. et jouluna etkä synttärinä.
lapsi ihmettelee, mikä hänessä on vialla, kun kummi ei koskaan muista. kasvotusten kun kohdataan, olet ihan muina naisina.
jos olisin arvannut, että olet tuollainen katkera p***a, en olisi koskaan kummiksi pyytänytkään. oletko tietoinen, että kummiudesta VOI myös kieltäytyä.

Musta taas leivottiin VÄKISIN kummi kun lapsen äiti pyysi kummiksi ja painotti, että tehtävästä EI saa kieltäytyä! Ja nyt sitten lahjoja annan, mutta lapsi ei kiinnosta niin kuin tiesin jo etukäteen.

Ja minä niin haluaisin kummiksi ja pienen, jota muistaa =) Minusta olis tosi tärkeää miettiä niitä pieniä lahjojakin, mutta ennen kaikkea saada lapsi, joka vois tulla kylään ja jota voisin viedä eläintarhaan ja huvipuistoon ja ottaa meidän mukaan mökille kesällä. Mutta ei mua kukaan pyydä kummiksi :/ Joko kavereilla ei ole lapsia tai sitten heillä on myös niin paljon omia/kumppaninsa sisaruksia jne että kummit tulevat ihan siitä lähipiiristä. Jotenkin hassua, kun moni haluaa kieltäytyä ko. hommasta ja itse niin haluaisin hommaan päästä :D

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Eikös kummin tehtävä ole lapsen uskonnollinen kasvatus. Ehkä kummi on eronnut kirkosta :saint:
Eikös vanhemmat + isovanhemmat ole niitä lahjakoneita.

kirkossa on. ja kortti tai viesti riittäis hyvin. en halua lahjakoneeksi ketään. ja kummiksi otin, koska ei vielä silloin ollut tuollainen ja ekat 2 vuotta muistikin lasta merkkipäivinä.
mielestäni pitäisi sanoa, ettei halua kummiksi, jos ei ole aikomusta olla lapseen missään väleissä myöhemmin.

Oletko mietitnyt miksi kummi sitten ekat 2 vuotta muisti lasta, mutta sitten lopetit yhteydenpidon/muistamisen? Mitä silloin tapahtui? Loukkaantuiko kummi kenties joistain sinun sanoistasi ta tuliko teille jotain eri mielisyyttä? Voiko hän tulkita jostain niin, että te ette kaipaa häntä lapsenne elämään?

Kun kerran kummin käytös on yhtäkkiä muuttunut niin siellä taustalla on varmasti jotain... toki voi olla myös kummin henkilökohtaisessa elämässä, esim lapsettomuutta tms joka katkeroittaa niin ettei kykene olemaan yhteydessä edes kummilapseen.

Tosi kurja juttu!! :( :(

Tosta kummin kieltäytymisestä.. Meillä kävi niin, ite oletin että molemmat tulevat kummiksi, mutta ajattelin vielä edellis iltana soittaa ja varmistaa.. Vastaus olikin että mä en tuu kummiksi, veljeni tuli mutta ei siis hänen puoliso.. :(:(:/

Yhteistyössä