kilo jauhelihaa, käyttöpäivä tänään. mitä mä teen sille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokkaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokkaaja

Vieras
voiko tuosta osan pakastaa? vai pitäisiköö se tänään syödä kokonaan pois? Tuskin onnistuu, kun syöjiä on kaksi aikuista ja kaksi lasta.

unohtui tuonne kaapin perälle. olin ajatellut laittavani puolet pakasteeseen, mutta se sit jäi. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Tee vaikka lihapullia ja pakasta niistä osa.

Näin minäkin tekisin. Tai sitten vaan paistaisin sen ja pakastaisin vaikkapa kahdessa osassa, niin sen sitten kätevästi lisää myöhemmin vaikkapa jauhelihakeittoon tms.

pane siihen 2munaa, 2dl korppujauhoja, 2dl vettä/kermaa ja jauhelihamaustetta/maustepippuria/suolaa ja leivo lapsen kanssa pellille jauhelihapullia. paista uunissa, ja pakasta loput valmiit jauhelihapullat mitä ruualta jää..

Kaamea läjä lihapullia viikonlopuks. Kyllä se sitten säilyy pidempään kun on paistettu, näin mä oon ainakin luullut. Eli tänään viimeistään pitää kypsentää, mut kyllä sitä voi sen jälkeen vielä huomennakin syödä.

Niin ja siis jos teette tänään siitä jotain ruokaa, niin kyllä sitä ruokaa voi syödä vielä huomenna ja ylihuomennakin - jos siis haluatte syödä samaa ruokaa 3 päivää peräkkäin :)

meillä on kanssa tuolla 400g:n paketti ja meinasin iltapalaksi tehdä uunissa jauhelihamunakasrullan/munakkaan, uppoaa meidän perheen lapsillekkin todella hyvin :P

kyllä kai sen vielä voi pakastaakin kerta ei käyttöpäivä ole vielä umpeen mennyt

kiitos vinkeistä! jospa mä teen joko mureketta tai sit noita lihapullia. :p ajattelin vaan, että miten toimii kun on tosiaan jo viimeinen käyttöpäivä. pakastimestakin ajattelin syödä heti viikon päästä viimeistään pois.

Mä en enää lähtis pakastaa raakana, on nimittäin menny pakkasessakin pilalle aika nopeesti..Meillä ei ainakaa lihapullat yhtä päivää kauemmin jääkaapissa mätäne vaikka tekisin 750 grammasta niitä, puolet menee ruuan kanssa ja lopuista voi tehä lämppäreitä illalla ja pikkuhiukoon menee muuten vaan..Ja meitä ei ole kun kaks tässä taloudessa... =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä on kanssa tuolla 400g:n paketti ja meinasin iltapalaksi tehdä uunissa jauhelihamunakasrullan/munakkaan, uppoaa meidän perheen lapsillekkin todella hyvin :P

kyllä kai sen vielä voi pakastaakin kerta ei käyttöpäivä ole vielä umpeen mennyt

olisko sulla reseptiä? kuulostaa sellaiselta mistä lapset tykkäis.

Yhteistyössä