Kilpailu akateemisille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "KTM"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"KTM"

Vieras
Otetaanpas kilpailu, kelllä työssä käyvällä akateemisesti koulutetulla on pienin palkka :D Itselläni brutto siellä 1600-1700€ hujakoilla. Ei luonnollisestikaan koulutusta vastaavaa työtä, mutta muutakaan en ole saanut.

Tossa on varmaan se koulutusta vastaava-pointti just... Mä oon koulutusta vastaavassa työssä (fil.maist.) ja mun brutto on n. 2900 euroa kuussa. Ja olen palkkakuopassa, samalla koulutuksella ja työkokemuksella kaveri vetää lähes neljä tonnia bruttona :-O

[QUOTE="vieras";25222072]353,65 omaishoitaja[/QUOTE]

Niin joo, jos omaishoitajuus lasketaan, niin sitten minullakin on nyt tuo. En vain osaa jotenkin ajatella tätä oikeana työssäolona, vaikka palkkalaskelma joka kuussa postilaatikkoon tupsahtaakin. Kun ei tämä kuitenkaan ole varsinaisesti työtä (ei lasketa esim. työhistoriaksi, kun hakee aikuiskoulutustukea).

Koulutusta vastaavassa työssä 2500e/kk. Osalla tuntemistani tohtoriksi opiskelevilla on palkka 1900 euroa kuussa (nuorempi tutkija). Eikä heillä ole henkilökohtaisia lisiä tuon päälle.

[QUOTE="KTM";25221960]Otetaanpas kilpailu, kelllä työssä käyvällä akateemisesti koulutetulla on pienin palkka :D Itselläni brutto siellä 1600-1700€ hujakoilla. Ei luonnollisestikaan koulutusta vastaavaa työtä, mutta muutakaan en ole saanut.[/QUOTE]

Mikä sulla oli pääaineena?

FM ja olen koulutustani vastaavassa työssä (=työtön). Tosin lasten kanssa kotona nyt vanhempainrahalla. Pokerilla tuplaan tulot kuukausittain.

En usko että ikinä työllistyn alalleni. Olen nyt hakenut monta vuotta lehden ja mainostenjako hommia, mutta ei onnistu. Ihmettelen miksi. Lapset kun kasvavat vähän, niin toivon että jotain porrassiivous tms. koulutusta vaatimatonta hommaa löytyisi. Tai sitten mikä tahansa oppisopimus paikka. Uutta tutkintoa en missään nimessä lähde opiskelemaan.

FM ja olen koulutustani vastaavassa työssä (=työtön). Tosin lasten kanssa kotona nyt vanhempainrahalla. Pokerilla tuplaan tulot kuukausittain.

En usko että ikinä työllistyn alalleni. Olen nyt hakenut monta vuotta lehden ja mainostenjako hommia, mutta ei onnistu. Ihmettelen miksi. Lapset kun kasvavat vähän, niin toivon että jotain porrassiivous tms. koulutusta vaatimatonta hommaa löytyisi. Tai sitten mikä tahansa oppisopimus paikka. Uutta tutkintoa en missään nimessä lähde opiskelemaan.

Mikä oli pääaineesi ja sivuaineesi? Vai asutko kenties jossain syrjemmällä?

Olen valtiotieteiden maisteri. Pääainen sosiaalipolitiikka. Teen sosiaalityöntekijän töitä epäpätevänä. Palkka (hetkinen kaivan palkkakuitin) on bruttona 2853,72e/kk ja käteen jää aneemiset 2112,29e/kk.

[QUOTE="asdf";25224135]Tekninen ala, jolta valmistuvien määrän ylittää vain alalta irtisanottavien määrä. Sivuaineita ei ollut. Harvemmin tapana. Muuttaminen ei ole ongelma, muttei Suomesta tätä parempaa työllisyystilannetta ole missään.[/QUOTE]

Yllättävää. Voitko sanoa tarkemmin mikä pääaine, ilmeisesti valmiiksi erikoistunut tutkinto kun ei saa valita itse sivuaineita?

[QUOTE="KTM";25221960]Otetaanpas kilpailu, kelllä työssä käyvällä akateemisesti koulutetulla on pienin palkka :D Itselläni brutto siellä 1600-1700€ hujakoilla. Ei luonnollisestikaan koulutusta vastaavaa työtä, mutta muutakaan en ole saanut.[/QUOTE]

Vedit niin pohjat, että turha enää osallistua. :D
Veroton apurahakin on tuota luokkaa...

Yhteistyössä