Kilpirauhasen liikatoiminnan vaikutus raskauteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JudeD
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

JudeD

Jäsen
17.08.2010
59
0
6
Alunperin epäiltiin oireiden perusteella kilpirauhasten vajaatoimintaa, mutta arvot osoittavatkin kyseessä olevan liikatoiminnan...

Tk-lääkäri ei oikein osannut sanoa juuta eikä jaata mihinkään tänään soittaessaan tuloksista vaan konsultoi erikoislääkäriä ja palaavat ensi viikolla asiaan.

Netistä löytyy vaikka millä mitalla tietoa vajaatoiminnasta ja raskaudesta ja sen mahdollisista vaikutuksista vauvaan, mutta ilmeisesti tämä on sen verran harvinaisempaa...

Kovasti huolettaa ja mietittää asia, joten kiitollisena ottaisin kokemuksia ja linkkejä vastaan, myös yv:lla tavoittaa!

-JudeD ja hippu 17+3-

Itselläni kans samantyylinen tilanne, tosin ei ole ihan liikatoiminnalla mutta oireita on suuntaan jos toiseenkin.. mutta vaarana on sikiön liikakasvu kun se taas vajaatoiminnassa on toisin päin.

Näin olin lukevinan ijoskus mutta tässä faktaa:

http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=%2Fportlet_action%2Fdlehtihakuartikkeli%2Fviewarticle%2Faction&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo91211&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_frompage=uusinnumero#s1

itse olin syöny kilpirauhasen liikatoimintaan (basedovintauti) lääkkeitä reilu puoli vuota ennenkun tulin raskaaksi. lääkkeitä tuolloin söin 1,5 tablettia aamuisin ja olisinko ollut vk 15 kun lääkäri soitti tuloksia niin kaikki arvot olivat kohdallaan ja sain lopettaa lääkkeet siihen paikkaan! lääkäri silloin sanoi että raskaus saattaa hävittää koko sairauden kehosta ja nyt ollut n3kk välein verikokeet ja arvot pysyneet erittäin hyvinä! näin siis minun kohdallani!

Yhteistyössä