Kilpirauhasen vajaatoiminnasta huolimatta raskaus jatkunut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Hei!
Millasilla ths arvoilla teidän raskaus on jatkunut normaalisti?
Mulla pari kk sitten aloitettu lääkitys korkean ths takia (ja toistuvien keskenmenojen) ja se on laskenut 7->3.5:teen
Nyt kuitenkin tulin raskaaksi ja arvo siis tuon 3,5 vaikka netistä lukiessa törmäsin tietoon et pitäis olla alle 2.5 :( Pelottaa tosi paljon.
Lääkitystä nostettiin nyt raskaustestin näytettyä plussaa 4x0,25 tablettiin päivässä (ennen 2x0,25)

Mulla on vajis, todettiin alkuvuonna. Tulin raskaaks kun tsh oli 3,4. Lääkitystä nostettiin heti pikkusen. Kävin rv 9+ labrassa ja yllättäen mun kilppari toimiikin itestään jonkun verran raskausaikana ja oli menny jo vähän liikatoiminnan puolelle. Nyt raskausviikko 11 menossa ja ultrassa ei oo käyty vielä, mutta ainakin sydänäänet neuvolassa ja kotidopplerilla kuuluu selvästi, että elossa siellä ainakin ollaan. Mun liikatoiminta tosin sen verran vähäistä ettei sillä merkittävästi vaikutusta.

Myös t4v:llä on iso merkitys vauvan kehityksen kannalta (lähinnä siis aivojen kehityksen kannalta), paljonko sulla se on?

Viimeksi muokattu:
Käyt varmaan pikapuoliin uudestaan verikokeissa, raskauden aikana olisi ainakin syytä. Itse käyn 6 viikon välein. Yleensä annostusta nostetaan raskauden aikana 1,5-kertaiseksi normaaliin nähden ja sinulla tuplattiin, joten olettaisin, että kaikki on kunnossa. Kysy lääkäriltäsi, jos asia sinua kovasti huolettaa.

Mulla on vajis, todettiin alkuvuonna. Tulin raskaaks kun tsh oli 3,4. Lääkitystä nostettiin heti pikkusen. Kävin rv 9+ labrassa ja yllättäen mun kilppari toimiikin itestään jonkun verran raskausaikana ja oli menny jo vähän liikatoiminnan puolelle. Nyt raskausviikko 11 menossa ja ultrassa ei oo käyty vielä, mutta ainakin sydänäänet neuvolassa ja kotidopplerilla kuuluu selvästi, että elossa siellä ainakin ollaan. Mun liikatoiminta tosin sen verran vähäistä ettei sillä merkittävästi vaikutusta.

Myös t4v:llä on iso merkitys vauvan kehityksen kannalta (lähinnä siis aivojen kehityksen kannalta), paljonko sulla se on?

t4v:tä lääkäri ei maininnut kun se on normaali.. sulla melkein sama ths arvo kun mulla :) lääkäri arvioi että sillon kun tuo ths on ollut yli 7 niin on voinut aiheuttaa keskenmenot. tuo arvo siis ollut ennenkun lääkitys on alkanut ja sillonkin ilmeisesti t4v normaalin rajoissa kun sitä ei oo mulle kerrottu. aina puhuttu vaan tosta ths arvosta eli ilmeisesti mulla on piilevä vajaatoiminta tms?

Nyt vasta 4+4 menossa ja tänään alotin tupla-annoksella :) toiv kaikki menis tällä kertaa hyvin!

-ap

Ollut vajaatoiminta jo ennen lapsia. Ekassa menin verikokeisiin viikolla 6 ja tsh oli yli 8! Annosta nostettiin ja myöhemmin jouduttiin laskemaan. Terve lapsi syntyi täysiaikaisena. Nyt jo iso poika, ihan normaalisti kehittynyt.
Toisessa raskaudessa arvot alkuraskaudessa priimaa ja tein automaattinoston, meni kesken 11 viikolla
Kolmannessa arvot priimaa ja se alkuraskauden automaattinosto riitti loppuun asti. Terve lapsi syntyi.
Mulla on ollut hankaluuksia arvojen kanssa varsinkin raskauden jälkeen, jolloin tasapainon löytyminen on ollut tosi vaikeaa. Mutta onnea sinulle, ei nuo sun arvot hälyttäviltä kuulosta!

Yhteistyössä