L
läski
Vieras
Olen miettinyt voisiko mulla olla kilpirauhasen vajaatoimintaa... kaikkia oireita minulla ei ole, joistakin oireista voisin sanoa että on päinvastaisia oireita kylläkin...
Oireitahan ovat: "Väsymys, lisääntynyt unen tarve, palelu, painonnousu, turvotukset, ummetus, yleinen hidastuneisuus, hidastunut aineenvaihdunta ja masennus. Hiukset saattavat muuttua kuiviksi ja ohuiksi, hiustenlähtö on tavallista. Ääni voi olla käheä ja naisilla madaltunut. Myös kuukautishäiriöt ovat naisilla tavallisia."
Minä:
- olen lihonut TOSI paljon viime vuosina
- tunnen olevani lievästi masentunut
- raskauden jälkeen kuukautiset muuttuneet epäsäännöllisiksi (aiemmin säännölliset)
- olen väsynyt lähes aina ja tarvitsen paljon unta varsinkin aamuisin
- lääkärin tutkimuksissa todettu hidastunut aineenvaihdunta
Mutta oireiden vastaisia asioita ovat:
- en saa unta iltaisin
- en palele vaan enemmänkin hikoilen!
- ei ummetusta vaan aika usein ripulia
- hiukset ovat enemmänkin rasvoittuvat kuin kuivat
- verikokeissa ei ole näkynyt merkkejä vajaatoiminnasta (viimeisin otettu pari vuotta sitten)
Pitäisi mennä uudestaan lääkäriin mutta en ole saanut aikaiseksi... :/
Oireitahan ovat: "Väsymys, lisääntynyt unen tarve, palelu, painonnousu, turvotukset, ummetus, yleinen hidastuneisuus, hidastunut aineenvaihdunta ja masennus. Hiukset saattavat muuttua kuiviksi ja ohuiksi, hiustenlähtö on tavallista. Ääni voi olla käheä ja naisilla madaltunut. Myös kuukautishäiriöt ovat naisilla tavallisia."
Minä:
- olen lihonut TOSI paljon viime vuosina
- tunnen olevani lievästi masentunut
- raskauden jälkeen kuukautiset muuttuneet epäsäännöllisiksi (aiemmin säännölliset)
- olen väsynyt lähes aina ja tarvitsen paljon unta varsinkin aamuisin
- lääkärin tutkimuksissa todettu hidastunut aineenvaihdunta
Mutta oireiden vastaisia asioita ovat:
- en saa unta iltaisin
- en palele vaan enemmänkin hikoilen!
- ei ummetusta vaan aika usein ripulia
- hiukset ovat enemmänkin rasvoittuvat kuin kuivat
- verikokeissa ei ole näkynyt merkkejä vajaatoiminnasta (viimeisin otettu pari vuotta sitten)
Pitäisi mennä uudestaan lääkäriin mutta en ole saanut aikaiseksi... :/