Jos sisko ja veli ovat läheisiä keskenään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja **
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

**

Vieras
tai harvoin nykyään tekemisissä mutta välittävät kuitenkin toisistaan paljon niin voiko veljen seurustelukumppani ohittaa siskon rakkaudessa? Eikö siskosta enää välitetä ollenkaan?

Minulla tyttö ja poika ja mietin että kun nyt ovat läheisiä ( 10 ja 12 v, tyttö vanhempi ) niin voiko käydä niin että kun poika alkaa seurustella ( tai miksei tyttökin ) niin tämä seurustelukumppani tärkeämpi eikä sisko/veli enää ollenkaan vai onko se sisarussuhde vaan niin vahva?

... mei niin että murkkuiässä ei sisarukset juuri napanneet..
oli kaikki omat kaverit ja menot.

Mutta näin vanhempana sisarusten merkitys on taas kasvanut
(28v, 25v, 23v)

Hyvät pohdinnat sulla. Ystävä hyvä, puolisoa ja sisarusta rakastetaan eri tavoilla. Ei niitä asioita voi verrata keskenään. Susta tulee varmaan kiva anopii, brrr....

Silloin kun aletaan seurustelemaan, niin varmasti se seurustelukumppani ohittaa toisen tärkeydessä, ja luultavasti murrosiässä muutenkin tulee sellainen vaihe, kun ei olla niin tärkeitä. Sitten aikuisiällä se taas tasaantuu.

Me oltiin broidin kanssa erityisen läheisiä lapsina, siksi kun ei ollut juurikaan muita (aikuisia) jotka olisi välittäneet. Hoidettiin toinen toistamme jne. kun vanhemmat oli AINA poissa, me vaan avain kaulassa ympäri pihoja. Aikuisuudessa tapaamiset likimain loppuneet, mutta jos näen broidia niin on se sama tunne sydämessä aina, siitä huolimatta mitä on tehty missäkin ja kenen kanssa kumpainenkaan seurusteltu. Eli hyviä ja aitoja välejä ei kaada mikään, vaikka ei edes keskusteltaisi vuosiin.

Minulla ei ole veljeä, eikä miehelläni siskoa, eikä lapsillanikaan ole veljiä, joten en ole ehkä potentiaalinen vastaaja- mutta kai rakkaus siskoon ja seurustelukumppaaniin on erilaista, eikä niitä voikaan laittaa samalle viivalle tai tärkeysjärjestykseen.
Toki se, minkä verran viettää aikaansa sisarensa /veljensä kanssa voi muuttua seurustelukumppanin ilmestyttyä kuvioihin, mutta ei kai se vahvaa sisarussuhdetta uhkaa tai heikennä?

Mietinkin lähinnä sitä että voiko se sisarusten välinen side katketa pelkästään sen vuoksi että seurustellaan/perustetaan perhe? siis jos ei ole mitään riitaa tai muuta syytä katkasta välejään. Vai onko se sisaruussuhde sellainen elinikäinen "rakkaus"?

Alkuperäinen kirjoittaja **:
Mietinkin lähinnä sitä että voiko se sisarusten välinen side katketa pelkästään sen vuoksi että seurustellaan/perustetaan perhe? siis jos ei ole mitään riitaa tai muuta syytä katkasta välejään. Vai onko se sisaruussuhde sellainen elinikäinen "rakkaus"?

Kyllähän se sisaruusside on ja pysyy, vaikka ei nähtäisi enää niin paljoa, ja soittelukin jäisi vähemmälle.
Kyllä ne vanhat muistot ja tunteet siellä syvällä sisällä on, aina kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja **:

en usko, että se side voi kovin helposti kokonaan katketa, jos se side on ollut vahva. Ehkä yhteyttä tulee pidettyä vähemmän ja elinympyröistä voi tulla kovin erilaiset keskenään. Mutta se side on enemmänkin (ainakin minulle sisariini) sellainen sydämen side, jota ei välimatka ja se ettei juuri tapaakaan toisiaan katkaise. Ja aina joskus tulee elämänvaiheita, jolloin sitä yhteyttä pidetään tiiviiminkin.

Mun mielestä sisarusrakkaus ja puolisojen välinen rakkaus on niin eri asioita, ettei niitä oikein voi noin verrata. Enkä usko että ne sulkevat toisiaan pois.

Toki seurustelu/ perhe-elämä verottavat ehkä ajallisesti "muuta elämää", mutta miten se vähentäisi/poistaisi sen, mitä sisarukset toisiaan kohtaan tuntevat?

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Mutta se side on enemmänkin (ainakin minulle sisariini) sellainen sydämen side, jota ei välimatka ja se ettei juuri tapaakaan toisiaan katkaise.

Juuri tätä ajoin itsekin takaa, ja tässähän se selkokielellä tuli, eli peesi tälle.

Meillä ikävä kyllä on suhde huonontunut veljen kanssa hänen alettuaan seurustelemaan. Ei paljon nähdä, ei soitella. Veli ei halua minua ja miestäni heille kylään (ei kyllä muitakaan hänen sukulaisiaan, avovaimon sukulaiset tuntuvat kyllä usein käyvän) ja meilläkin käyvät vain harvakseltaan. Siskona sydämeni on särkynyt. :'(

Meillä ikävä kyllä on suhde huonontunut veljen kanssa hänen alettuaan seurustelemaan. Ei paljon nähdä, ei soitella. Veli ei halua minua ja miestäni heille kylään (ei kyllä muitakaan hänen sukulaisiaan, avovaimon sukulaiset tuntuvat kyllä usein käyvän) ja meilläkin käyvät vain harvakseltaan. Siskona sydämeni on särkynyt. :'(
Avovaimo narsisti? Nehän määräilee toista ketä saa tavata ja ketä ei.

Yhteistyössä