Kilpirauhasen vajaatoiminta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyttö tuollainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyttö tuollainen

Vieras
Millaisia oireita vajaatoiminnassa?!
itse varasin just ajan lääkäriin, kun olen totaalisen voimaton ja vetämätön. tuntuu ettei jaksaisi muuta kuin maata. Päätä särkee usein, ja sumuinen olo.... tuntuu ettei pääkoppa pelitä ihan normaalisti.Ajatus ei siis tunnu kirkkaalta, välillä ei edes puhua jaksa. Pitkään mua on myös huimannut, ja välillä on pahoinvointia, vatsan turvotusta.Toisinaan taas pohjaton mässäilyhimo, voisin vain syödä ja syödä.
Satunnaisesti tulee sellaisia muljahduksia sydämmestä, niinkuin jäisi lyönti väliin.
Ärtynyt ja apea fiilis:(

Pyydän jokatapauksessa lähetteen verikokeisiin, et ottavat kilppari arvot.

Mielelläni kuulisin kokemuksia teiltä, jotka kärsivät vajaatoiminnasta.

Sinä jo aikalailla kerroitkin niitä oireita. Kaikilla niin yksilöllistä. Itselläni on ääretön väsymys, voimattomuus, ärtyisyys, Hiustenlähtö (pahinta kaikista) ihon kuivuminen, muistikatkokset, hikoilua ja toisaalta taas järjetön paleleminen... Myös mainitsemasi mielen apeus, mutta sen voin puhtaasti liittää tuohon hiusten lähtöön, se jos joku pisti mielen matalaksi.

Olen nyt 7vuotta syönyt thyroxinia ja lääkityksestä huolimatta, joka syksy oireet pukkaa päälle. Hiukset on ohentuneet puolella tämän 7vuoden aikana, joten jokaikinen hiustenlähtö kausi saa mut melkein lamaantumaan tuskasta ja huolesta, että menetän loputkin

Käypäs kurkkaamassa kilpirauhas.info sivuja -mitä et sieltä löydä, sitä ei vielä tiedetäkään :whistle:

Kiitos vastauksista:=)

Se mun piti vielä lisätä, et mull aon ajoittain nielemisvaikauksia. Se iskee ihan yhtäkkiä, kun olen nielasemassa..tuntuu ettei kurkku toimi, ja en pysty nielaisemaan. Äh, vaikea selittää..
Niin ja sellainen "klöntti" tuntuu usein kurkussa.

Hiustenlähtöä en ole huomannut. Mutta ehkä sitä ei kaikille tule?!!