Kilpirauhasen vajaatoiminta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa kisut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa kisut

Vieras

Kilpirauhasen vajaatoiminnasta kyselisin?

Hei!

Minulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta ja kohonnut prolaktiini-arvo, jotka ovat todennäköisesti lapsettomuuteni syyt. Kysymys kuuluukin: Kuinka pian olette " raskautuneet" tyroksiini lääkityksen alettua?
Kiitän jo etukäteen vastauksista! :heart:

Pakko kysäistä, mitä oireita sinulla oli ja kuinka kauan (siis oireita) ennen kuin todettiin??

En osaa vastata valitettavasti kysymykseen, mutta alkoi kiinnostamaan nuo oireet, eli anteeksi sivuluisu aiheesta =)

Olen kohta kolme viikkoa syönyt tyroksiinia mutta ei ole aikomustakaan raskautua joten musta ei kyllä ole apua. Luulisin kuitenkin että jos kilppari arvot on ollu ihan kaameat niin ihan heti ei kannata edes yrittää. Se vajaatoiminta kun ei tee sikiölle hyvää. :ashamed: www.kilpirauhas.info on sellainen foorumi josta voisit saada enemmän kommentteja asian kokeneilta. =)

Aina saa kysyä! Ärsyttävämpänä oireena on jatkuva väsymys. Vaikka nukkuisi hyvin ja mieli olisi kirkas, niin keho on väsy. Muita oireita sydämen lisälyönnit, hirvee turvotus ja selluliitin ilmestyminen KAIKKIALLE:)! Oireita on ollut vuoden verran, mutta perus-suomalaisena en mennyt lääkärille ennen kuin yksi vuosi turhaa lisääntymis-yritystä oli takana, fiksua?!

Mun kilpparilääkkeistä meni vajaa kuukausi, kun olin raskaana.
3 keskenmenoa oli ennen kilpparilääkettä, ja sillä lääkkeellä toi sit pysyi sisällä.
Tosi tarkkaan vaan seurattiin raskaudet (lääkkeitten kanssa 2 lasta )

Ja mun oireet oli valtavat nivelkivut sekä väsymys. Niitä ei osattu yhdistää kilppariin ennenkuin aloin valitetella sitä lapsettomuuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun kilpparilääkkeistä meni vajaa kuukausi, kun olin raskaana.
3 keskenmenoa oli ennen kilpparilääkettä, ja sillä lääkkeellä toi sit pysyi sisällä.
Tosi tarkkaan vaan seurattiin raskaudet (lääkkeitten kanssa 2 lasta )

Ja mun oireet oli valtavat nivelkivut sekä väsymys. Niitä ei osattu yhdistää kilppariin ennenkuin aloin valitetella sitä lapsettomuuutta.

Jee!!!Vähänkö olet toivoa antava;)

Yhteistyössä