Kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavia paikalla???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kilppari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kilppari

Vieras
Luin monta kertaa läpi thyroxinin pakkausselosteen eikä
selvinnyt, että mitä rajoituksia on muiden lääkkeiden suhteen? Hirveä flunssa iski päälle enkä tähän hätään saa lääkäriäkään langanpäähän. Voiko ihan tavallisia tulehduskipulääkkeitä ottaa (ibuprofeeni, parasetamoli) ja voiko tähän tukkoosuuteen ottaa duactia tai nenäsuihkeita?? En ole vielä montaa kuukautta tyroksinia syönyt joten kaikki on vähän uutta. Mahtaako joki tietää...?

Olikos se rauta mikä oli ainoa "normi" lääke mitä ei kannattanu syyä samaan aikaan. Muita oli jotku sydänlääkkeet tms...Eli popsi vaan naamaan ja pikaista paranemista! :hug:

On ja ei ole uusi juttu. Kilpparivaivat kulkee sukurasitteena, lisäksi itse olen sairastanut kilpparitulehduksen jolloin olo oli välin liika- ja välin vajaatoimintainen. Tää vajosi oli "yllätyslöydös" kontrolleissa synnytyksen jälkeen. Thyroksiinit sain ennenkuin edes kunnon oireet pukkasivat päälle. Nyt säädetään annoksia ja se jos mikä vaatii hienosäätöä milloin mihinkin suuntaan :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kilppari:
On ja ei ole uusi juttu. Kilpparivaivat kulkee sukurasitteena, lisäksi itse olen sairastanut kilpparitulehduksen jolloin olo oli välin liika- ja välin vajaatoimintainen. Tää vajosi oli "yllätyslöydös" kontrolleissa synnytyksen jälkeen. Thyroksiinit sain ennenkuin edes kunnon oireet pukkasivat päälle. Nyt säädetään annoksia ja se jos mikä vaatii hienosäätöä milloin mihinkin suuntaan :/

Vajosi = vajis ;)

Yhteistyössä