Kilttimies sai äsken tietää että ainejärjestö aikoo järjestää kunnon koronajuhlat illalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ylioppilaskunta valvoo omia tilojaan tarkasti mutta yliopistoon kaikilla on pääsy, myös iltaisin. Huhun mukaan ne aikoo järjestää ihan maksulliset tarjoilut. Toisinsanoen tilaisuus on laiton ja vastoin yliopiston omia määräyksiä. Hyvin harva noista on koskaan kohdellut minua hyvin, joten mikä syy minulla on olla nostamatta asiasta meteliä?

Joo siis eli menin paikalle perjantaina illalla ja siellä oli kun olikin juhlat. Yksi järjestäjä oli jäänyt kirjastoon "opiskelemaan" kunnes vartija lähti ja päästi pian sen jälkeen muut sisälle. Sen jälkeen ne sisusti yhden luokkahuoneen käytännössä baariksi äänentoistolaitteineen päivineen. Vähän ajan päästä paikalle tuli "asiakkaita", eli ainejärjestön aktiivijäseniä. Aivan odotetusti yksi nainen lähti heti kun huomasi että olin kirjastossa ja kaksi muuta kieltäytyi juomasta alkoholia. Muutama mieshenkilö yritti painostaa minua lähtemään hyvinkin ankarasti mutta pidin pintani.
Minulla oli oikeus ja hyvä syy olla paikalla, mutta samalla niiden juhlat oli selvästi ristiriidassa yliopiston ohjeiden ja ihan lainsäädännönkin kanssa. Miksi olisi pitänyt poistua?

Kävin äsken paikalla katsomassa ja paikat on tietysti jätetty siivoamatta.
Kelatkaa... nyt... vähän. Ainejärjestö järjestää juhlat välittämättä yliopiston säännöistä ja THL:n rajoituksista. Turvaväleistä ja kasvomaskeista ei ole mitään tietoa. Alkoholi virtaa vaikka anniskelulupaa ei ole edes mahdollista saada, ja paikalla on mitä ilmeisimmin ollut rulettipöytä. Samalla yritetään häätää paikalta ihmisiä joilla on legitiimiä asiaa olla siellä.
Miksi ihmiset käyttäytyy näin?

Kävin äsken paikalla katsomassa ja paikat on tietysti jätetty siivoamatta.
Kelatkaa... nyt... vähän. Ainejärjestö järjestää juhlat välittämättä yliopiston säännöistä ja THL:n rajoituksista. Turvaväleistä ja kasvomaskeista ei ole mitään tietoa. Alkoholi virtaa vaikka anniskelulupaa ei ole edes mahdollista saada, ja paikalla on mitä ilmeisimmin ollut rulettipöytä. Samalla yritetään häätää paikalta ihmisiä joilla on legitiimiä asiaa olla siellä.
Miksi ihmiset käyttäytyy näin?
Ne käyttäytyvät noin siksi koska ovat jänniä.

Sinä et ole jännä vaan sinä olet kiltti. Ja kiltteytesi on se syy, miksi et tule menestymään elämässä. Naista ja perhettä et saa, etkä korkeakoulutettuna myöskään työpaikkaa, koska korkeakoulualoilla suhteet eli sosiaaliset verkostot ovat työllistymisessä kaikki kaikessa.

Kohtalosi on toisin sanoen syrjäytyä. Maisterin tai tohtorin papereiden jälkeen sinua odottaa kuntouttava työtoiminta.

Sinä et ole jännä vaan sinä olet kiltti. Ja kiltteytesi on se syy, miksi et tule menestymään elämässä. Naista ja perhettä et saa, etkä korkeakoulutettuna myöskään työpaikkaa, koska korkeakoulualoilla suhteet eli sosiaaliset verkostot ovat työllistymisessä kaikki kaikessa.

Kohtalosi on toisin sanoen syrjäytyä. Maisterin tai tohtorin papereiden jälkeen sinua odottaa kuntouttava työtoiminta.
Tarkoitatko että pitäisi olla valmis pyörittämään laitonta anniskelu- ja rahapelitoimintaa että voisi menestyä elämässä?

Naista olen saanut, tosin yleensä maksamalla. Parisuhteen ja perheen saa hankkimalla vaimon vaikka Thaimaasta. Kaikesta päätellen Virossa on yllättävän helppoa tutustua ihmisiin. Työpaikka on jo nyt joten syrjäytyminen ei ole välitön vaara.

Yhteistyössä