Kina: Muutetaanko miehen vai minun kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pattitilanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pattitilanne

Vieras
Olen nyt siinä vaiheessa suhdetta miehen kanssa, että olemme valmiit muuttamaan yhteen. Nyt on vaan riita siitä, että kumman luo muutetaan...

Minä asun pari vuotta vanhassa rivarissa, 120 neliötä. Mies vanhassa, remontoimassaan omakotitalossa, 80-90 neliötä. Minun asuntoni on perheasunto, 2 vessaa, 3 suihkua, jne. Mies on selkeästi aikoinaan remontoinut talonsa yhden miehen asunnoksi - vain yksi vessa, jne.

Miehen talo on tosin luonnonkauniilla paikalla. Mutta tilaa on liian vähän. Lisäksi lapset joutuisi vaihtamaan koulua...

Olin jotenkin aina ajatellut, että jos ja kun yhteen muutetaan, muutetaan ensin mun asuntoon ja katsellaan sitten yhdessä isompaa rivaria, tonttia tai valmista uudehkoa ok-taloa. Mies taas on niin ihastunut taloonsa, ettei halua muuttaa sieltä minnekään.

Tähänkö tämä suhde sitten kaatuukin...

Mutta kun se ei miehelle sovi... Tuo on hänen unelmatalonsa ja sillä hyvä. Sitä pitäisi laajentaa, ennenkuin siihen voisi koko porukka muuttaa, minun mielestäni. Mies ei ymmärrä, mihin sitä tilaa niin paljon tarvitaan. Hänestä kaksi vessaa on liioittelua. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pattitilanne:
Mutta kun se ei miehelle sovi... Tuo on hänen unelmatalonsa ja sillä hyvä. Sitä pitäisi laajentaa, ennenkuin siihen voisi koko porukka muuttaa, minun mielestäni. Mies ei ymmärrä, mihin sitä tilaa niin paljon tarvitaan. Hänestä kaksi vessaa on liioittelua. :)

Mä en tajua miksi aina pitää tanssia miehen pillin mukaan "se on hänen ulnelmatalonsa" se on vaan talo. Tao häneen järkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Jos muutatte väliaikaisesti sinun asuntoosi ja remontoitte miehen talosta isomman.
Sitten kun remontti valmis muutatte siihen.
Tai uusi yhteinen.

Ensin mainittu on hyvä idea. Jos vain muutatte hänen taloonsa, niin toisen vessan puute yms tulee kuitenkin toistuvasti esiin ja tämän hänkin varmaan ymmärtää. Aina jos jotain on, alkaa vänkäys että pakko oli tännekin muuttaa. Tehkää se laajennus ensin, niin molemmilla on hyvä mieli.

Siis olette tekemässä yhteistä suurta ratkaisua joka vaikuttaa teidän molempien elämään.
Ja miehesi ei näe sinun tai lasten näkökantaa asiassa....
Pitäisikö sinun nyt kuitenkin miettiä kannattaa edes muuttaa yhteen.
Eikö unelmat pitäisi olla yhteisiä, ei vaan toisen ?

Viettäkää vaikka syysloma tms hieman pidempi aika siellä miehen talossa. Näette miten homma toimii, ja ehkä mieskin huomaa ettei se ole ihan niin helppoa miten hän asian ajattelee. Lapsetkin tarvitsevat oman tilansa, tekin varmaan haluatte omaa rauhaa ym. Sen jälkeen voitte taas miettiä miten homma jatkossa etenee. Mutta ei teillä varmaan kauhea kiire ole, joten parempi miettiä rauhassa kuin tehdä radikaaleja ratkaisuja kevyin perustein.

Yhteistyössä