Kinkkinen ongelma

TUNDRA-arjen sankari-

Aktiivinen jäsen
25.03.2006
9 314
0
36
Harrastukset menevät päällekäin.

Pojalla olisi viikonloppuna partioleiri. Sinne on pitänyt ilmottautua jo pari kuukautta aikaisemmin. Silloin sanottiin, että ilmottautuminen on sitova ja peruutuksesta saa leirimaksun takaisin vain lääkärintodistusta vastaan. Leiri kestäisi lauantain ja sunnuntain.

Tänään saimme kuulla, että lauantaina olisi myös sählyturnaus.

Silloin kun piti ilmottautua, kysyin useaan kertaan pojalta, että haluaako hän varmasti lähteä, että sitä ei voi noin vain perua. En halua huvikseni maksaa leirimaksua, jos hän ei lähdekään. Halusi lähteä.
Mutta nyt, kun sattuikin tämä päällekäisyys, niin lähtisi mieluummin sählyturnaukseen.

Toisaalta haluaisin päästää hänet mieluummin sinne. Koska tiedän, että suurin osa kavereista menee sinne ja hänellä olisi varmasti hauska reissu.

Toisaalta taas, mielestäni hänen pitäisi mennä sinne partioleirille, koska se meno on aikaisemmin sovittu ja useaan kertaan vielä kysyin että lähteekö.

Jos lähtee sählyyn, niin periaatejuttu menee hukkaan. Joudun maksamaan sekä leirimaksun, että partiomaksun (se ei kyllä poikaa haittaa, kun hän luulee, että raha kasvaa puussa) Mutta hällä olisi varmasti hauska reissu.

Jos lähtee partioleirille, niin häntä harmittaisi se sählyturnaus. Ja entä jos sitten hältä loppuu innostus koko partioon.

Tei kummin vain, niin teen nyt väärin.
:/

Saa viikkorahaa 2 euroa viikossa.
Leirimaksu on 25 euroa. Että sais sitte maksella sitä kolme kuukautta. Mutta kun poika ei oikein ymmärrä rahan arvoa. Ei sitä haittais yhtään, vaikkei viikkorahaa saiskaan.

Kuitenkin jos on joku reissu ollut, niin olen antanut reissurahaa ja lauantai karkit ostan myös. Eli sillä viikkorahalla se on voinut itse sitten ostaa jotain kivaa itselleen.

Mä kyllä varmaan päästäisin sählyturnaukseen jos poika tosissaan sinne haluaa..
Voittehan te sopia että poika osallistuu niihin leirin kustannuksiin vaikka tekemällä ylimääräisiä kotiaskareita tms.
Jos se sähly on pojalle tärkeä ja mielekäs harrastus, niin aika julmaa olisi mun mielestä kieltää se. Varsinkin kun ei tuota turnausta tiedetty leiristä sovittaessa. :/

Mutta, tuo siis mun mielipide, olen tunnetusti aika huono sanomaan ei. :xmas:

Niin, mustaki tuntuu, että päästäisin sinne sählyyn. Kun eihän se varsinaisesti pojan vika ole, että sählyturnaus osuu samalle viikonlopulle? Jos olis etukäteen tienny sählyturnauksesta mutta unohtanu kertoa siitä niin sitte tilanne ois mun mielestä toinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ellu:
mitäs jos haette lääkärintodistuksen, väität vaikka että lapsella on oksennustauti. niin saat rahat takaisin ja lapsi pääsee sinne sählyturnaukseen

No tämmöstä kieroutta en ainakaan ihan helpolla haluais ainakaan omalle lapselle opettaa :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja ellu:
mitäs jos haette lääkärintodistuksen, väität vaikka että lapsella on oksennustauti. niin saat rahat takaisin ja lapsi pääsee sinne sählyturnaukseen

Okei :D |O. Täähän olis tietysti kasvattava vaihtoehto.

No joo, leikki sikseen. Mun mielestä ehkä pitäis mennä sinne ensin sovittuun vaihtoehtoon, kun ei kai sekään mikään epämieluinen oo, kun on kerran ollu sinne lähtemässä alunperin.

itse olen jonkun verran ollut näissä leiritouhuissa mukana...myös partioleireillä, niin ehdottasimpa sellaista, että ilmoitat leirinjohtajille, että poika käy välillä turnauksessa ja tulee sitten takaisin leirille. Saatte kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

Alkuperäinen kirjoittaja vanhanaikainen:
itse olen jonkun verran ollut näissä leiritouhuissa mukana...myös partioleireillä, niin ehdottasimpa sellaista, että ilmoitat leirinjohtajille, että poika käy välillä turnauksessa ja tulee sitten takaisin leirille. Saatte kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

Ei taida ihan käydä välimatkojen vuoksi. Partioleiri on 80 kilsan päässä ja mulle ei ole vielä tiedossa missä se turnaus on. Tiedote siitä pitäis tulla huomenna.
On tätä tänään tullut pohdittua aika lailla. Pitää vähän jutella asiasta pojan kanssa vielä ja kysellä mitä itse pitäis oikeana ratkaisuna.

jaa-a.

ihan ensimmäisenä sanoisin, että leirille koska niin on sovittu. mutta toisaalta poika ei ole ilmottautuessaan tiennyt sählyturnauksen olevan samana päivänä. Todella kinkkistä. periaatteet menee ihan suohon jos tehdään muuta mitä on päätetty. mutta mä olisin varmasti niin pöljä kasvattaja, että päästäisin sinne sählyyn koska se olisi lapsesta hauskempaa ja kaverit menee sinne. pistäisin lapsen tekemään kotitöitä ennen turnausta ja muutamat viikkorahat jättäisin maksamatta, näin lapsi korvaisi sen turhan maksun.

Yhteistyössä