kinkkinen tilanne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Netta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Netta

Vieras
Kummallinen tilanne. Hyvä ystävättäreni harkitsee eroa miehestään, on harkinnut jo vuoden pävän, mutta ei ole varma asiasta. Molemmat ovat hyviä perhetuttujamme. Nyt tämä ystävättäreni mies yrittää kaataa minut sänkyyn kanssaan, kun puolisomme eivät ole näkemässä. En tietenkään suostu, mutta en tiedä pitäisikö minun kertoa tästä miehelleni tai ystävättärelleni. En haluaisi rikkoa ystävättäreni parisuhdetta, koska heillä on kuitenkin vielä toivoa. Ahdistaa. Olisin halunnut olla molempien ystävä, kuten olen ollut vuosikaudet, vain ystävä.

Minun neuvoni on että vetäydy tilanteesta . Sinulla ei ole mitään velvollisuutta raportoida sinuun kohdistuneista sänkyehdotuksista. Asian julkituominen vain hankaloittaa omaa elämääsi, miehesi saa turhia tuskia joita hän ei ole ansainnut, samoin likkakaverisi. Viime kädessä vastuu ko. pariskunnan yhteiselämästä on heillä itsellään, ei teillä. Jos tämä mies ehdottelee sinulle niin todennäköisesti hän tekee sen myös monille muille. Sitä ette pysyt sinä etkä hänen puolisonsa väijymään. Jos tämä sinuun kohdistunut ehdotus tulee joskus julki, ihmettelen vaan että miten tulisi , niin kerro että sinulla ei ole ollut mitään haluja ko. henkilöön ja että nämä ehdotukset ovat täysin hänen omaa tuotostaan ja että et halunnut aiheuttaa ystävällesi pahaa mieltä moisten ehdotusten takia. Piste.

Kerro nyt ainakin miehellesi! Jos asia myöhemmin putkahtaa esille ja et ole kertonut, niin asia varmasti herättää ihmetystä. Itse kertoisin myös ystävällesi, koska muuten vain peittelet sikamaisen miehen käytöstä.

Konsultti:
Hankalaa vetäytyä tilanteesta, kun näitä yrityksiä tulee enemmän ja enemmän ja ne käyvät yhä pahemmiksi. Olemme paljon tekemisissä neljästään ja on aina ollut luonnollista että kavereina voimme liikkua tai puuhastella jotain asiallista myös ystävän kumppanin kanssa. Ko. mies on minun mieheni hyvä ystävä myös, puhuvat paljon.. harmillinen tilanne, en haluaisi menettää näitä ystäviä. Olen tälle ystävättäreni miehelle sanonut suoraan etten riko näitä ihmissuhteita tällä, mutta ei auta.

Mona:
Jos kerron miehelleni, niin jotenkin tuntuu pahalta sekin että jättäisin ystävättäreni ainoaksi joka asiasta ei tiedä, kunkaikki muut kolme teitäisimme mikä on.

Miehellesi nyt ainakin tulee kertoa. Ihme että edes harkitset asiaa. Asia on juuri kuten Mona sanoikin eli pahimmassa tapauksessa tuo salailu saisi säröjä omaan liittoosi.

Sama pätee kyllä ystävyysuhteeseesi. Rehellisyys yleensä kannattaa, vaikka se saattaakin kirpaista tilanteen osapuolia. Onhan se vaarana, että ystävättäresi tekee sinusta syntipukin tai joudut jonkinlaisen sijaiskärsijän rooliin.

Jos te liikutte neljästään, niin miten tällä miehellä on edes mahdollisuuksia tehdä tuollaisia ehdotuksia sinulle? Jos tilanne oikeasti on niin, että mitään ei sinun ja tuon miehen välillä ole tapahtunut ja et ole kiinnostunut, niin miksi et voisi miehellesi kertoa? Eihän hän ole tosi ystävä miehellesikään, jos vokottelee toisen vaimoa. Itse vastaavassa tilanteessa olisin heti puhunut miehelleni, en olisi edes miettinyt asiaa.
Jos tämä mies vielä tekee ehdotuksia, sano, että tämän on loputtava ja että kerrot asiasta myös muille.
Tälle naispuoliselle ystävällesi kertomista voi tietysti harkita. Aina voi ajatella, että ei puutu toisten asioihin. Jos tämä nainen kuitenkin harkitsee eroa, niin voisi olla reilua kertoa, jotta hän tietäisi totuuden miehestään. Jos hänkin kuulee asiasta myöhemmin, niin saattaa herättää epäilyjä, että et ole kertonut. Hän saattaa myös olla sitä mieltä, että sinä viettelet hänen miestään. Kertominen hänelle voi tosin aiheuttaa aikamoisen sopan, joten varaudu riitoihin hänen kanssaan.

Samaa sanon kuin Marru. Ehdottomasti.

Ei tuo mies enää ole ystävä vaan sonni, jolle ei kauniit ja hienotunteiset keinot tepsi. Ainoa tapa on sanoa jyrkästi ja suoraan, että hän ei vetoa sinuun miehenä mitenkään etkä halua olla missään lähemmissä tekemisissä hänen kanssaa. Minä kyllä sanoisin, että pitääkö sinua potkaista munille, vai tajuatko vähemmästä. Eikä mitään yhteistä tekemistä enää, sehän on sama, kuin ruokkisit miehen toiveita. Miehen ainoa ajatus on kaataa sinun ja miehesi suhde sillä, että hän saa sinut mukaansa omiin toiveisiinsa.

Kaveruuden kirjoittamattoman lain mukaan kaverin naiseen ei kosketa, ei ehdotella eikä tapailla. Sellaiseen syyllistyvä ei ole kaveri, joten turhaan suojelet ystävyyttä, jota ei enää oikeasti ole.

Naiselle voit sanoa myös, että haluat olla hänen ystävänsä, mutta tässä kuviossa se ei enää onnistu. Voitte jatkaa ystävyyttä naisina, joista miehet ovat poissa.

Vahinko, mutta et sinä pysty tätä enää ennalleen muuttamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mona:
Jos te liikutte neljästään, niin miten tällä miehellä on edes mahdollisuuksia tehdä tuollaisia ehdotuksia sinulle?

Helposti. Eihän siihen tarvita muuta kuin , että mieheni ja ystävättäreni ovat eri huoneessa juuri sillä hetkellä, tai että sovimme että kaksi käy kaupassa ja kaksi kokkaa, eikä ne mene aina pareittain ne jutut, eivät ole menneet vuosiin, koska olemme todella olleet hyviä ystäviä kaikki keskenämme. Nyt emme sitä sitten enää ole ja se ottaa kyllä päähän, tämä välttely. Tälle miehelle olen sanonut suoraan asiasta, mutta vaikka hän sanoo ymmärtävänsä niin kummasti se ymmärrys unohtuu muutaman saunakaljan jälkeen. Taidan kertoa tämän sitten sekä miehelleni että ystävättärelleni. Tekisinköhän sen silloin kun olemme kaikki neljä paikalla? Vai erikseen.. siinä sitä on taas pohtimista.