kinkkupiiras sisältä löysä, kuuluuko olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anniina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Anniina"

Vieras
epäonnistuikohan mun kinkkupiiras kun on sisältä löysä. pohja ei vaikuta ainakaan liian raa'alta musta, päällinen on ruskean värinen, ei olisi voinut olla pidempään tai päältä olisi kärähtänyt. mutta sisältä on löysää. onko tää nyt sit raakaa ja uskaltaako syödä?

tein hellapoliiisin ohjeen mukaan. täytteeksi tuli pari munaa, juustoraastetta 150g, 2dl kermaa, 200g kinkkua, ja tomaattia+ mausteita.

kuuluuko näiden piiraiden olla sisältä löysiä vai olisko pitänyt tehdä jotain toisin?
200 asteessa paistoin 30min ja pohjaa vielä etukäteen 10min ennen täytteiden laittoa.

Tomaatti löysentää sisusta. Piirakka on kuumana heiman löysä, anna jäähtyä hetki. Jos munamaito ei ole hyytynyt riittävästi syy luultavasti sinun uunissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuumana löysää;26207173:
Tomaatti löysentää sisusta. Piirakka on kuumana heiman löysä, anna jäähtyä hetki. Jos munamaito ei ole hyytynyt riittävästi syy luultavasti sinun uunissa.

Tule muuta ku vatsakipuja tuolla ohjeella.

Alkuperäinen kirjoittaja höpsistä;26207192:
Tule muuta ku vatsakipuja tuolla ohjeella.

Ohje on tosi hyvä turha sitä mollata. Olen itsekin tehnyt samanlaisen ja hyvää aina tullut. Kinkkua tosin olen laittanut jopa 300g, mutta täytteiden määrä on makuasia. Kyllä parin desin täyte pitäisi kananmunalla hyytyä puolessa tunnissa tai syy on sitten uunissa jos ei näin ole tapahtunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Höpö höpö;26207230:
Ohje on tosi hyvä turha sitä mollata. Olen itsekin tehnyt samanlaisen ja hyvää aina tullut. Kinkkua tosin olen laittanut jopa 300g, mutta täytteiden määrä on makuasia. Kyllä parin desin täyte pitäisi kananmunalla hyytyä puolessa tunnissa tai syy on sitten uunissa jos ei näin ole tapahtunut.

300g. kinkkua, eihän se ole es kananmunan kokoista könttiä. Hirmu isoja lihoja te paistelette. :D

Yhteistyössä