Kinkun sulatuksesta!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"joo"

Vieras
Kun tänään vasta päätettiin että ostetaan ihan pienen pieni kinkku meille itsellekin (minä, mies ja 1 lapsi) vaikka ollaankin aatto mun vanhemmilla ja joulupäivänä syödään miehen vanhemmilla. Onpahan aamupalaksi ja iltapalaksi kinkkua, on se niin hyvää. No kaupassa ei ollut pienempiä kuin 4,5kilon kinkkuja. Sulaako se enää jääkaapissa aattoiltaan tai yöhön mennessä????????? Vai voiko sulatella huoneenlämmössä?

Laita ämpäriin kylmään veteen sulamaan, kyllä ehtii sulaa :) nimimerkillä "kokemusta löytyy". Huoneenlämmössä pintapuolen sulamisen jälkeen siinä alkaa bakteerikasvusto jylläämään..

[QUOTE="a p";22731037]Äitini ohjeisti niin että nyt kinkku sulamaan huoneenlämpöön, MUTTA tosiaan tuota bakteerihommaa ajattelin, että tuleeko sitten bakteeria?[/QUOTE]

Ainahan lämmössä alkaa bakteerit kasvamaan eli täysin mahdollista enkä tosiaan alkaisi sulattamaan kinkkua huoneenlämmössä. Tosiaan itse olen sulattanut reilun 5 kilon kinkun kylmässä vedessä ämpärissä, siis kinkku paketteineen päivineen ämpäriin ja kylmää vettä niin että peittyy. Kun vesi lämpiää vaihda tilalle kylmää vettä eli älä seisota koko aikaa samassa vedessä :)

No kyllä se voisi nyt ottaa huoneenlämpöön sulamaan aamuun saakka ja sitten kylmään veteen tai jääkaappiin. Nimittäin kun sisäosa on ihan jäässä vielä, niin kyllä se aamuun saakka pitää pinnankin bakteerittomana. Mutta tuo vesiohje oli hyvä, ilmeisesti itse asiassa viileässä vedessä jäinen ruoka sulaa nopeammin. Niinhän pakasteravutkin sulatetaan ja samalla se sulaminen pitää veden viileänä eikä pääse pilaantumaan.

[QUOTE="joo";22730916]Kun tänään vasta päätettiin että ostetaan ihan pienen pieni kinkku meille itsellekin (minä, mies ja 1 lapsi) vaikka ollaankin aatto mun vanhemmilla ja joulupäivänä syödään miehen vanhemmilla. Onpahan aamupalaksi ja iltapalaksi kinkkua, on se niin hyvää. No kaupassa ei ollut pienempiä kuin 4,5kilon kinkkuja. Sulaako se enää jääkaapissa aattoiltaan tai yöhön mennessä????????? Vai voiko sulatella huoneenlämmössä?[/QUOTE]

Miksi sen pitäisi sulaa aattoiltaan mennessä kun kuitenkin syötte sekä aattona että seuraavana päivänä muualla?

Yhteistyössä