Kinkun sulatus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jaksais kiinnostaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En teidä miten tuo virallisesti pitäis laskea, mutta minun mielestä isä on aina ottanu 23pvä aamulla aikaisin huoneenlämpöön ja illalla uuniin.Paistaa siis yön aikana.
Voi olla, että on ottanut jo 22pvä illalla kinkun sulaan, en ihan 100% varma ole

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
En teidä miten tuo virallisesti pitäis laskea, mutta minun mielestä isä on aina ottanu 23pvä aamulla aikaisin huoneenlämpöön ja illalla uuniin.Paistaa siis yön aikana.

Et oo tosissas! Se 23. päivä on just se aatonaatto, jolloin aattelin sen PIKKUkinkun laittaa uuniin... Ei siis sula tunnissa eikä kahdessa, eikä päivässä tai kahdessa...

Voi olla, että on ottanut jo 22pvä illalla kinkun sulaan, en ihan 100% varma ole

:o
äidillä 9kg kinkku ottaa perjantai iltana jääkaappiin sulamaan, ma iltana myöhään huoneen lämpöön, aamulla uuniin.

Noin iso kinkku sulaa n. 5 päivää, pienemmät 2-3 päivää. Kinkun sisälämpötilan pitää olla +4 - +10 ennen uuniin laittamista. Eli kannattaa ottaa kinkku hyvissä ajoin sulamaan ettei mene homma pilalle. Mielummin vaikka päivää liian aikaisin kuin liian myöhään.

Mä ottaisin lauantai aamuna jääkappiin ja sitten tiistai aamuna huoneenlämpöön.

muoks.. ei ku aiemmin, mä ajattelin nyt vaan sitä meidän 7kg kinkkua. Varmaan jo torstaina ottaisin sinne kaappiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Et oo tosissas! Se 23. päivä on just se aatonaatto, jolloin aattelin sen PIKKUkinkun laittaa uuniin... Ei siis sula tunnissa eikä kahdessa, eikä päivässä tai kahdessa...

No kuten jo sanoin niin en ihan satavarmasti nyt muidsta että montakos päivää aiemmin se isäntä sen kinkun tapaa ottaa keittiön pöydälle makaamaan ;)
Jos ei sula päivässä tai kahdessa niin sulata 3pvä? Ota jääkaappiin se 19pvä sulamaan niin kerkeet paistaa.

Yhteistyössä