Kipeä vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jolinair
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jolinair

Uusi jäsen
17.07.2007
3
0
1
Lapseni (10kk) on eilisestä asti ollut kuumeessa.
Kävimme aamupäivällä lääkärissä ja mitään erikoista ei löytynyt. Tulehdusarvot normaalit. Sai lääkekuurin.
Lapsi on ilta viidestä asti itkenyt (välillä nukahtanut hetkeksi).
Ei halua maata selällään.
Kuume on ylimmillään ollut (1h sitten) 40,0astetta.
Soitin päivystykseen ja sieltä täti neuvoi, että sairaalaan pitää mennä kun kuume on yli 40,3.
Suppoja on tänään saanut jo kolme tänään. Viimeisimmän jälkeen ei kuume ole laskenut. Päin vastoin, se on noussut.

Nyt sitten luin yhdestä kirjasta (ei mikään jeesuksen aikanen), että jos vauvan kuume on 39,5, eikä alene kuumelääkkeellä, on mentävä lääkäriin. Tai jos itku on heikkoa ja lapsi on kosketusarka.

Miten te olette toimineet?
Edessä toinen raskas yö :ashamed:

Me saatiin vauvamme ollessa kuumeessa 5 kk:n iässä ohjeeksi antaa burana ja para suppoja vuorotellen.Lääkäri korosti vauvalla kuumeessa kivun hoitoa ,jotta nukkuisi ja söisi paremmin. Ihan perus konstit :viileä huone, vähän vaatetta ,jos räkäinen sängynpää nosto. Sinuna soittaisin vielä päivystykseen ja kysyisin ohjeet kuumelääkkeiden antoon ja jos ne ei kerta auta niin vaatisin päästä käymään.

Päivystys loppui 10min. soiton jälkeen. Nyt päivystävään paikkaan eli sairaalaan on 30km matkaa ja mulla ei ole autoa.
Buranasta se mullekkin sanoi jotain, mutta ei kovin tarkasti mitään. Panadolia mulla on suppoina..mutta kun kuume ei laske.
Mulle sanottiin, että ei tarvitse syödä mitään, kunhan juo hyvin.
Vaatteena pelkkä vaippa. Sängynpääty on aina noin 5cm ylempänä...eipä se auta, kun jätkä nukkuu aina jalkopäässä pää alaspäin.

Yön ajan ajattelin joka välissä pojan herätessä mitata kuumeen...jos se menee yli 40,2 niin sitten soitan ambulanssin kuskaamaan meiät sairaalaan.

Tää mun asunto on hirveen huono pitää viileänä, kun täällä on lämmintä 28,2 astetta. Oli ikkunat auki tai ei niin lämpötila ei muutu. Nyt laitoin ropellituulettimen päälle makkarin nurkkaan, että jos siellä pysyisi hieman parempana ilma ja poju saisi nukuttua...ja minä siinä sivussa..

Meidän 10 kk; ikäinen poika huusi pari vuorokautta kipeää korvaansa ja oli lämpöä oli 38,5. Lähin lääkäri olisi ollut Mikkelissä, mutta emme saaneet sieltä yksityiseltä aikaa. Niimpä piti ajaa 60 kilometriä Heinolaan.
Kyllä oli hyvä palvelu siellä. Olimme mökillä. Poika oli kuumeessa sen jälkeen päivän.
Pidimme häntä pelkässä vaipassa ja juotimme paljon ja annoin yöksi nestemäistä panadolia. Suosittelen.

Jos ei ole autoa käytettävissä niin taksi vaan ja menoksi. Kyllä Kela korvaa kyydin ja vakuutus loput.

Yhteistyössä