Kipin kapin hakemaan ne vaunut sieltä rappukäytävästä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "xXx"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en ole ikinä ymmärtänyt mikä tässä on niin vaikeata.

Ne vaunut rappukäytävässä on PALOTURVALLISUUSRISKI. Siksi niiden säilyttäminen siellä on KIELLETTYÄ. Se joka tekee niin, aiheuttaa vaaratilanteen koko talon asukkaille.

Onhan se varmaan ikävä kiskoa kärryjä hissittömän talon kolmanteen kerrokseen, mutta vaihtoehtona ei ole jättää niitä rappukäytävään. Yksi vaihtoehto voisi olla miettiä, kannattaisiko asua jossain muualla kuin hissittömän talon kolmannessa kerroksessa.

Ja sä olet oikeasti sitten sitä mieltä, että kun naapurin Pertin kämppä on ihan kaameassa kunnossa, niin naapurin Pirkolla on sen takia oikeus säilyttää kullannuppunsa vaunuja siellä rappukäytävässä vastoin pelastuslakia?

No en tietenkään, sanoin vain ymmärtäväni, miksi jotkut toimivat vastoin sääntöjä, kun sitä säilytystilaa oikeasti kerrostaloissa on marginaalisen vähän. :D

[QUOTE="Lissu";26888472]Mä en ole ikinä ymmärtänyt mikä tässä on niin vaikeata.

Ne vaunut rappukäytävässä on PALOTURVALLISUUSRISKI. Siksi niiden säilyttäminen siellä on KIELLETTYÄ. Se joka tekee niin, aiheuttaa vaaratilanteen koko talon asukkaille.

Onhan se varmaan ikävä kiskoa kärryjä hissittömän talon kolmanteen kerrokseen, mutta vaihtoehtona ei ole jättää niitä rappukäytävään. Yksi vaihtoehto voisi olla miettiä, kannattaisiko asua jossain muualla kuin hissittömän talon kolmannessa kerroksessa.[/QUOTE]
Nimenomaa näin! :flower:

No en tietenkään, sanoin vain ymmärtäväni, miksi jotkut toimivat vastoin sääntöjä, kun sitä säilytystilaa oikeasti kerrostaloissa on marginaalisen vähän. :D

Silloin ei pidä muuttaa säilytystilattomaan kerrostaloon, jos aikomuksena on alkaa lisääntyä holtittomasti. Pitää valita omaan elämäntilanteeseen sopiva asunto, eikä odottaa muilta "ymmärrystä". :stick:

• Tykkää
Reactions: Bonaire
Toivottavasti myös mamman Nico-Petteri hengitti savukaasuja ja pääsi sairaalahoitoon, nyt kun ei edes ole vaunuja käytössä pariin päivään. :heart:

:O No eihän se ole sen lapsen vika! Miksi toivot pahaa viattomalle sivulliselle, joka tosin syntymällään aiheutti sen, että ne kärryt siellä rapussa olivat. :D

Meillä taas isännöitsiä on nimenomaan sanonut, että vaunut saa jättää rappukäytävään.
Tuossa etuoven vieressä on tälläkin hetkellä neljät kärryt (kaikki vielä tupliksia).

Erillistä vaunuvarastoa kun ei ole. Pyörävarastokin on tuolla 200 metrin päässä, kylmävarasto luonnollisesti.
Palo-ovet onneksi on rapun ja asuntojen käytävien välillä.

En ikinä säilyttäisi rattaita käytävässä vaikka mikä olisi. En halua riskeerata toisten henkeä itsekkyyden takia, tuskin pääsisin yli syyllisyyden tunteesta ikinä jos joku loukkaantuisi/kuolisi. Kyllä se vaunujen jättäjä on ehdottomasti myös syyllinen paloon.

Hissittömään taloon en ylipäätään muuttaisi jos lapsia olisi suunnitelmissa ja jos jostain syystä tällaisessa asuttaisi/olisi pakko asua, ostaisin markkinoiden kevyimmät pikkuset rattaat joita kantaa helposti tai kantoliinan. Jos olisi auto, jättäisin rattaat autoon. Kyllä varmasti joku vaihtoehto olisi.

:O No eihän se ole sen lapsen vika! Miksi toivot pahaa viattomalle sivulliselle, joka tosin syntymällään aiheutti sen, että ne kärryt siellä rapussa olivat. :D

Eli aikuisten on ihan ok joutua hengenvaaraan ja sairaalaan, mutta ei palon aiheuttajan. Ihanaa tää palstamammojen logiikka. Ne lapset on tulevaisuuden aikuisia, miettikää sitä niitä tehdessänne. Ei yhtään sen kummempia kuin muutkaan ihmiset, eikä niille pidä suoda mitään erioikeuksia.

Yleensä kyllä asunnossa kun asunnossa joku säilytyspaikka vaunuille löytyisi jos vaan haluttaisi sellainen löytää. Kuten kirjoitin aikaisemmin, me säilytettiin esikoisen synnyttyä hänen vaunujaan olohuoneessa, koska muuallekaan ei mahtunut. Eihän se ollut milläänmuotoa kivan näköstä tai edes kamalan käytännöllistä, mutta eipä ne muualekaan mahtuneet.
Rappukäytävässä kyllä olis ollut tilaa vaikka kuinka.

• Tykkää
Reactions: idunnor
Eli aikuisten on ihan ok joutua hengenvaaraan ja sairaalaan, mutta ei palon aiheuttajan. Ihanaa tää palstamammojen logiikka. Ne lapset on tulevaisuuden aikuisia, miettikää sitä niitä tehdessänne. Ei yhtään sen kummempia kuin muutkaan ihmiset, eikä niille pidä suoda mitään erioikeuksia.

Silti toiselle pahaa toivominen on todella ala-arvoista.

No eihän se lapsi nyt herranjee niitä vaunuja sinne käytävään ole jättänyt! Ja syyllinen on kyllä ihan se palon sytyttäjä. Vaunut käytävään jättänyt tosin toimi typerästi ja ajattelemattomasti antaessaan palon sytyttäjälle mahdollisuuden tuikata ne vaunut tuleen.

Kyllä pari mammaa jätti meidänkin entiseen taloon käytävään ne kärrynsä, vaikka erillinen vaunuvarasto oli ja se HISSI. Ilmeisesti vaunuvarasto oli täynnä ja siksi päättivät että voi jättää.

Kärrättiin veke sieltä ja jätettiin netistä tulostettu paloturvallisuudesta kertova teksti niihin. Toisenkin kerran olivat jättäneet sitten ja taas kärrättiin veke, sen jälkeen ei näkyny enää. Vähän vaikea uskoa etteikö omaan eteiseen olisi pahimmassa tapauksessa mahtunu kun katsoi talon pohjapiirrustuksia sillon muuttovaiheessa. :D

Mutta on se niin vaikeeta...

Tästä keskustelusta tuli mieleen, että saako lastenvaunuja säilyttää pyörävarastossa? Siis täällä pyörävarastoon mennään tuosta ulko-oven viereisestä ovesta ja on ihan erillinen varasto.. Rappukäytävän yhteydessä olevassa varastossa ei tietty saa säilyttää. Ite joudun aina noitten tuplarattaitten kanssa värkkäämään. Ne kyllä just ja just mahtuu hissiin, mutta ei lasten kanssa.. Ite en pysty portaita pitkin mitään raahaamaan, joten aina vähän ongelmia sitten.

Tästä keskustelusta tuli mieleen, että saako lastenvaunuja säilyttää pyörävarastossa? Siis täällä pyörävarastoon mennään tuosta ulko-oven viereisestä ovesta ja on ihan erillinen varasto.. Rappukäytävän yhteydessä olevassa varastossa ei tietty saa säilyttää. Ite joudun aina noitten tuplarattaitten kanssa värkkäämään. Ne kyllä just ja just mahtuu hissiin, mutta ei lasten kanssa.. Ite en pysty portaita pitkin mitään raahaamaan, joten aina vähän ongelmia sitten.

Meillä oli siinä entisessä asunnossa juuri käytävän yhteydessä vaunuille ja pyörille tarkoitettu varasto. Ja palo-ovi siis eristi tämän muusta käytävästä.

[QUOTE="Nana";26888382]Jos jätän pyöräni lukitsematta keskelle pyörätietä ja...

...ne varastetaan, varas on tehnyt väärin , mutta olisin itse voinut omalla toiminnallani estää pyöräni varkauden.
...joku ajaa tuhatta ja sataa omalla pyörällään katua pitkin, törmää keskellä tietä olevaan pyörääni ja lentää oman pyöränsä kanssa jonkun ohikulkevan niskaan jolloin sekä hurjastelija että sivulliset saattavat loukkaantua. Toki hurjastelijan olisi pitänyt ajaa sellaista vauhtia että kykenee reagoimaan yllättäviin esteisiin mutta olisin voinut estää onnettomuuden laittamalla pyöräni pyörätelineeseen johon se kuuluu, jolloin se ei olisi ollut tiellä.

Ja nyt kun sovellamme tätä järkiajattelua vaunuihin rappukäytävässä, jotka joku nulikka/katkeroitunut kerrostaloasukas/mielipuoli/kuka vain käy sytyttämässä tuleen, jolloin useampi ihminen kärsii seuraukset......... kenen vika olikaan?

Ne vaunut helvettiin siitä rappukäytävästä! Niiden paikka ei ole siinä eikä muiden turvallisuutta saa vaarantaa vain siksi että sinä päätit muuttaa hissittömään kerrostaloon jossa et kykene noudattamaan talon turvallisuusmääräyksiä.[/QUOTE]

Sun vertaus ontuu. Vaunujen sytyttäjä sytytti vaunut tahallaan, kun taas polkupyörällä hurjasteliha ei varmasti tahallaan törmännyt toiseen.

Mikä on rappukäytävn yhteydessä oleva varasto? Ainakin meidän edellisessä asunnossa oli vaunuvarasto rappukäytävästä menevän oven takana. Nykyään on yhdistetty polkupyörä/vaunuvarasto, mihin pääsee niin ulkoa kuin rappukäytävän ovestakin.

Kannattaa kysellä isännöitsijältä, missä on teidän vaunuvarasto ja missä saa säilyttää virallisesti.

[QUOTE="vieras";26888541]Sun vertaus ontuu. Vaunujen sytyttäjä sytytti vaunut tahallaan, kun taas polkupyörällä hurjasteliha ei varmasti tahallaan törmännyt toiseen.[/QUOTE]

Joku aiheuttaa käytöksellään paloturvallisuusriskin, joku toinen saa käytöksellään riskin toteutumaan. Näinhän se usein menee. Siksi näitä paloturvallisuusmääräyksiäkin annetaan.

tuo tapahtui Vihdissä eli kunnassa, jossa me asutaan :( onneksi asutaan omakotitalossa, mutta tästä on sen 100 kertaa keskusteltu ja aina joku puolustaa noiden säilyttämistä rappukäytävässä.

Kuten poliisikin tuossa jutussa sanoi, että tässä on esimerkki siitä MIKSIN NIITÄ EI SIELLÄ saa säilyttää!!!

kyllä mammojen omahyväsyys näkyy tässäkin ketjussa :(
Jos porukka ei suostu paloturvallisuuslakia noudattamaan niin toivon todellakin että suurimmalla osalla kotiäideistä ei ole edes ajokorttia, miten on liikenneturvallisuuden laita :O
Kun minä nyt haluan ja minun vaunut ja minä minä minä muista viis mutta kun minä....

Hienost syytetään vain vaunujen sytyttäjää kun en minä voi niitä vaunujani tuoda kotiin kun enhän minä ja mitäs sai päähänsä sytyttää meidän vaunuta ja eihän niistä muuten olisi vaaraa kun minä haluan pitää ne siellä kun minä minä minä...

Miten palstamammat pärjää todellisessa elämässä minä minä asenteella kun näin alkeellisia ja helppoja LAKEJA on näin vaikea noudattaa.

Nyt ihan oikeasti voitte käydä nakkaamassa ne teidän taloyhtiön rappukäytävässä olevat vaunut sinne pihalle....vaikka kaatosateeseen. Parempi sekin kuin tuollainen tulos!!!!

Voi voi. Ja minkä huudon minä palstalla sainkaan kun kävin kahdet meidän taloyhtiön rappukäytävässä olevat vaunut nakkaamassa sateeseen. Tein aloituksen siitä palstalle ja mammat hyökkäsi kimppuun. Oliko tekoni oikeutettu? Olisiko tämäntyyppinen tulos parempi? mitä, häh?

[QUOTE="vieras";26888584]Kysymys:

Voiko ne vaunut käsitellä sillä aineella joka tekee tekstiilistä tulenkestäviä?
Tai ainakaan ei helpolla syty.[/QUOTE]

:laugh:

Kysymys:
Minkälainen maailma olisi jos jokainen tekisi niinkuin ITSE haluaa ja ei olisi mitään lakeja/sääntöjä olemassa?

• Tykkää
Reactions: idunnor

Yhteistyössä