kipu munasarjassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Pitäisiköhän mennä käymään gynellä. Mulla pari vuotta sitten gynetarkastuksessa sattu oikealle alamahaan kun paineli. Ei kuitenkaan löytänyt sieltä koettelemalla mitään erityistä. Asia jäi siihen. Loppuraskauden aikana alamahaan välillä sattui,juuri tuohon samaan kohtaan. Suunnillen siis oikean munsarjan kohta. Jälkitarkastuksessa ei sattunut,kun paineli. Mutta nyt taas, 10kk synnytyksestä,niin taas sattuu välillä ja jos itse painan,niin sattuu.
Mikähän mahtaa olla syynä? Menkat ei ole vielä alkaneet synnytyksen jälkeen, joten olen odotellut papaan pääsyä ja lykännyt gyne käyntiä.

Olisikohan kysta munasarjassa? itselläni oireili juuri noin. Kannattaa mennä lääkärille, ettei kasva kovin isoksi. Yleensähän kystat tulevat ja menevät itsekseen, muttei aina.

Hei täällä kohtalotoveri!! Tosin mua sattuu vaikken paineliskaan. Menkkamaista jomotusta suorastaan :( Kävin jo lääkärillä muttei se löytäny musta mitään vikaa. Edelleen sattuu mutten kehtaa mennä uudestaankaan ku viimeksi se sano että ei tämä vika mitään gynekologista ole. Viitaten että vika on mun korvien välissä?

Muoks. Kuinka kynekoloki kirjotetaan :laugh:

jäikin pois tuosta ekasta viestistä, se eka gyne sano vielä kans ettei löydä mitään, olisko jossain suoliston puolella.. Mutta jotenkin en usko siihenkään.
Vähän kanssa hävettää mennä uudestaan valittaan,jos se onkin korvien välissä.

hei! Kystat voi hävitä ja tulla hyvinkin nopeaan. Mulla tutkittiin kystia, kun kolmen kuukauden sisään piti leikata yksi ja toinen aiheutti niin kovia kipuja että taju meni useaan otteeseen.

Yksi siis leikattiin kun teki niin kipeää että huudin suoraa huutoa ja taju meni. Koko oli 7x9cm
Toinen ilmestyi kolme kuukautta tämän jälkeen ja oli 10x12cm kokoinen. Sain vahvoja kipulääkkeitä ja kun seuraavina päivinä ultrattiin niin kysta alkoi pikku hiljaa pienentyä. kuukauden jälkeen ei näkynyt jälkeäkään.

Vuoden kuluttua leikattiin taas yksi.

Mua kyllä huolestuttaa jos tää onkin jotain vakavaa. Ettei voikkaan saada enää lapsia tän takia.. :( Likka nyt 5kk ja päivä päivältä tulee munasarjat vaan kipeemmiksi. Välillä kipu tuntuu molemmilla puolilla, välillä selkeesti vaan oikealla puolella. Mut on ultrattu tän takia, otettu kaikki mahdolliset verikokeet ja tehty perusteellinen sisätutkimus. Mitä ihmettä tää voi olla kun mitään ei oo löytyny? Mitähän se lääkäri meinas sillä että vika olis suolistopuolella?

jotain kystaa minäkin vähän mietin,mutta sit epäilytti kun ei se aina ole kipeä. mutta jos ne sitten voi pienentyäkin ja hävitä? ehkä se olis joku semmonen sitten?

siitä suoliston puolella- juttua ei se gyne sen pidemmälle jatkanut, jäi se lause vähän ilmaan roikkumaan. tuli vaan tunne ettei se ottanut mua kovin vakavasti.

raskaaksi tulin kuitenkin tämän vaivani jälkeen, joten ehkei se sitten ole vakavaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Raffeli:
Mua kyllä huolestuttaa jos tää onkin jotain vakavaa. Ettei voikkaan saada enää lapsia tän takia.. :( Likka nyt 5kk ja päivä päivältä tulee munasarjat vaan kipeemmiksi. Välillä kipu tuntuu molemmilla puolilla, välillä selkeesti vaan oikealla puolella. Mut on ultrattu tän takia, otettu kaikki mahdolliset verikokeet ja tehty perusteellinen sisätutkimus. Mitä ihmettä tää voi olla kun mitään ei oo löytyny? Mitähän se lääkäri meinas sillä että vika olis suolistopuolella?

Veikkaisin että hormonit on pistäneet suoliston sekaisin.

Tai sinulla on joku allergia, mikä ärsyttää suolistoa. Laktoosi-intoleranssi, vilja-allergia, tai tuoreet kasvikset tai... jms

Suolistotulehdus. Ärtynyt suolisto.

Jos paksusuolessa on jotain tulehdusta tai ärsytystä, niin se tuntuu myös alavatsalla, voi sekoittaa gynekologisiin kipuihin...

:wave:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jotain kystaa minäkin vähän mietin,mutta sit epäilytti kun ei se aina ole kipeä. mutta jos ne sitten voi pienentyäkin ja hävitä? ehkä se olis joku semmonen sitten?

siitä suoliston puolella- juttua ei se gyne sen pidemmälle jatkanut, jäi se lause vähän ilmaan roikkumaan. tuli vaan tunne ettei se ottanut mua kovin vakavasti.

raskaaksi tulin kuitenkin tämän vaivani jälkeen, joten ehkei se sitten ole vakavaa?

Niin no, mulla oli noita kystiä ja on edelleen silloin tällöin, mutta lisäksi löytyi myös allergia, tai sairaus... Ties miten pitkään oon ollu keliaakikko

:D