Kipua alavatsassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neppis

Vieras
Onkohan kenelläkään muulla toistuvaa kipua (ei säännöllistä) oikealla alavatsassa, lähellä lonkkaluuta. Kipu ei liity rasitukseen, vaan tulee millon mitenkin. Pistää ja viiltää. Neuvolasta sanottiin sen olevan normaalia kohdun kasvukipua (lihaskiinnikkeiden venymistä tms.). Olis kiva tietää onko muilla samaa vaivaa ja mitä sen syyksi on sanottu. Itteäni ihmetyttää miten se kohtu tuntuu aina vaan samasta kohtaa kasvavan. Kohta mulla on varmaan toispuoleinen maha:)

Älä huolestu toispuoleisuudesta. Ei susta tule mitään Maha-Quasimodoa=)! Heh!
Se on täysin normaalia. Mullakin on niitä välillä. Jotkut kärsivät niistä enemmän kuin toiset, johtuen rakenteista, kipukynnyksestä yms. Samaa minulle sanottiin neuvolassa. Ei siis huolta, se on vaan pieni vaavi, joka ottaa omaa tilaansa=)! Janis

Mulla oli myös joskus viikon kymmenen kohdalla pahempana nämä vaivat. Tosin ne kivut olivat molemminpuolin. Ilmenivät usein kun jouduin venyttämään itseäni. Esim. jos olin sohvalla kippurassa ja lähdin kävelemään, niin jouduin ensin suoristamaan itseäni, kun ""repi"" molemmin puolin alavatsaa. Joskus yölläkin heräsi siihen, kun vaihtoi kyljeltä toiselle. Johtuvat kuulemma sidekudosten ja vatsalihasten venymisestä. Ja nyt oireet helpottamaan päin.

kohtalotoveri löytyy.. mulla kanssa välillä tosi kovia viiltäviä kipuja.. mutta kuuluu asiaan, joten tämän ihanan asian puolesta olen valmis kipua kestämäänkin =)

Mulla on ollut myös silloin tällöin jompi kumpi puoli alavatsalla kipeä, ja nimenomaan pistävää kipua. Kuulemma ihan normaalia kohdun kasvuun liittyvää liitoskipua tms. Ja mulla on ollut todella voimakastakin, jopa sellaista että en pääse kävelemään eteenpäin kun sattuu niin!