kipuilua alapäässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sintti79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sintti79

Vieras
Onko kukaan huomannut synnytyksen jälkeen, että kun käy vessassa (varsinkin isommalla hädällä), niin sattuu johonkin tohon virtsaputken suulle/häpyhuulten paikkeille. Eli tulee sellainen kramppi ja sitten pitää nostaa kankkua, niin helpottaa.
Minulla tälläinen ikävä vaiva ollut synnytksen jälkeen ja olen odotellut, että milloin loppuu. Alkuunsa oli myös kipua, kun nousi esim. sängystä ylös. On hieman ikävä vaiva... Onko muilla vastaavaa ja milloin vaiva on helpottanut?

Mun on kai hiukan huono vastata tähän kun alapäähän sattui tavalla tai toisella yli vuoden. Oli sellainen synnytys että.... :o Ja juuri pahinta oli istua pytyllä ym kun alapäälihakset venyi ja pullistui :\|

Mä luulen että sä tarkotat sellasta "paineen" tunnetta virtsaputken suulla. Kipu tuntuu kun istahtaa pytylle ja alapää on rentona levällään. Ja voimistuu kun punnaa kakkaa...??
Mulla sama juttu ja johtuu siitä että virtsaputken suu hieman revenny ponnistusvaiheessa... Paranee itellään, esim. mulla synnytyksestä neljä viikkoa ja paljon parempi on kuin esim. viikko sitten.. :)
Toivottavasti paranee kokonaan pian, koska vaiva on musta tosi ilkee.. :/