Kirijottakkaa kaikki jotaki omalla murteellanne :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oululainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys:
Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys:
Missä puhutaan näin "Miten koira pannee" "miten lehemä pannee" "miten auto pannee" jne.

?

Ee oo kyllä uavistustakaan missee päen noen voetas sannoo, meelläpäen elukat kyllä iha sannoo sanottavasa. Ne o nuo ryttyytyshommat sitte ihan eriksee! ... mite lehemä pannee....no se lienööö ihan lehemän henk.koht asija.

:laugh: :laugh:

ei oo murretta mutta eka lausahdus mikä tuli mieleen jostain leffasta "eikös tuo saattana oo suommee ja siin o kaks sannaa-Hä vaan v**** itelles" :laugh: Ei taas liittynyt mihkään järkevään :D

Miä tääl yritän paimentaa tota muksuu ku se ei taas mitää usko. Pitäis siivota ja sillee, ei niinku yhtään kiinnosta. Miä oon kotoisi tualt Kotkast, mut muualla asustellaa täl hetkel. Kovast yrittäny säilyttää tän murteen, mut ei se ain onnistu. Minen kyl puhu mitään mä ja sä -juttuja. :) Ruokaa pitäis tehä ja siivota keittiö.

Yritän muistella yhtä vanhaa savolaista juttua...

Lähin vanahalla v.-87 Nissanillan piäkaupunkiin, ja eikös se juuttaan aato siinä Mäkelänkavun ja Tuurenkavun risteyksessä tehä tenän liikenevaloissa. Minä yritän käännistöö ja eiku vua köhisöö. Perrää alakaa pakkautuva aatoo. Ukko alakaa takana nii perkuleesti töötteemään. No, minä nousin aatostan ja mänin takana töötteevälluo, tämä avas ikkunan, että piäsin ehottammaan:

"Mäne sinä käännisstämmään, nij minä voen paenoo sitä tööttivä".

Ei ukko suostunna vaehtokaappaan, vuoan piäs aika livakkaasti viereistä kaestoo matkoehisa!

Yhteistyössä