Kirijottakkaa kaikki jotaki omalla murteellanne :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oululainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pittäis vissiin alakaa tuo puuro syöttämmään tuolle taaperolle. Liekköhän tuo jo jiähtynyt? Tarviis varmaan kokkeilla ekana ite, ettei aevan pienen suu pala.

*juaritijuariti*

miä katoin kans tonne ulos, mut nyt siäl on jo nii pimeetä, ett ei siäl nää mitää. huammen miä meen käymää kouvolas kaupoil, kun täält meilt päin ei saa semmosii tyynyi, mitkä tukis hyvin tot mun niskaa. Kymenlaakso (anjalankoski)

Luulin et puhun oulun murretta mutta enpä taia enää puhua. Käytiin eilen ostaan auto oulun seu'ulta ja se auto myyjä kyl puhu niin paksua oulun murretta et sai oikein miettiä mitä se sano. Et kait tää mun puhe sit on joku sekotus oulun ja keskipohjanmaan murteesta. Vaik kyl meil lapset puhuu enempi tuota Lamppilaista mitä mies tai minä. Opettajat koulussa puhunu sitä mistä sit tarttunu niillekki.

Mää puhun iha sekasi porii ja turkuu ja vähä viäl ruatsiiki miähe kans. Emmää enää ees tunnista et mikä o turu murret ja mikä porii. Ja ku mää ole Poris, ni mu kaverit kiusaa mite mä puhu nii turkkuu ja ku mää ole Turus, ni kaik nauraa mite mää väännä porii.

Yks kerta toril yks kalamyyjä kysys et olenks mää Laitilast. Et kai mää sit vaa ole mist ole ja puhu mitä puhu :D

Mua alakaa jo vähä väsyttämähän, pitääs varmahan lähtiä kohta nukkumahan, mutta tairan istua täs koneella ja orottaa miästä, se tuloo pian iltavuarosta kotia. Vois vaikka teherä sille pari leipää ja ittelleni kans, että jaksetahan sitte paremmin nukkua.

Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys:
Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys:
Missä puhutaan näin "Miten koira pannee" "miten lehemä pannee" "miten auto pannee" jne.

?

Ee oo kyllä uavistustakaan missee päen noen voetas sannoo, meelläpäen elukat kyllä iha sannoo sanottavasa. Ne o nuo ryttyytyshommat sitte ihan eriksee! ... mite lehemä pannee....no se lienööö ihan lehemän henk.koht asija.

Minä aattelin kohta leipoa sämpylöitä ja kuivakakkua. Vettäki sataa ni ei oikee uloskaa tuu lähettyä. Jospa sitä iltapäivästä kattois ulukoilua.
Muuten minen näistä murteista tiiä, tykkään aatella että sieltä mistä minä oon kotosin, puhutaan puhtainta suomea mitä on. Hesan pellet ja Turun murret on ihan pölijiä meikäläisiin verrattuna.

Yhteistyössä