Kirjasin äsken ylös pojun tulevia jalkkispelejä...tuntuu vähän rankalta :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mitäs muiden samanikäisten lasten vanhemmat on tästä mieltä? Yhtenä päivänä on peräti 4 peliä putkeen, eka alkaa klo. 10 ja vika klo.12.30. Pelit on siis 50 min. välein ja yksi peli kestää puolisen tuntia.

Onko liian rankka rupeama 7-vuotiaalle vai tuntuuko musta vaan siltä?

Noi turnaukset on tommosiin, kyllä meillä ainakin on valmentaja katsonut että kaikki pelaa ja että kaikki jaksaa. Pelajia on ainakin tossa pojan sakissa sen verran että joku voi istua yhden pelin vaihdossakin.
Niin meillä on 10v jalkapalloilija
Pelaa jalkapalloa ja jäkistä (huhtikuu ja lokakuu on aina rankkoja kun sillon on molemmista ne "täydet" 2-3 harkkaa viikossa)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noi turnaukset on tommosiin, kyllä meillä ainakin on valmentaja katsonut että kaikki pelaa ja että kaikki jaksaa. Pelajia on ainakin tossa pojan sakissa sen verran että joku voi istua yhden pelin vaihdossakin.
Niin meillä on 10v jalkapalloilija
Pelaa jalkapalloa ja jäkistä (huhtikuu ja lokakuu on aina rankkoja kun sillon on molemmista ne "täydet" 2-3 harkkaa viikossa)

No se mua tässä oikeestaan eniten mietityttää että noita poikia ei niin paljoa ole. Että saattaa joutua pelaamaan aikalailla. Ja kun meidän jätkä on vielä niin pöljä ettei malta olla pelaamatta vaan painaa hullun lailla pallon perässä niin kauan kun annetaan.

Mutta en mä tietenkään voi kieltää poikaa menemästä tuohon turnaukseen, täytyy vaan sit itse katsoa ettei poitsu vedä itseään ihan piippuun...

Ohhoh, jäkistä vielä päälle :o . Mä luulen ettei tulis meillä mitään...vaikka pitäis kyllä miettiä jotain vaihtiksia, poitsulla kun on vaan tuo jalkapallo ja jostain luin että lapsella pitäis olla useampi eri harrastus.

Mä oon ainakin sitä mieltä, että kannattaa nuorena yrittää harrastaa mahdollisimman montaa eri juttua. Menee pian motivaatio jos yhtä harrastusta vaan takoo päivästä toiseen :)

Taitaa nyt äiti murehtia turhia :D . Meillä vaan tosiaan jätkällä on tapana vetää itsensä ihan piippuun. Ja häntä peluutetaan aika paljon kun on paljon muita pelaajia isompi ja aika hyvä. Eli peliminuutteja kertyy ja jätkä vetää naama punaisena tukka hiessä :D .

Taitaa kuitenkin tehdä ihan vaan hyvää tuo, kun kerran poika itse kertakaikkiaan rakastaa jalkkista eikä tunnu mikään olevan liikaa...

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Mä oon ainakin sitä mieltä, että kannattaa nuorena yrittää harrastaa mahdollisimman montaa eri juttua. Menee pian motivaatio jos yhtä harrastusta vaan takoo päivästä toiseen :)

No tuosta mäkin olen lukenut. Mutta meillä jätkä on oikeesti ihan hulluna jalkkikseen. Vuoden nyt harrastanut, eikä oo kertaakaan ollut haluton lähtemään harkkareisiin tai peleihin, päinvastoin. Ja kotona vielä pelaavat naapurien kanssa kentällä+kotona treenaa kikkailuja. Eli ihan hurahtanut on todellakin ja siksi tuntuu toisaalta tyhmältä vähentää tai rajoittaa jotenkin tuota harrastusta.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
No tuosta mäkin olen lukenut. Mutta meillä jätkä on oikeesti ihan hulluna jalkkikseen. Vuoden nyt harrastanut, eikä oo kertaakaan ollut haluton lähtemään harkkareisiin tai peleihin, päinvastoin. Ja kotona vielä pelaavat naapurien kanssa kentällä+kotona treenaa kikkailuja. Eli ihan hurahtanut on todellakin ja siksi tuntuu toisaalta tyhmältä vähentää tai rajoittaa jotenkin tuota harrastusta.

No varmasti, ja hyvä kun onkin innostunut :)
Lähinnä sitä vaan haen takaa, että jos tympääntyminen lajiin tulee jossain vaiheessa, niin olisi siinä varjolla niitä eri vaihtoehtoja, joista saattaa se mieluisin löytyä. Murkkuikä taitaa olla se kynnyskivi aina, kiinnostus siirtyy ihan jonnekin muuhun. Mihin lie... :whistle:

Minulla on samanikäinen tyttö, joka pelaa jalkkista ja tuollaisiahan nuo turnaukset ovat. Luojan kiitos niitä ei ole kuitenkin kauhean usein, koska siinä menee meiltä vanhemmiltakin koko viikonloppu. On ihan kiva touhuta lapsen kanssa, en sitä sano, mutta liika on liikaa jalkapalloa...
Viime viikonloppuna tytöllä oli turnaus, jossa lauantaina oli kaksi peliä: klo 13.30 ja 15.30. Sunnuntaina oli neljä peliä; ensimmäinen klo 10.40 ja viimeinen 16.30... Koko sunnuntai meni siinä, että sompattiin kodin ja turnauspaikan väliä, mutta pakkohan sitä oli välillä syödäkin ja kun pelien välillä oli aina reilu tunti aikaa, niin kuka sielläkään olisi jaksanut seisoa... Lauantaina sentäs vain iltapäivä.

Harkat on 2 x viikossa, tiistaisin & sunnuntaisin (paitsi jos on peli, niin sitten ei ole sunnuntaiharkkoja). Tyttö ei itse pidä pahana, intoa täynnä...

Alkuperäinen kirjoittaja Liliana79:
Minulla on samanikäinen tyttö, joka pelaa jalkkista ja tuollaisiahan nuo turnaukset ovat. Luojan kiitos niitä ei ole kuitenkin kauhean usein, koska siinä menee meiltä vanhemmiltakin koko viikonloppu. On ihan kiva touhuta lapsen kanssa, en sitä sano, mutta liika on liikaa jalkapalloa...
Viime viikonloppuna tytöllä oli turnaus, jossa lauantaina oli kaksi peliä: klo 13.30 ja 15.30. Sunnuntaina oli neljä peliä; ensimmäinen klo 10.40 ja viimeinen 16.30... Koko sunnuntai meni siinä, että sompattiin kodin ja turnauspaikan väliä, mutta pakkohan sitä oli välillä syödäkin ja kun pelien välillä oli aina reilu tunti aikaa, niin kuka sielläkään olisi jaksanut seisoa... Lauantaina sentäs vain iltapäivä.

Harkat on 2 x viikossa, tiistaisin & sunnuntaisin (paitsi jos on peli, niin sitten ei ole sunnuntaiharkkoja). Tyttö ei itse pidä pahana, intoa täynnä...

Ja ilmeisesti nuo pelien ja harkkareiden määrät senkun lisääntyy kun vuosia tulee lisää :/ .

Vaan ei saa valittaa...mä olen edelleen katkera siitä etten saanut koskaan harrastaa mitään kun ei kuskattu eikä maksettu :(

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:

No varmasti, ja hyvä kun onkin innostunut :)
Lähinnä sitä vaan haen takaa, että jos tympääntyminen lajiin tulee jossain vaiheessa, niin olisi siinä varjolla niitä eri vaihtoehtoja, joista saattaa se mieluisin löytyä. Murkkuikä taitaa olla se kynnyskivi aina, kiinnostus siirtyy ihan jonnekin muuhun. Mihin lie... :whistle:

Juu. Itse asiassa varmaan jossain vaiheessa aloitellaan lisäksi käsipallon peluu. Tai sitten se ainakin on varalla että jos alkaa jalkkis tympimään. Missään nimessä ei saa mistään harrastuksesta tulla koskaan pakkopullaa vaan poika saa itse päättää haluaako harrastaa vai ei.

Tuntuupa muuten kaukaiselta tuo murkkuikä ja kuitenkin se tulee sieltä nopeammin kuin uskoiskaan :D

Yhteistyössä