Kirjaston kirja kadonnut,kuka maksaa kun syyllinenkin epäselvä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmitus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmitus

Vieras
Tuli kirjastosta kirje että on palauttamatta yksi kirja,eli lainasin satu cd jossa se kirja ja cd,palautin koko kokonaisuuden mutta nyt tui kirjastosta kirje että muka tuo kirjanen puuttuu??
Siis miten muka todistan sen että ihan 100% varmasti se kirja siinä oli mukana kun vein kirjastoon sillä itse tarkistin kaikki niin cd kannet kuin toki sen että kirjakin on,perivät vielä tuosta kirjeestäkin 1? maksun.
En enään ikinä käytä sitä palautusautomaattia jos näin 'katoaa' palautukseni :(
Kai mun nyt on mentävä ostamaan se kirja jostakin koska sitä ei todellakaan meillä ole ja todellakin se kirja oli siinä paketissa mukana:( no onneksi kyse ei nyt kuitenkaan mistään kalliista kirjasta ja ihan vihkonenhan se on mutta harmittaa,
kun todellakin tavarat oli kirjahyllyn ylimmällä hyllyllä että lapsi ei niihin pääse ja minä aina laitoin kaikki talteen,samoin itse ne palautin joten kai olisin nähnyt jos joku olisi muka puuttunut.

Meillä ei onnistuisi tuolla tavalla korvaaminen, että ostaa uuden tilalle. Kadonneille materiaaleille on oelmassa kiinteät hinnat, jotka pitää kirjastoon pulittaa.

eli se kuka ne kirjat siellä seinän takaata ottaa vastaan voi tunkea ne vaikka omaan kassiin ja näin ollen minä maksan?
Siis todellakin katsoin kaikki vielä läpi tapani mukaan siinä automaatilla kun laitoin ne sinne koneen sisään...

Alkuperäinen kirjoittaja harmitus:
Tuli kirjastosta kirje että on palauttamatta yksi kirja,eli lainasin satu cd jossa se kirja ja cd,palautin koko kokonaisuuden mutta nyt tui kirjastosta kirje että muka tuo kirjanen puuttuu??
Siis miten muka todistan sen että ihan 100% varmasti se kirja siinä oli mukana kun vein kirjastoon sillä itse tarkistin kaikki niin cd kannet kuin toki sen että kirjakin on,perivät vielä tuosta kirjeestäkin 1? maksun.
Kai mun nyt on mentävä ostamaan se kirja jostakin koska sitä ei todellakaan meillä ole ja todellakin se kirja oli siinä paketissa mukana:( no onneksi kyse ei nyt kuitenkaan mistään kalliista kirjasta ja ihan vihkonenhan se on mutta harmittaa,
kun todellakin tavarat oli kirjahyllyn ylimmällä hyllyllä että lapsi ei niihin pääse ja minä aina laitoin kaikki talteen,samoin itse ne palautin joten kai olisin nähnyt jos joku olisi muka puuttunut.

Menes ap selvittämään asiaa. Mulle viimetalvena tuli kanssa ilmotus ja kun menin virkailijalle ihmettelemään niin kone kertoi että olen palauttanut. kas kun mulle eivät infonneet töppäyksen olleen heidän päässään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä ei onnistuisi tuolla tavalla korvaaminen, että ostaa uuden tilalle. Kadonneille materiaaleille on oelmassa kiinteät hinnat, jotka pitää kirjastoon pulittaa.

Mulla katosi täällä Helsingissä yksi kirja, ja ainakin täällä saa hankkia korvaavan kirjan tilalle. Selvisin 7 eurolla 22 euron sijaan. Harmittaa kyllä, ettei kirjan löytänyt viitsinyt sitä palauttaa kirjastoon, 1 kuukauden odottelin ja löytötavaratoimistoistakin kyselin.

Mulle on joskus sanottu jonkun CD:n puuttuvasta vihkosesta, että on jäänyt palauttamatta. Menin vain selittämään sinne, ettei sitä vihkosta ollut silloinkaan kun sen lainasin. Se oli siis tottakin. Ei siitä tullut sitten mitään, luottivat vaan siihen kun sanoin.

Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Tuo ei valitettavasti taida käydä, että käyt vaan ostamassa uuden kirjan tilalle.

Se vaihtelee kirjastoittain. Täällä voi esim. ostaa kirjan itse ja maksaa sitten muovitusmaksun tai vaihtoehtoisesti maksaa sen kirjan.

Kannattaa ottaa yhteyttä ystävälliseen sävyyn sinne kirjastoon ja selittää tilanne. Virheitä sattuu puolin ja toisin.

Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Tuo ei valitettavasti taida käydä, että käyt vaan ostamassa uuden kirjan tilalle.

Se vaihtelee kirjastoittain. Täällä voi esim. ostaa kirjan itse ja maksaa sitten muovitusmaksun tai vaihtoehtoisesti maksaa sen kirjan.

Kannattaa ottaa yhteyttä ystävälliseen sävyyn sinne kirjastoon ja selittää tilanne. Virheitä sattuu puolin ja toisin.

Helsingissä ei tartte edes mitään muovitusmaksuja maksaa... tavallaan aika epäreilua, että on niin erilaiset käytännöt :/

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

Menes ap selvittämään asiaa. Mulle viimetalvena tuli kanssa ilmotus ja kun menin virkailijalle ihmettelemään niin kone kertoi että olen palauttanut. kas kun mulle eivät infonneet töppäyksen olleen heidän päässään.

Siis lapun mukaan olen palauttanut sen muovikotelon jossa se cd:kin oli eli palautin niiden mukaan vain sen pelkän muovikotelon ja cd:n kannet ja cd levyn mutta en siis itse sitä vihkosta?
Siis kun minä ihan varmasti varmistin että ne kirjat on siinä ja näkeehän sen jos se kirja uupuu vaan kun ei puuttunut
Harmittaa...

Ainakin Helsingissä on ollut myös mahdollista ilmoittaa palauttaneensa kaivatun materiaalin ja se on sitten pantu "hakuun" joksikin määrätyksi ajaksi. Jos ei sen päätyttyä ole ilmestynyt, niin lasku tulee, mutta jos ilmestyy, niin pahoitellaan ja todetaan, että kiva kun löytyi.

Millainen palautusautomaatti kirjastossa on, jos se ei anna kuittia? Sillähän asian todistaisit.

antaa se kuitin;)
Ja kyse oli nyt siitä että se kirja puuttui josta voi seurata satua,eli oli kyse satu cd paketista joka oli semmoisessa omassa muovisessa kotelossa jossa oli itse levy ja kirja siellä sisällä,eli kirja muka puuttuu?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

Siis lapun mukaan olen palauttanut sen muovikotelon jossa se cd:kin oli eli palautin niiden mukaan vain sen pelkän muovikotelon ja cd:n kannet ja cd levyn mutta en siis itse sitä vihkosta?
Siis kun minä ihan varmasti varmistin että ne kirjat on siinä ja näkeehän sen jos se kirja uupuu vaan kun ei puuttunut
Harmittaa...

Ohan toi aika hanurista ettei saa palauttaa tiskille. Mut kannataa se silti mennä valittamaan. Täällä taas on pakko palauttaa tiskille kaikki muu paitsi pelkät kirjat. Kattovat heti että on levyt, vihot jne mukana ja ehjät. Automaattipalautuksesta se munkin huomautus seurasi.

se on varmaankin sun vastuullasi joo..

tuskin se kirjasto keksii mitään tollasta..

Ja minä varmaan näin harhoja kun palautin kirjoja että siellä kotelossa oli se kirjakin :(
Täytyy kai vastaisuudessa valokuvata siinä vaiheessa ne palautukset kun koneeseen työnnän:(

se on varmaankin sun vastuullasi joo..

tuskin se kirjasto keksii mitään tollasta..

kyl kirjastokin töppää, ja niitä tolloasiakkaita on jotka tekee kiusaa sielä hylyillä. Sekottaa hyllyjä ja piilottelee. Jotain sellasta kävi mullekin kuten kerroin.

Kirja LÖYTYI!!
Jipiii..soitin kirjastoon ja kävimme läpi ne muutkin satu cd:t jotka olin lainannut ja nähtävästi kun koneelta oli palautus mennyt niin oli sitten heti tarkistaneet kirjan kunnon ja laittaneet 2kirjaa yhteen satu cd pakettiin :) Huh..onneksi asia selvisi,hikikarpaloita jo vuodatin jos kirjaa ei löydy ja muistin kuinka tarkistin kaikki

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kirja LÖYTYI!!
Jipiii..soitin kirjastoon ja kävimme läpi ne muutkin satu cd:t jotka olin lainannut ja nähtävästi kun koneelta oli palautus mennyt niin oli sitten heti tarkistaneet kirjan kunnon ja laittaneet 2kirjaa yhteen satu cd pakettiin :) Huh..onneksi asia selvisi,hikikarpaloita jo vuodatin jos kirjaa ei löydy ja muistin kuinka tarkistin kaikki

Hyvä että soitit =) ei vaivaa enää mieltä.

Mulle tuli kerran kanssa vastaava kirje. Olin ihan varma, että olen kirjan palauttanut. Kirja oli sellainen, jota ei kovin usein lainata, ja sieltähän se löytyi hyllystä. Jotenkin automaatti ei ollut rekisteröinyt sen palautusta.

Kerran taas oikeasti hukkasin kirjan ja silloin ainakin sai viedä vastaavan kirjan kirjastoon ja kuitata asia sillä. Onneksi löysin ko. kirjan alesta 4e!!

yhteenväliin meillä teki tuossa lähikirjastossa (siis joskus 10-15 vuotta sitten) lainaajat paljon sitä, että palauttivat kirjan tai levyn tms. suoraan hyllyyn kirjastossa (siis palautuspisteen ohi) ja sitten nuo lainatessa huuteli ettei niitä voi lainata kun ne on jo jollain lainassa. kaverikin joskus laittoi reppuun jääneen kirjan (vai oliko kasetti tai cd) hyllyyn kirjastossa kun ajatteli porttien kumminkin huutavan jos vie sen ulos kirjastosta. muistan miettineeni tuolloin et eikö yhtään pelota laittaa tuollain aineistoa hyllyyn.

Yhteistyössä