kirjoittaako lääkäri sairaslomaa, jos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä sain ennenaikaisten supistusten takia sairaslomaa ekaks viikon pari viikolla 17 ja sit jatkettiin äitiysloman alkuun saakka. Mutta mulla on kyllä ollut hankalia kaikki raskaudet.

Täytyy kai käydä. En vaan tajua missä välissä edes ehdin kun olen aina töissä :| Ja jos neuvolaankin menen niin vanhemmat on kauhuissaan kun kullanmurut joutuu hetkeksi varahoitopaikkaan :/

Minä jäin esikoiselta 28viikolla posi töistä ja sain sairaslomaa suoraan äitiysloman alkuun asti. En todellakaan olis voinu olla enään töissä.

Mut muista se et sä et saa koko ajalta luultavasti palkkaa, et se jossainvaiheessa muuttuu kelan päivärahaksi. Se sitten riippuu työsopimuksesta.

Taidan huomenna soittaa neuvolaan. Ei tosiaan meinaa jaksaa. :snotty: Päätä särkee ja vatsaa vihloo. Ja olen tosi väsyny, välillä tuntuu niinku en ite ois tässä ollenkaan. :| Jos vaikka pari viikkoa huilais ni helpottais varmaan.
Kehtaanko mie soittaa ?? :ashamed:
Tuntuu ettei miulla oo tarpeeksi hyvää syytä. :(

Mä ainakin sain tokasta just noilla viikoilla saikkua äitiysloman alkuun asti, kans hoitoalalla ja selkä ei kestäny yhtään nostelemista. Ensin taisin olla kyl parin viikon pätkän saikulla ja sit pari päivää töissä mut ei tullu mitään niin sit sain tosiaan ä-loman alkuun asti sairaslomaa. Kyl ne kirjoittaa ja etenkin neuvolalääkärit ymmärtää yskän.

Mä olen molemmista lapsista saanut saikkua n. 5kk tienoilta ä-loman alkuun astu supistuksien takia. tosin pätkissä kylläkin ,mutta lääkäri sanoi että tulet sitten vaan uudestaan ennen kuin jakso loppuu. Niin saat uuden.

Minä olen ollut sairaslomalla supistusten takia viikoilta 28, mulla alkaa äippäloma 30.8. Olen myös hoitoalalla ja ainakin mun neuvolalääkäri ymmärsi täysin minkälaista se työ voi pahimmillaan olla. Varmasti saat sairaslomaa. Mulle kirjoitettiin ensin 3vkoa ja sitten kun kävin uudelleen lääkärissä loput 3vkoa (nyt rv 34) Itselleen ei ikinä antaisi anteeksi jos vauva syntyisi töiden takia ennenaikaisesti..

Yhteistyössä