kirjoittaako lääkärit lääkkeitä myös eläinallergiaa varten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voivoivoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voivoivoi

Vieras
Tilanne siis seuraavanlainen:

Olen kevät/kesä allergikko. Lääkkeitä joka lähtöön. On keuhkoja avaavaa, tabletteja, silmätippoja, nenäsuihkeita yms..
Nyt kun kesä aika alkaa olla ohi ja meidän lemmikki aiheuttaakin oireita edelleen, erityisesti keuhkoissa.
Soitin lääkäriin (kertomatta eläimestä) ja siellä varattiin minulle heti aika, että saisin avaavan keuhkolääkkeen sijasta lääkkeen jossa olisi kortisoni sekä avaava samassa (tehokkaampi ja hoitava) mutta suostuuko lääkäri kirjoittamaan kyseisen reseptin jos tietää että meillä on lemmikki?
Voiko lääkäri siis kieltäytyä kirjoittamasta jos tiedostetaan että johtuu lemmikistä?

Jonkin aikaa kyllä mutta kai säkin ymmärrät että lääkäri ensisijaisesti hoitaa syytä eikä oireita, tuo on verrattavissa että keuhkosyövän saanut ei lopeta polttamista -> onko järkeä isompiin hoitoihin jos potilas ei itse edesauta tervehtymistä?

Alkuperäinen kirjoittaja HALOO:
kysymykseen en osaa vastata. MUTTA MIKSI IHMEESSÄ SULLA ON LEMMIKKEJÄ???

Koska rakastan eläimiä ja koska pystyn elämään niiden kanssa lääkkeiden voimalla! Pystyisin ilmankin mutta se ei ole niin mukavaa. ja samat allergiat mä koen kesäsin ja keväisin oli eläintä tai ei, joten samaan syssyyn!
En ole ainoa joten moni muukin voi toki vastata oman kantansa asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jonkin aikaa kyllä mutta kai säkin ymmärrät että lääkäri ensisijaisesti hoitaa syytä eikä oireita, tuo on verrattavissa että keuhkosyövän saanut ei lopeta polttamista -> onko järkeä isompiin hoitoihin jos potilas ei itse edesauta tervehtymistä?

Allergiasta ei voi tervehtyä. tulen ikuisesti olemaan allergikko keväisin ja kesäisin oli eläintä tai ei joten tuskin verrattavissa keuhkosyöpään!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Allergiasta ei voi tervehtyä. tulen ikuisesti olemaan allergikko keväisin ja kesäisin oli eläintä tai ei joten tuskin verrattavissa keuhkosyöpään!

Olen allergikko itsekin joten tiedän kyllä :kieh:

Oletko kokeillut mitä tekee esim 6 kk ilman altistumista eläinpölylle, se voi helpottaa muita oireita eli pärjäisit vähemmällä lääkemäärällä ja miedommilla aineilla? Helpottaminen voisi auttaa, pois tuskin saa koskaan.

Oletko harkinnut siedätyshoitoja?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Olen allergikko itsekin joten tiedän kyllä :kieh:

Oletko kokeillut mitä tekee esim 6 kk ilman altistumista eläinpölylle, se voi helpottaa muita oireita eli pärjäisit vähemmällä lääkemäärällä ja miedommilla aineilla? Helpottaminen voisi auttaa, pois tuskin saa koskaan.

Oletko harkinnut siedätyshoitoja?

Siedätyshoitoihin en ole perehtynyt? Kertoisitko niistä lisää :) Onko ne ihan yksityisenpuolen juttuja vai kunnallisellako myös?

Mulla ei ole aina ollut eläintä joten tiedän oireet ennen eläintäkin ja lääkkeet ovat pakolliset. :(

Yhteistyössä