Kirjoittelin alkuviikosta huolesta, kun pieni ei oikein liikkunut ja vieläkin asia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tokan odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tokan odottaja

Vieras
jonkin verran huolettaa.

Pitää kyllä huomenna ottaa aamusta yhteyttä äitipolille.

Mutta ihmettelen kyllä tätä viikkoa miten pieni on tällä mallilla liikkunut että aamusta on ollut hereillä, sitten on ollut pitempi tauko, muutama liike, taas pitempi tauko, muutama liike jne jne...

Rv. tänään tasan 29, joten ei tässä vaiheessa pienen pitäisi tällä mallilla hidastaa liikkumistaan.

Tokikin olen pitkin viikkoa, jos on ollut hiljaisempaa ja pitempi tauko liikkumisessa, niin herätellyt pienen + laskenut hänen liikkeitään. Kyllä joka kerta olen saanut sen 10 liikettä.

Tuntui, että viime viikolla pieni mylläsi ahkerammin, mutta nyt kun hän liikkuu, niin ei hän minusta niin aktiivisesti myllää mitä ennen.

Nyt taas tuntuu onneksi liikettä. Vaikka jouduinkin alkuillasta pienen herättämään liikkeiden laskemisen takia.

Koen, että eka lapsemme oli tässä vaiheessa paljon aktiivisempi ja vilkkaampi liikkuja. Tuntui, että vatsa heilui sinne tänne ja tuntui, että hän valloitti koko vatsan. Tämä toinen taas tuntuu lähinnä viihtyvän pelkästään tuossa navan ympärillä, eikä liikkeet ole noin vilkkaita mitä ekalla.

Tietysti myös on tämän viikon aikana herännyt huoli, että onko tämä toinen kuitenkaan terve, vaikka rakenne-ultrassa kaiken pitikin olla mallillaan ja hyvin. Mutta eihän mikään tutkimus ole sataprosenttisen varma.

Ne voi olla hyvinkin erilaisia. :) Onko tämä alusta asti ollut rauhallisempi vai nyt vasta rauhottunut? Mulla esikoinen oli tosi rauhallinen, ja laskin liikkeitä vähän väliä. Toinen taas mekasti loppuun asti niin, ettei kertaakaan tarvinnut liikkeitä miettiä. Sama meno kohdun ulkopuolella. ;)

Mut voihan se olla, että vauva on tällä viikolla kääntynyt toisin päin. Jos potkiikin enimmäkseen sua selkään tai johonkin lantion seutuville, etkä niitä siksi tunne niin voimakkaina.

Mut jos kovasti huolettaa, kokemuksen opettamana kävisin soittelisin äitipolille, mitä mieltä ovat. Meilläkin tuo rauhallinen muuttui ylirauhalliseksi sitten, kun oli oikeasti jokin pielessä (mutta siinä vaiheessa oli tosi hankala erottaa liikeitä enää lainkaan. Jotain pientä tunsin, mutta..).

Kärppänä, tämä on ollut rauhallinen alusta asti, mutta on kuitenkin tähän asti myllännyt vatsassa tiettyinä aikoina. Mutta nyt on tämän viikon ollut kumman rauhallinen.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;28197081:
Kärppänä, tämä on ollut rauhallinen alusta asti, mutta on kuitenkin tähän asti myllännyt vatsassa tiettyinä aikoina. Mutta nyt on tämän viikon ollut kumman rauhallinen.

Tyttöäkö odotat? :D Ne on just tommosia... äitin pelästyttäjiä.

Mutta joo, sitten mä veikkaisin, että rauhallinen tapaus viettää rauhallista viikkoa toisin päin ja et tunne niitä liikkeitä, koska osuvat jonnekin muualle. Tai sitten hän vaan on rauhallisella tuulella. Mut kuten sanottu, jos kovasti huolettaa, on parempi aina varmistaa kuin katua jälkikäteen, ettei varmistanut. Soittele äitipolille ja kysy, mitä mieltä ovat. :)

Viimeksi muokattu:
No joo.. tuon yhden kommentin voisi poistaa..
Mutta miksi odottelet ja ihmettelet liikkeiden hidastumista..? Mikset jo mene äippäpolille jos "äidinvaistosi" on huolissaan.
Ei ne sieltä ketään tarkistamatta käännytä pois.

Henni, huomenna kyllä soitan heti aamu kahdeksalta polille. Saa sitten jotain tietoa.

Kärppänä..., kysyimme sukupuolen jo rakenneultrassa ja kätilö aikansa tiiraili + tutkaili asiaa. Sanoi, että kyllä täältä poika on tulossa.

Voihan olla, että vaavi on onnistunut kieputtamaan vaikka napanuoran käden tai jalan ympäri niin, ettei liikkeet ole yhtä laajat kuin ennen. Oletko itse ollut tällä viikolla rauhallisempi tai toisaalta aktiivisempi kuin yleensä? Omatkin touhuilusi saattavat vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;28197422:
Henni, huomenna kyllä soitan heti aamu kahdeksalta polille. Saa sitten jotain tietoa.

Kärppänä..., kysyimme sukupuolen jo rakenneultrassa ja kätilö aikansa tiiraili + tutkaili asiaa. Sanoi, että kyllä täältä poika on tulossa.

Kyllä mun kokemuspiirin mukaan pojat ovat nimenomaan niitä rauhallisempia "äidin säikyttelijöitä" :D

Ota ihmeessä yhteys äitipoliin jos vähänkin huolettaa. Jo pelkästään se että saat juteltua puhelimessa jonkun kanssa, vaikket aikaa saisikaan helpottaa oloa. Kokemuksesta tiedä. Tsemppiä!

No, kukin tyylillään, mutta minä en henkilökohtaisesti voisi olla tekemättä mitään jos asia noinkin pitkään huolettaisi. Ja tuntuu, että asia sinua huolettaa, koska siitä tänne kirjoittelet. Miksi et oman mielenrauhan tähden tee asialle mitään? Siis soita neuvolaan ja kerro huolesi sinne. Kukaan täällä ei voi tehdä asialle mitään. Entä jos menetkin liian myöhään esim näytille neuvolaan ja he sanovat että asialle olisi voinut tehdä jotain jos olisit tullut aikaisemmin...

vvv, kyllähän pieni taas tässä noin yhdeksän aikaan jumppasi hetken ihan normisti, joten kyllä hän hengissä on. Ja jos hän tuon pitemmän tauon pitää + herättelen hänet mahaa heiluttemalla, niin kyllä mahasta alkaa liikkeitä tuntua. Nytkin tuntuu muutamia liikkeitä.

No, kukin tyylillään, mutta minä en henkilökohtaisesti voisi olla tekemättä mitään jos asia noinkin pitkään huolettaisi. Ja tuntuu, että asia sinua huolettaa, koska siitä tänne kirjoittelet. Miksi et oman mielenrauhan tähden tee asialle mitään? Siis soita neuvolaan ja kerro huolesi sinne. Kukaan täällä ei voi tehdä asialle mitään. Entä jos menetkin liian myöhään esim näytille neuvolaan ja he sanovat että asialle olisi voinut tehdä jotain jos olisit tullut aikaisemmin...

Anteeksi, mutta missähän neuvolassa vastataan puhelimeen tähän aikaan??

No mutta jos vaikka istukan toiminta heikkenee, saa sikiö vähemmän happea.. säästelee "voimiaan" ja liikkuu vähemmän. Tuossapa vaikka yksi esimerkki. Tuon istukan toiminnan ja virtaukset näkee äitiyspolilla ultrassa.

Yhteistyössä